Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 januari 2017

Snögubbe, hemkomst och en reflektion

Av Malin wiper - 31 januari 2017 09:00

 

Frejas Bod


Nu lyser i alla fall snögubben med sin frånvaro och vi har nollgradigt. I dag skall jag till Salong Hon & Han Frisör Interiör för att klippa mig sista gången här i Vaggeryd. Jag har även fått ihop lite mer till second hand som jag skall åka bort med. Jag hoppas verkligen att min man kan ta sig hem i dag från Västerås. Han har åkt på en förkylning med feber så han var inte i form i går så han la sig tidigt. Jag blev osäker på om han skulle kunna ta sig hem i dag men nu har jag pratat med honom på morgonen och han är feberfri efter natten så han kommer hem. Tänk om vi båda åker på en jobbig förkylning mitt i flytten..   .                                   

 

Vi får en mindre hall dit vi kommer men större vardagsrum så vi kan bara ta med skoskåpet från hallen och en del av det som hänger på väggen.  Jag är tvungen att ta beslut vad som skall följa med till nya lägenheten och det är inte så lätt. 

    

 

Det finns hopp om mänskligheten när folk börjar säga ifrån och då tänker jag på demonstrationerna ang nedläggningen av Sollefteå BB. Att bara ha stora sjukhus lång ifrån mindre samhällen är en väldigt dålig utveckling. Låt oss ha kvar dom mindre sjukhusen så även folk på mindre orter kan känna trygghet. Alla kan inte bo i storstäder och vill inte heller, hur kunde det funka förr men inte nu när vi är större befolkning. Jag kom ihåg då dom la ner Skene Lasarett efter att dom kämpat i flera år för att få behålla sjukhuset. Det är väldigt orättvist och vansinnigt. Som det är nu så så får man åka minst 4 mil till ett sjukhus och det skapar oro. Att föda barn är ängsligt i sig och det finns en stor risk i att behöva åka långt. Klicka här för att läsa mer. Att lägga ner förlossningsavdelningen misstänker jag bara är början, om ett tag så får vi nog läsa att hela sjukhuset läggs ner. 

 

Nu önskar jag er en skön tisdag trots allt elände runtomkring oss. 

 

The Supremes med Baby Love

 

 

 

   

#Snögubben #Salong #Förkylning #Sollefteå  #Supremes 

 

 

 
 
Morsan

Morsan

31 januari 2017 10:39

Det blir mycket att tänka på när man ska flytta och när man ska flytta lite längre krävs ännu mera planering. När jag flyttade från sthlm till Sävsjö kunde man ju bara köra ett flyttlast, så då gällde det att prioritera och även lägga pussel i flyttbilen så att allt fick rum. Jag hoppas att allt går så smidigt som möjligt när det väl är dags. Ha en fortsatt fin vecka. ❤️

http://https://kaffemedmorsan.blogspot.se

Malin wiper

31 januari 2017 13:19

Ja du det kommer att bli jobbigt. Vi skall bara köra ett lass också så vi har rensat ut rejält. Förstår att det var som att lägga ett pussel, bra liknelse

Tack för din omtanke. Jag har gjort så mycket medans min man varit bortrest så jag känner mig rätt nöjd. Nu har jag emellertid tagit ut mig så jag fick ta värktabletter

Ha en fin vecka själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards