Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 april 2018

Köpings Sjukhus vårblommor leklust och Ennio Morricone

Av Malin wiper - 16 april 2018 17:15


 

Vi mötte detta ekipage när vi åkte in på Köpings Sjukhus i dag. Det var första gången vi besökte Köpings sjukhus och där hade dom fri parkering i 4 timmar med P-skiva

     

 

 

Vi trodde att han skulle få ha mitella i en månad men innan dess blir det en månad i denna Aircadt arm immobilizer som skall fixera axeln efter operationen. Efter det så skall han ha mitella i 1 månad så vi får räkna med 2 månader istället för en månad som vi trodde. Då är vi inne i juli så vår sommar blir en lugn historia och efter det minst 6 månaders rehabilitering. Jag kommer att hjälpa honom med allt han behöver. Ytterkläder kommer då att få hänga löst från höger arm och han har en massa stora t-shirts som han då får använda. Tänker på dom som lever ensam och råkar ut för sånt här. 

 

  

Nu blommar det för fullt i rabatterna och vårkänslorna dyker upp som gubben i lådan

 

                       

 

 

Andra gången jag står på denna karusell som inte kan stå stilla så det blir verklige en balansakt

 

       

Nu sköljer vårtröttheten över oss båda så inget mer blir gjort i dag. Termometern står nu på 15,5 varmgrader. Hoppas ni har en fin och skön början på veckan.  

 

                                        

 


Ledmotivet till filmen The Good, The Bad & The Ugly. Här med The Wandering Bards . Kompositören heter Ennio Morricone

 

 

                               



                                         

 

 

#Köpings #Aircadt #Blommar #Karusell #Vårtröttheten #Wandering

 
 
Åke

Åke

17 april 2018 03:30

Jag bara älskar Clintans filmer 👍 Andra natten nu med plusgrader, så det går åt rätt håll i Norrland också 🤗 Kul med balansen på topp 👍 Armen såg inget vidare ut... han får krya på sig och så bra du hjälper till... ja tänk att vara ensammen... jag känner en person som nyligt fått åka in akut som fått dropp för uttorkad under senaste dagarna bara... och denne ligger på vårdhem?!?! Nu kan det vara en kombination på annat vad vet man. 5 timmars behandling i lördags och 4 timmar på måndag på sjukhus... Häftigt ekipage, ser ut som byggnadsställning... kanske av märket lier... men måste berömma sjukhusets parkering, att få stå fritt sådär!!! Så mycket vårblommor har vi inte mer än tussilago som ploppade upp i fredags, men det går åt rätt hålll andra natten med + grader måste jag än en gång på berätta 👍 Du ser på mina bilder hur ännu snön ligger... igår skrev dom i tidningen att snöberget i Nacksta är visst lika stort som Globen, det stängdes igår nämnligen... Jag kommer att följa mina snöhögar respektive Nackstas snötipp 🤔 Jag har 6 stora högar med snö efter vinterns framfart... Jag följer Sightesnovas (kanske felstavat, jag har direktlänk sparat på lap toppen) framfart på You Tube ska du veta 😉

http://www.nacka144.se

Malin wiper

17 april 2018 08:52

Jag älskar också Clintan och har sett alla hans filmer och även dom han regisserat. Härligt att ni nu har plusgrader hos er. Vad jobbigt för personen som åkt in med vätskebrist. Hoppas allt går bra. Förr var det självklart att man inte skulle betala på en sjukhusparkering. Tycker också dom löst det bra i Köping med P-skiva. Jag såg att snön ligger kvar hos er. Min väninna Anki som bor utanför Sundsvall har berättat hur mycket snö ni haft. Det var många högar det ;) då får jag följa dom också

Kul att du gillar min sons klipp ;) sa det till sonen förut och han blev jätteglad.

Tack för din härliga kommentar

Ha en fin dag
Hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards