Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 januari 2019

Takarbete, Malm byrå, City Gross, dockor och Dionne Warwick

Av Malin wiper - 10 januari 2019 16:45


 

När vi gick ut på vår promenad så såg jag folk på taket. Dom håller på att fixa med nåt och den ena av dom två är en tjej så nu är det fjärde gången jag ser tjejer i sk manlig yrken och det känns hoppfullt. Det är lika kul när man ser män i sk kvinnliga yrken ex undersköterskor. Jag arbetade ett tag på ett serviceboende i Göteborg som då hette Fjällbohemmet. Där fanns det rätt många killar och det blev mycket roligare när det var blandat. 

 

                                                       animated-roofer-image-0001


Jag skulle aldrig våga stå på ett tak och arbeta. Svindel skulle stoppa detta.

 

 

Sist vi var till IKEA så såg jag detta möblemang och det ser lite retro ut. Byråerna heter Malm och såna har vi haft förut men då fanns dom bara vitt och björkfanér. Nu verkar vinrött vara på intåg. Tyger och annat ser lite ut som på 1970-talet. Tänkte på Marimekko när jag ser dom.

 

                                     


 

                 

Detta är en urblekt bild jag haft inne förut men detta mönster verkar vara aktuellt igen än om i uppdaterad form. På bilden är jag ca 16 år och har sytt klänningen själv när jag då gick på folkhögskola i Fränsta. Den hette Ålsta Folkhögskola. Jag var inte så blek som på bilden men tidens tand börjar rota i den. På bilden står jag i vardagsrummet i föräldrarnas tjänstebostad i W:6 huset Sundsvall.

 

 

City Gross Café och även inne i butiken har bakat såna här fina vaniljhjärtan i jul. Dom är lite annorlunda för dom hade satt saffran i smeten och dom blev så otroligt goda så när vi tog varsin till kaffet var det en ren njutning. Det var tillfälligt i jul dom bakade dom. Det är så härligt att dom har eget bageri och bakar allt från grunden.

 

 

För ett tag sen var vi in till Kolbäck för att handla lite på deras fina Hemköp. Då såg jag dessa verklighetstrogna dockor sitta på en disk.  

 

      

Här kommer ett theme från filmen Walley of the Dolls från 1967. Den sjungs av Dionne Warwick

 

                                     

Walmart   

  

Syrran och svågerns katt Stilton har slagit sig ner i en fin läcker stol. Endast det bästa är gott nog..  . Klicka här för att se en annan katt som också heter Stilton. Klicka här för att se ytterligare en katt som heter Stilton. Det är nog ovanligt men jag hittade några i alla fall. Jag tycker det är jättehäftigt namn

 

                                     

 

Nu fick jag äntligen till mitt andra inlägg i dag än om jag inte visste alls vad jag skulle skriva om. Det bara dyker upp när jag ser bilder. Vi har haft 6 minusgrader i dag och lite snö ligger kvar på gräsmattor och trottoarer. Hoppas ni får en fin och mysig kväll kära ni som tittar in. Kram från Malin

 

 

#Taket #Malm #Saffran #Dockor #Dionne #Stilton

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

11 januari 2019 08:47

Så fin du ser ut på bilden där du är 16 år. På den tiden sydde också jag mina egna kläder, mönstret i din klänning känns väl igen. Så skulle det vara på den tiden och nu börjar kläderna likna den tidens kläder igen. Allt går i cirklar. Stilton har vuxit rejält och han har det bra, utan tvekan. Stiltonost är en av mina favoriter att äta tillsammans med en pepparkaka i juletid.
Ha en fin fredag Malin! <3

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

11 januari 2019 09:23

Ja du då var man ung och skön ;). Jag sydde bara den klänningen. Vad duktig du var som sydde kläder. Som du säger så kommer allt tillbaka

Stilton har verkligen vuxit. Jag måste köpa lite Stiltonost och smaka för vi har pepparkakor kvar.

Ha en fin fredag själv Karin
Kram från
Malin

 
Vicke

Vicke

11 januari 2019 09:44

Höjder har jag inga problem med, så det skulle jag klara av. Fin bild på dig i ungdomen

http://vickesblandning.heymo.se

Malin wiper

11 januari 2019 10:19

Härligt att du inte är rädd för höjder. Ja du alla har varit unga och sköna. Nu är man bara en belastning för samhället

Ha en fin dag
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards