Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 mars 2016

Rekohörnan i Jönköping, och en kaffenjutning.

Av Malin wiper - 22 mars 2016 19:00

  

En dag då vi var in till Jönköping så besökte vi Rekohörnan för att ta oss en god kopp kaffe. Det kändes lite påsk när vi såg påskriset framför ingången. Klicka här för att se vad jag skrev sist vi var dit

 

                                


  

Här ser ni Petter Odén som driver stället tillsammans med sin fru. Han fixade till supergott kaffe som kommer från Gårdsrosteriet Vista AB Till kaffet 2 st tryfflar var som kommer från Choklad-Verkstan Tokarps Södergård i Jönköping. Det fanns tre sorter att välja mellan och vi valde 2 st/person


           


  

Vi kunde knappt få fram ett ord för vi njöt hejdlöst av dom njutbara tryfflarna till det passande supergoda kaffet. För att inte tala om musiken i bakgrunden som gör att det känns som man sitter på en bistro utomlands.    


  

Lite påskigt på disken. Dom hade även hängt upp en påskgren med ägg i taket men jag fick inte till bilden



Elis Regina & Toots Thielemans med Together. Elis Regina föddes 1945 i Porte Alegre, hon dog redan 1982 endast 36 år gammal i en överdos. Hon var en brasiliansk sångerska. Elis Regina sjöng framförallt inom genren brasiliansk populärmusik och blev mycket framgångsrik och erkänd under sin livstid. Hon började sjunga redan vid 11 års ålder.

 

Toots Thielemans föddes 1922 i Bryssel, och han är en belgisk jazzmusiker. Hans speciella stil består dels i att spela gitarr och vissla unisont, och att spela kromatiskt munspel. Han blev väldigt populär i Sverige när jag växte upp så man såg honom i olika program på tv. Han gjorde musiken till Dunderklumpen. Han har även medverkat i Svenska Ods revy Hålligång. Toots är nu 93 år gammal och har fortsatt vara aktiv i hög ålder och så sent som våren 2008 var han ute på en konsertturné i Sverige 


  

Detta köpte vi från Rekohörnan och längst till vänster en äppeljuice som dom hade halva priset på. Den kommer från "Natura Nuova Bio". Vi köpte även en 70%:ig choklad från Valrhona som heter "Noir Andoa". Det är en Fairtrade-märkt ekologisk choklad och otroligt god mot gommen då den smälter. Min man köpte 2 ostar och den ena Mütschli kittost som är ekologiks och kommer från Jüss mejeri i Flen. Den andra är en Tomme vitmögelost kommer också från Flen och är ekologiskt.  

 

  

#Rekohörnan #Petter #Tryfflar #Påskigt #Natura #Valrhona #Jüss

 
 
Annelie

Annelie

22 mars 2016 20:41

Gör ni rätt i som unnar er och bara njuter...

Kramar om en go vän.. // Annelie

PS: TACK själv för alla dina kommentarer, så roligt när jag ser kommentarer jag måste godkänna DS.

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

23 mars 2016 07:58

Håller med dig att det är roligt med kommentarer men jag har varit dålig på detta för mina inlägg tar sån tid. Först göra iordning bilderna och sen hitta animeringar och länka till saker

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards