Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 november 2018

Bloggvän i Enköping och Elvis

Av Malin wiper - 14 november 2018 09:30


 

I går åkte vi iväg till Enköping igen men inte för att träffa sonen denna gång utan min bloggvän Inger. Det är otroligt många gatuarbeten i Västerås så man får snirkla sig genom stan mot motorvägen till Enköping. I dag är det inte fullt så grått och mörkt ute som det varit länge.

 

Klicka här för att komma in på hennes blogg 


 

Inger har flyttat till ett annat bostadsområde och bor på nedre botten i ett höghus. När man kommer in så finns såna här utsmyckningar i golvet mot lägenheten. Kul när dom gör sig för. Inger och jag har varit bloggvänner minst 5 år 

 

Hon bjöd på jättegoda varma smörgåsar och jättegott kaffe. Tyvärr så blev bilderna vi tog av oss vid bordet så dåliga så jag skall fota oss igen nästa gång vi åker dit eller att hon kommer till oss. Inger visade sig vara en trevlig och humoristisk kvinna med glimten i ögat. Det kändes inte som det var första gången vi träffades. Vi disskuterade massor av ämnen och skrattade och hade kul

 

                                      


Silverklubben

 

 

Inger överlämnade denna present till mig som var jättefin och hon har målat den själv och signerat. Jag blev superglad och skall sätta en liten passande ram runt kakelplattan och ha den som tavla. Hon har en konstnärlig ådra och håller på med lite av varje. Jag gillar tomtens uttryck och det lite abstrakta runtomkring  


 

När vi kom så satt hennes två katter ute på altanen men sen hoppade katten Elvis upp på strykbrädan och då passade jag på att fota den fina katten. Det är svårt att förstår att katten är 21 år gammal


 

Sen kom nästa katt in och dom är syskon och denna heter Leifi och är också 21 år gammal. Dom var så coola och fina och till slut så fick vi även komma lite närmare och klappa på katterna

 

                                                     animated-cat-image-0207


 

Som ni ser här så är Inger ett stort Elvisfan och har en Elvisfigur i hårt papp stående mot en garderob. Tyvärr har den gått av på mitte i och med flyttar 


 

Scarfsen som var slängd över axeln på Elvis hade hon hittat på second hand och på den finns hans tryckta namnteckning

 

      

Nu passar det bra med en Elvislåt och det blir Blue Christmas för vi har ju snart jul

 

  animated-dividing-line-image-0146

 

 

Här ett exempel till på vad Inger skapat. En tavla hon målade för många år sedan och den hängde i köket och lyste upp


 

Hon har tre barn två flickor och en son. En av hennes döttrar har målat denna tavla så hon är också konstnärlig


 

Hon har sparat barnen dockor och lite annat. Önskar att jag gjort så också. Tack och lov så sparade min sons pappa en del i kartonger så min son har i alla fall lite minnen från barndomen också..animated-child-image-0114

 

Vi hade så trevligt så tiden gick fort men sen var vi tvungna att ge oss av innan det blev för mörkt. Vi kommer att träffas igen. Tack snälla gulliga Inger för i går. Ha en fin dag ni andra därute i livet

 

#Enköping #Inger #Utsmyckningar #Smörgåsar #Målat #Katter #Elvisfigur #Blue #Tavla #Dottern #Dockor

 
 
Ingen bild

Syrran

14 november 2018 10:10

Vad kul och spännande att träffas irl när ni varit bloggvänner så länge!
Vilka fina katter, de såg både välmående och harmoniska ut.

Ha en bra dag!
kram fr M

Malin wiper

14 november 2018 13:54

Det var verkligen kul och givande. Katterna var verkligen välmående och fina. Dom var så harmoniska.

Ha en bra dag själv syrran
Kram från
Malin

 
Ama de casa

Ama de casa

14 november 2018 10:29

Kul att träffas sådär irl - och väldigt snällt av dig att ge bort kameran :-)

Ha en härlig onsdag!

http://amacasa.wordpress.com

Malin wiper

14 november 2018 13:56

Det var verkligen kul och givande. Vi hade flera digitalkameror liggande till ingen nytta så det var kul att få ge bort en.

Ha en fin onsdag själv
kram från
Malin

 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

14 november 2018 11:18

Hej!
Det var många bilder från mig!Så roligt att ni kom och trevligt vi hade1Jag kommer att låna bilderna.Tänk att du fick med gamla Elvis bilden.Hi hi.Å tack till din man som tog bort ungen på min dator.Ja,jag köpte datorn av honom.å så fick vi inte bort kortet.Kramar till er!

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

14 november 2018 13:57

Synd att bilderna på oss inte blev bra men vi tar nya tag nästa gång. Klart man vill ha med bilden på Elvis ;). Han tyckte det bara var roligt att få hjälpa till lite.

Kram till dig från oss båda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards