Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 januari 2018

snöyra ett halkfall och Harry Belafonte

Av Malin wiper - 17 januari 2018 15:00


  

Så här ser det ut bakom vårt bostadshus där garagen ligger på rad. Det är snöyra men inte så kallt. Vi åkte ut med bilen en sväng och när vi kom hem och hade satt in bilen  och helt plötsligt hörde jag hur min man skrek till och han låg där på rygg en bit bortom bänken på bilden. Han som redan är skadad i knäna, ryggen och nacken. När jag hjälpte honom upp så var han så yr så jag fick leda honom till porten. Nu ligger han i sängen efter att ha tagit smärtstillande och han ville ha ispåsar på både axel och nacke. Det är tyvärr axeln som blivit mest påverkad och det är ingen höjdare. Jag har koll på honom och testat med olika saker man bör göra när nån ramlat ex sträcka fram handen och personen får säga hur många fingrar man visar upp. Nu är jag orolig och kollar honom hela tiden i sovrummet för han blev lite märklig av chocken. Jag sköter om min man nu efter bästa förmåga. Jag har märkt att jag blir väldigt fokuserad i krissituationer. Min man och min son betyder allt för mig

 

   

Det är som ett spöklandskap ute, bara vitt överallt och även himlen.                  

 

   

Man får vara försiktig vid omkörning och vi åkte på gamla vägen. Vi ville inte köra så fort så vi åkte in på mötesplatser och släppte förbi bilar                          

 

 

En syn från bilen då vi var på väg under en bilbro

 

   

En lite äldre mackbyggad i Dingtuna. Det är inte lätt att fota i detta väder    


 

   

Jag har fotat en häst på denna balkong förut men den var brun. Nu står där en vit häst med svarta prickar. Lite som Pippi Långstrumps häst.                          

 

   

Så här såg hästen ut när jag fotade den 2 september 2017. Vilka kreativa och roliga människor som gör så vi andra får häftiga blickfång. Det är dom som även satt en rutschkana från sin ytterdörr. Sen har dom vanliga trappor på sidorna. Nu några timmar senare är min man bättre men han skall vara försiktig resten av dan men han kan knappt använda höger arm så. Är det likadant i morgon så beställer han tid på vårdcentralen

 

    

Min man fick önska en låt och det blev Island In the Sun med Harry Belafonte.  Var försiktiga därute i den hala snöyran

 

 

#Garagen #Snöyra #Isdubben #Rygg #Smärtstillande #Spöklandskap #Omkörning #Bilbro #Dingtuna #Balkong #Häst #Harry

 
 
Ingen bild

Signhild skrivmoster

17 januari 2018 17:03

Oj så jobbigt... jag har ramlat pladask framåt och axeln fick en knäck som inte gick över i första taget. Knät är inte bra än ... det var för många månader sen. Hoppas verkligen att allt är ok med mr T och att han inte blir helt blåslagen av detta fall. Det är så vanskligt just nu med nysnö och is under. Jag har gått i snigelfart och man spänner sig så hemskt. Skickar många varma tankar till er! Kram

Malin wiper

17 januari 2018 17:16

Vad trist att du fick såna skador och som du säger axlar är svårläkta. Vad tråkigt att knät inte är bra än. Han verkar inte ha blivit blåslagen men nåt hände med axeln som gör att han inte får upp armen. Det syndes inte att det var så halt under snön på en stor isfläck. Ja du man spänner sig verkligen när man måste gå så sakta du är ju också en kvinna med fart i kroppen.

Tusen tack för din fina kommentar. Min man hälsar så mycket och tackar för din omtanke

Goa fina Skrivmoster

kram från oss båda
Malin & Thorleif

 
Annelie

Annelie

18 januari 2018 09:08

Men vad ser jag,,, har Mr T varit ute och ramlat..?? *förtvivlad*
Nu är det livsfarligt,,, blir ju oftast sju resor värre när man spänner sig. Man skulle gå så som man gör när man har fått något starkt innanför västen, då är man ju oftast mjuk.

Men jisses, är det privatpersoner som har fått för sig att ställa ut en stor häst på sin balkong..??

Kramar om och ha en jättefin torsdag.. // Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

18 januari 2018 09:16

Ja du det är ingen höjdare för nu är det underhalt. Han är så mycket sämre i dag så han har fått tid på Vårdcentralen för undersökning. Han har ju redan knäna och måste gå på kryckor men nu kan han inte använda krycka på höger sida. Dom som har alkohol i kroppen faller mycket mer avslappnat och skadas inte lika mycket

Det är på andra våningen av en villa som man kan se hästen ;) dom har även en rutschbana från huvudingången så dom måste ha en härlig humor ;)

Ha en jättefin torsdag själv. Kommer in till dig så fort jag kan. Behöver hjälpa min man med en hel del nu

kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards