Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 januari 2017

Vaggeryd i mitt hjärta!

Av Malin wiper - 12 januari 2017 12:30

 

Affärshuset där Selma Kläder, Koola Kidz, Jennys ligger


Nu kan jag berätta en sak då allt är klart. Min man och jag kommer efter nästan 17 fantastiska år flytta från Vaggeryds kommun till Hallstahammar 1 mars. Vi vill komma närmare min son som bor i Enköping men där är det svårt att få lägenheter och Hallstahammar ligger bara 6 mil från Enköping och 4 mil från Västerås. Vi har stått i bostadskö sen vi flyttade från den förra lägenheten och det är ca 2,5 år sedan. Vaggeryd är den kommun jag bott näst längst i, och som nr 1 är Sundsvall där jag bodde i 25 år

 

Min son vill även att vi flyttar närmare. Dessutom får vi närma till Arlanda när vi skall flyga antingen till släkten eller nån annanstans. Vi kommer att sakna våra vänner A-G och hennes man L-G men vi kommer hit på "Hemvändardagarna" och dom kan hälsa på hos oss, dessutom kommer vi att ha kontakt på telefon. Dessutom kommer jag att sakna alla människor jag lärt känna i kommunen.               

 

 

 

Min man kommer att sakna sina vänner på Magnisa Stuga där han trivts så otroligt bra. När min man var till Västerås hos sin bror så åkte han sonen och sonens kompis Leif till Hallstahammar för att kolla lägenheten som ligger i ett fint bostadsområde med lite äldre hus. Långt mellan husen och skall vara väldigt vackert på sommaren. Dom tyckte alla tre att lägenheten såg jättefin ut med stort badrum med plats för tvättmaskin och separat toalett. Dessutom höga bänkar i köket och lite modernare så min ländrygg kommer att må bättre. Jag litar på deras omdöme

 

   

                                           

 

 

Vi får gångavstånd in till centrum och Hallstahammar är en liten stad med ca 15.000 tusen invånare. Det kommer att bli en stor omställning men vi känner att det är dags nu. Vi har trivts väldigt bra i Vaggeryd som är en fin och välskött kommun för att inte tala om dom extremt fina butikerna, Ritz Konditori mfl och dess ägare och personal. Kan inte bli bättre och alla åren med fd Mimmis Magasin och fd Konfekthörnan har varit minnesrika och nåt man aldrig glömmer. Allt gick så fort och vi kom upp flera trappsteg i bostadskön. Lägenheten ligger på andra våningen och man kan gå ut på balkongen både från sovrum och kök

 

                                                                         

 

Tur att vi rensat bort så mycket och det är många möbler vi inte tar med oss utan köper lite nytt eftersom. Så det kommer inte att bli en sån jobbig flytt som när vi flyttade från huset. Nu gäller det att hitta ett bra gym också för det kan jag inte sluta med. Det skall finnas några att välja på men det känns lite konstigt för det har kännts som ett andra hem på Gym Plus och A-G och jag har lärt känna en del folk där nu som vi pratar med

 

Hallstahammar är en tätort i Västmanland och centralort i Hallstahammars kommun. Västmanlands län. Orten är en gammal bruksort med metallindustri som kärna för samhället. Klicka här för att komma på Google Earth


 

 

Sångaren och skådespelaren Thore Skogman är född i Hallstahammar. TV 4 doktorn Mikael bor i Hallstahammar. Nu kör vi på som vanligt tills det är dags att flytta och börjar packa lite smått och rensa ut mer och lämnar även in en del möbler till Frejas Bod Second hand

 

Jag hoppas att ni som följt min bogg vill fortsätta att komma in och ta del av vad som händer i mitt liv. Det blir nog inte lika intensivt bloggande som förut och jag kanske börjar om på en annan blogg här på bloggplatsen eller nån annanstans, men denna blogg blir kvar ändå ett bra tag tills jag hunnit spara ner den helt. Det kommer då att finnas en länk till min nya blogg så ni lätt kan hitta dit. 

 

 

                 

  

 

#Vaggeryd #Hallstahammar #Thore #Google


 
 
Ingen bild

Lena

12 januari 2017 13:38

Men va kul att ni hittade en lägenhet närmare din son. Kommer självklart att följa din blogg. Lycka till och kram till er bägge.❤

Malin wiper

12 januari 2017 14:00

Det var jättekul att vi till slut fick en lägenhet som passade. Vad glad jag blir att du fortsätter följa min blogg.

Tack för ditt lycka till
Mr T hälsar också

kramar

 
Ingen bild

Kajsa-Varg

12 januari 2017 18:24

Hej!Malin
Va roligt,tycker det är så fint i Hallstahammar.
Vi bodde med barnen om sommrarna vid Skantzö camping,finns så mycket vackert att se runt i omgivningarna där kanalerna med sina slussar o den stora Åsby blomsterträdgård och köttaffären med finfint kött.
Skönt att komma närmre er son ocskå,huset ser jättefint ut så ni kommer säkerligen stormtrivas där.
kram på dig.

Malin wiper

13 januari 2017 09:45

Hej Kajsa-Varg!

Vad kul att du tittade in och även berättade lite om Hallstahammar. Härligt att du bott där, vi har förstått att det är jättefint i omgivningarna

Huset på bilden är inte det vi skall bo i utan det är Selmas kläder som jag satt in här från Vaggeryd

Hoppas verkligen vi kommer att trivas. Tack för din omtanke

Ha en fin dag
kram från
Malin

 
Åke

Åke

12 januari 2017 18:51

Att flytta så långt skulle jag aldrig kunna göra... Men det är ju jag det 😉 Jag har nog inte flyttat mer än 5 km radie max under mitt liv trotts att jag bor på Alnö 😊 Får till tio ställen totalt 🤔 Det låter som du ser fram emot det 👍 Lycka till 😃

http://www.nacka144.se

Malin wiper

13 januari 2017 10:05

Ja du vi är olika. Jag har nog flyttat 30 gånger i mitt liv ;) jag är en rastlös själ. Du bor ju så vackert så jag förstår dig. Jag ser fram emot att få komma närmare min son och nu dök rätt tillfälle upp med bra lägenhet och Hallstahammar visar sig vara ett jättevackert ställe också

Tack för ditt lycka till
Ha en fin dag
kram

 
Ingen bild

Petra

13 januari 2017 09:35

Lycka till med flytten. Du kommer att hitta något att blogga om där med hoppas jag. Kram

Malin wiper

13 januari 2017 10:06

Tack snälla vännen. Jag kan nog inte låta bli att blogga men jag kan ju hitta även nya saker att göra för livet fortsätter framåt.

Ha en fin dag
kram från
Malin

 
Ingen bild

-Nena-

13 januari 2017 12:24

Spännande även om det är en omställning för er. Skönt att ni kommer närmre din son också.
Så klart fortsätter jag följa dig och ser fram emot att få lära känna Hallstahammar genom dina ögon.
Kram och ha en fin helg ❤️

Malin wiper

13 januari 2017 15:20

Ja du det känns som att börja på nytt igen, väldigt spännande. Jag trodde vi skulle stanna i Vaggeryd resten av livet.

Vad glad jag blir att du fortsätter följa min blogg. Jag skall gå in och kolla om du skrivit nåt på sista tiden, annars ses vi ju på fb

Kram tillbaka och fin helg

 
Anita

Anita

13 januari 2017 13:16

Vad spännande att ni flyttar till Hallstahammar och komma närmare sonen. Vi flyttar också i mars cirka 10 kilometer utanför Västerås till ett litet hus. Nu när ni landat i och bott in er måste vi bara träffas över en fika. Ska bli också roligt att följa dig i din nya blogg när du får igång den . Kram Anita

http://www.birgittailillastaden.com

Malin wiper

13 januari 2017 15:22

Så roligt att ni skall flytta utanför Västerås, då kan vi verkligen träffas nån gång framöver. Vad roligt att ni köpt hus där. Tack för dina ord ;)

Stor varm kram

 
Ingen bild

-Nena-

14 januari 2017 18:30

Började ju skriva igen men kom av mig igen då vi fick hem lilla Iris-valpen
Grattis fortare att uppdatera på fb då men en dag blir det nog blogg igen
Kram

Malin wiper

14 januari 2017 18:53

Härligt med valpar. Önskar vi hade kunnat ha åtminstone en katt men vi vill ju kunna åka ut rätt som det är. Jag har svårt att lämna ett djur ensam hemma än om det bara är för nån timme ;). Bloggandet kanske är på bortgång för det kommer ju så mycket nytt

Ha en skön kväll
kram från Malin

 
Ingen bild

Signhild Skrivmoster

16 januari 2017 16:19

Jag skrev en kommentar när jag fick läsa att det gått bra med lägenheten. Men det kom aldrig nån "kvittens" så den försvann nog.
Glad att ni fått lägenhet och gratulerar till det! Hoppas verkligen att ni ska trivas och att det ska bli ett lyft när ni får komma närmare sonen.

Hoppas också att ni får möjlighet att komma hit innan ni ger er iväg. Önskar er verkligen allt gott! Kramar!

Malin wiper

17 januari 2017 08:38

Jag har förstått att det inte fungerar här ibland. Det är fler som säger så. Jag kontaktar bloggplatsen så fort jag får nåt fel men inget händer och jag får inget svar så min blogg kanske är för stor med sina 70.000 bilder sen 2009. Jag skall byta blogg sen så kanske det blir bättre

Tack snälla du ;) jag hoppas också vi skall trivas och känna oss hemma.

Vi tittar in till er innan vi flyttar. Det går bort 6 dagar för begravning sen kommer han hem och vi har mer än en månad på oss att packa

Ha en jättefin dag
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards