Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 mars 2016

Cyklist på drift och Bryggans Café & Bistro.

Av Malin wiper - 26 mars 2016 10:45

  

När vi hade hämtat hyrbilen i går för att ge oss av till ett Café så jag kunde ta värktabletter så hade vi denna cyklist framför oss mitt i trafiken. Det fanns jättefina cykelbanor så jag antar han hade kommit in lite fel och var på långcykling från nåt annat land. Han gjorde tecken bakåt så att bilarna skulle förstå, det såg ut som olika tecken, antar att han åkte efter GPS. Jag måste säga att han var väldigt smidig och höll sig undan och försökte parera så han inte störde resten av trafiken. Sen kom han in i den värsta rondellen på Atollen där det är lätt att komma fel men han kom ut därifrån och in på rätt väg. 

 

Vi har sovit till 09.00 i dag för vi var så trötta efter äventyret i går. Jag är lite bättre i ländryggen nu på grund av tabletter och kylgelépåse. Törs inte sätta mig i hyrbilen igen och min man tycker det är onödigt att vi har den stående här så han åker antagligen in med den i dag och tar tåget hem. Vi var helt inställda på att åka till min mamma i dag så det blev som ett streck i protokollet. Annars hade vi inte tagit nån hyrbil. I dag har vi i alla fall fått tillbaka våren efter en dag med duggregn och dis. Påsken syns inte hos oss så den går oss spårlöst förbi i år, men det är ingen katastrof

                      


  

Sen hade vi detta ekipage framför oss. Kunde inte se vad det var för bil men den såg urläcker ut från sidan, en sån där lång bil                                                                           


  

Sen satt vi oss på Bryggans Café vid  Munksjön. Där får man varsin presskanna och kaffet var jättegott  

  

Min man tog en jättestor lunchsmörgås med brieost och salami


   

Jag tog en smörgås med skinka och ost men orkade bara halva. Jag blev automatiskt bättre i ländryggen när jag hade promenerat från Atollens parkeringshus till Cafét. Det märks ändå att jag gått på gym så det blir inte så dåligt som i början. Det går tillbaka snabbare nu än förut och det gäller att behandla sig så fort problemen dyker upp. Det är som Kiropraktorn sa att har man fått ländryggsbesvär så är det svårt att bli helt av med problemet               

 
  

Detta är utsikten från Café Bryggan, där sitter folk på trappavsatser fina vår och sommardagar och myser  


Atollen har blivit så här bebyggt dom senaste åren och det ser ut som fågelholkar som hänger ut och färgerna på husen ger ingen myskänsla precis. Hela detta område och bakom husen var förut en jättestor parkeringsplats                            

  

  

Här ser man resten av det som byggts där det inte fanns nåt då vi flyttade till Vaggeryd för 16 år sedan. Sista huset är Kulturhuset Spira. Det har ju i alla fall fått lite färg och karaktär                      


  

Fågelholkarna på nära håll. Hade jag mycket pengar då hade jag ändå inte bott i dessa hus utan haft ett eget hus utanför en stad. Det är för gyttrigt för min "Karusellhjärna". Min man fick hjälpa mig med att göra iordning en del bilder eftersom jag inte kan sitta för länge nu vid datorn.

 

I går hade vi tänkt gå på Folkets Hus bio "The Danish Girl" men det satt ryggen stopp för. Jag tror jag köper den istället eller se den när den kommer på filmkanalerna.

 

 

 

               Nu åker jag lite försenat till blåkulla för att möta upp dom andra påskkärringarna. Hoppas ni får en njutbar påskafton

 


      

#Cyklist #Ländryggen #Ekipage #Bryggan #Salami #Skinka #Atollens #Bebyggt #Fågelholkarna 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards