Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 april 2018

Buss till Köping, operation och Johnny Cash

Av Malin wiper - 19 april 2018 13:00


 

I morse 05.30 följde jag med min älskling till bussen. Han ville inte att jag skulle köra honom till sjukhuset eftersom jag har problem med nacken och växeln är så trög. Det funkar dit men sen när jag skall åka hem och inte har nån som växlar åt mig så blir det värre. Hem får han sjuktransport och det är bara ca 1,8 mil mellan köping och Hallstahammar. Han packade en väska för säkerhets skull om nåt skulle hända och han måste ligga över. Jag saknar honom redan och känner mig orolig. 

 

     

Johnny Cash med Herts Of Gold


 

På bussen längst bak hade dom motivlackat bygdens son Thore Skogman. Han dog 2007. Nu hoppas jag allt skall gå bra för min man för jag vill ha hem honom så fort som möjligt..  Vi är fortfarande som två "turturduvor". Kärleken har ingen åldersgräns

 

              

Från Naturligtvis 

Så fort han kom fram så ringde han mig och vi har båda så svårt för att vara ifrån varandra men ibland måste man och får bita ihop. Nu har jag bäddat, diskat och satt på en tvättmaskin så jag får bort lite innan Mr T kommer hem igen. Vi har nu städat och fint och jag väntar bara på att nån från bostadsbolaget skall komma och kolla upp spisen som inte funkar. Det var 4 grader varmt när vi promenerade iväg till bussen och det slog mig hur skönt det var ute så tidigt då man bara hörde fågelsången och inget hade riktigt vaknat upp än och tystnaden var total. 

 

                            

 

Några timmar senare:

 

Min man ringde från uppvaket och operationen hade gått bra. Han lät lite så där sluddrande som man är efter en operation så nu får han ligga där ett tag så det dröjer nog några timmar innan han är hemma igen. Han är väldigt bra på att höra av sig och inte hade jag väntat mig att han skulle ringa från uppvaket..  utan när han var i fas för att åka hem..  . Han ringde ytterligare en gång och då lät han vaken och höll på att få kaffe och smörgås. 

 


#Bussen #Johnny #Thore #Turturduvor #Ringde

 
 
Ingen bild

Signhild skrivmoster

19 april 2018 13:25

Så skönt att det är gjort och att det gick bra! Nu har du honom snart hemma igen. Hälsa krya på dig till mr T. Kramar

Malin wiper

19 april 2018 13:30

Det är verkligen skönt. Tack för omtanken fina du. Han är nog här om 15 minuter. Han fick operera mer i ryggen för skadan var större än dom trodde först

Jag skall hälsa till honom från dig
Ha en skön dag
kram
Malin

 
Ingen bild

Syrran

19 april 2018 14:36

Vad skönt att allt gått bra! Men du får nog räkna med att han inte kommer ihåg samtalen efter operationen, maken hade inte en aning om vad han sagt efteråt :-)
Nu är i alla fall det värsta avklarat och du ska se att tiden med axellås och mitella kommer att gå i ett huj :-)
Hälsa honom så mycket från oss!
kram från Syrran

Malin wiper

19 april 2018 18:22

Ja du det skall bli spännande att se i morgon ;) Nu börjar han få lite ont så han skall ta tabletter och lägga sig. Det värsta är verkligen avklarat det har du rätt i. Tack för peppningen, det behövs för jag har varit så nervös och orolig.

Han hälsar så mycket tillbaka
kram från
Syrran Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards