Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 januari 2017

Graffiti på godsvagnar, och lite annat

Av Malin wiper - 7 januari 2017 11:15


  

En dag då jag var ute och promenerade i samhället och gick utmed järnvägen så fotade jag ytterligare några godsvagnar som var graffiti-målade. Har råkat på detta några gånger förut och nu var det vagnar med andra motiv än dom jag fotat förut


  

Klicka här för att se fler bilder på godsvagnar med graffiti jag fotat. Klicka här för att se ännu fler


             

      





           


  

Nu är jag inne på fjärde dan utan smörgåsar och det känns redan i kroppen hur det suger. Fast i går kväll så fick jag lite yrsel och huvudvärk, det kan bero på att gifter börjar lämna kroppen. Jag ville inte ta en banan med pålägg utan fyllde en skinkskiva med keso, avokado och lite hackade valnötter på toppen. Det går att variera väldigt mycket så man blir inte less. Dessutom kan man även ta ett stort salladsblad och fylla med olika saker. Jag har fått tag på så fina avocados så jag har även ätit skivad avokado på bananhalvor och det är en oslagbar kombination i smaker som gifter sig. Jag är så förvånad eftersom jag inte har nåt godissug. 

   

Jag fick ett jättebra tips av Rebecka på City skor. Hon sa att en väninna till henne hade fått hjälp av en dietist på Vårdcentralen. Om jag känner att jag inte klarar detta själv så skall jag också beställa tid dit. Tusen tack fina du..    


  

Sen rullade jag ihop den och satt några tandpetare för att skinkrullen skulle hållas ihop tills mitt te var klart. Efter att ha slukat i mig denna skinkrulle så kändes det bättre. Jag svälter mig inte utan äter riktig lunch men lite mindre till middag. Blev förvånad i går då jag tog på mig en polojumper som satt perfekt förut men nu kändes lite större och det betyder att jag kan gå ner i vikt. Det känns annorlunda denna gång och inte så svårt som förut men jag kommer inte att kunna gå ut och fika som förut utan det blir bara med A-G efter gymmet och då nåt sockerfritt till kaffet. Smörgås undviker jag helt ett tag framöver för dom ger mer sötsug för mig än en sockerfri kaka. 

 

 

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Ett redskap som på ena sidan tar bort kärnan och på andra sidan skivar avocadon enkelt och snyggt. Ett sånt skall jag köpa och dom kostar ca 60 kr

 

          

I natt har det tydligen snöat för vi har mer snö nu men lite varmare med minus 5 grader. Jag har sovit oroligt i natt, därför fick jag sova igen lite på morgonen. A-G och jag skulle ha gått till gymmet i morse men jag kunde inte tyvärr. Får ta nya tag på måndag. Nu skall jag ta en promenad i det vintervita landskapet som påverkar mig positivt. Min man ringde och sa att hans brors dotter har fått värkar så nu har vi snart ett barn till i hans släkt. Då är det tre sammanlagt. Hon är förstföderska men hennes bror har två barn. Tyvärr har min mans mamma ramlat flera gånger och nu så illa så hon ligger på sjukhus. Hon är 88 år gammal och har för ett tag sen flyttat in på serviceboende. Vi får ta en dag i taget och se vad som händer. Det är mycket av både roligt och tråkigt som händer just nu. 

 

Önskar er alla en jättefin lördag...  


#Graffiti #Avocado #Skinkskiva

 
 
Annelie

Annelie

8 januari 2017 19:11

Det vore ju bättre de fixade stora graffitihallar till dessa "konstnärerna!, istället för att de ska vara och spraya på allt annat.

Hur har det gått,, har det blivit någon bebis inom familjen ännu..??

Stackars din svärmor,, hoppas att hon repar sig så hon snart är på hemmaplan igen

Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 januari 2017 07:37

Det tycker jag också för jag gillar graffiti. Är det snyggt och inte bara kludd så passar det in på många ställen

Det blev en liten pojke. Svärmor dog i går natt ett tag efter att det nya barnbarnsbarnet fötts

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards