Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 november 2018

Lampa från Claes Ohlson och Folktandvården

Av Malin wiper - 15 november 2018 14:00


  

Vi var in på Claes Ohlson på Erikslund en sväng och då såg vi dessa lampor i två olika storlekar. Dom var så snygga när dom lyste och mönstret syndes. Vi har lite för lite ljuspunkter i vårt sovrum så vi köpte den mindre modellen som kostade 129 kr

 

 

Så här ser den ut när den inte var tänd

 

    

Nu står den där på vår förvaringsmöbel i sovrummet. Vi blev jättenöjda med lampan. Den får som en 3D effekt när den är tänd och lyser upp mot tavlan ovanför 

 

                            animated-light-bulb-image-0036           animated-light-bulb-image-0036           animated-light-bulb-image-0036           animated-light-bulb-image-0036           animated-light-bulb-image-0036           animated-light-bulb-image-0036 

 

 

Så här ser det ut på håll. Vi gillar denna möbel till tusen som vi köpt på IKEA barnavdelning. Vi hade bara en sektion förut men har byggt på med två till. Lådorna har olika storlek och en av dom större ligger tvättat som skall strykas osv.


 

Myrornas Second hand såg vi en märklig möbel och kom sen underfund om att det var en förvaring för vinyl LP skivor. Det fanns 3 fack och en låda på kortsidan. Priset var satt till 199 kr. Vi gick bara omkring och kollade runt

 

      

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Där finns det många alternativ 

 

 

                                                      animated-dentist-image-0009

 

I morse ringde Folktandvården till mig här i Hallstahammar men jag hann inte svara. Blev så förvånad för jag ringde dit för nåt år sen och ville börja gå där. Då sa dom att det inte var möjligt för dom har lång kö så jag kollade runt lite på andra ställen men har inte kommit till skott ännu. Jag ringde upp dom men telefonkön var så lång så jag la på. Då ringde dom efter ett tag och sa att jag kunde får en tid och det redan i dag 14.15

 

Blev glad för  det var så länge sen nu som jag fick undersökt tänderna. Jag har ju bara behövt gå till Tandhygenist dom sista 14 åren. Nu måste man först till tandläkare för undersökning och är det tandsten så får man tid till tandhygenist. Det kostar över 800 kr för en undersökning men då sa hon att jag är försäkrad med 600 kr så det blir bara ca 200 kr att betala. Hoppas verkligen inte att det inte hänt nåt stort så det blir dyrt så här före jul. Lite märkligt var det för jag hade inne en bild häromdan av dörren in till dom för den är mittemot Fysioterapin

 

      

Det börjar bra men efter ett tandläkarbesök så slås tekniken ut på kontoret.. . Hoppas er dag flyter på utan stora komplikationer

 


#Claes #Lampa #Förvaringsmöbel #Riva #Folktandvården

 
 
Anders

Anders

15 november 2018 14:58

Vilken cool lampa! Tack för tipset! :-)

http://weekendresa.launchaco.com

Malin wiper

15 november 2018 15:37

Den är svår att fota tänd. Den ger väldigt fin effekt
Varsågod! ;)

Ha en fin kväll
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards