Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 mars 2016

Erikshjälpen i Huskvarna och dess 1970-talshörna.

Av Malin wiper - 1 mars 2016 16:45


  

Erikshjälpen i Huskvarna har en 1970-talshörna som är rolig att kolla in och det tillkommer alltid nåt nytt. Klicka här för att se lite mer saker från deras nostalgihörna. Det är en del saker från 1970-talet som man önskar att man hade kvar.


  

Kul kudde med stickat fodral, den ångrade jag att jag inte köpte för den var så annorlunda


Dessa galgar är inte typiskt för 1970-talet utan fanns även tidigare. Jag såg ofta såna hemma när jag växte upp och dom är som lindade med plastremsor och en del är veckade. Klicka här för att komma in på den häftiga nostalgibloggen The StarChief


  

Virkade grytlappar i typiska 1970-talsfärger


  

Äggkoppar i plast och typiska färger och former. Klicka här för att komma in på den fantastiska nostalgibloggen "femtiotalsjakten" och se läckra äggkoppar. Klicka här för att se en rolig tårta


  

En hög med slipsar hängde på en krok och dom var rätt breda. Klicka här för att komma in på Larssons Blogg (nostalgiblogg)

 

   

Det fanns även en hylla med typiska 1970-talsböcker som handlade om både tv-serier och annat. ex polisserien Kojak som var en långkörare på tv under 1973-1978. Telly Savalas spelade huvudrollen som polisen som nästan alltid sågs med en klubba i munnen. Telly Savalas föddes 1922 i Garden City Long Island, New York. Han dog redan 1994. Han var en amerikansk skådespelare och sångare, son till en grekisk invandrare. Jag såg alla avsnitt av Kojak när dom gick men senare så sändes dom också i repris. Klicka här för att läsa en längre biografi över honom. Klicka här för att se inlednings-vinjetten till Kojak

 

Billy Swan med I Can Help från 1974. Billy Swan föddes 1942 i Cape Girardeau, Missouri. Han är en amerikansk countrymusiker. Han hade en listetta i denna låt 1974 i USA. Han har länge spelat bas i Kris Kristoffersons band, och även skrivit låtar som spelats in av Mel Tillis, Conway Twitty och Waylon Jennings 


  

Nu modern tid igen och denna ensemble ser lite typisk ut för våren 2016, tidlös alltså.

 

 



#Erikshjälpen #Nostalgihörna #Kudde #Galgar #Äggkoppar #Slips #Ensemble

 
 
Anna-Karin

Anna-Karin

2 mars 2016 06:32

Oj, här blir jag nostalgisk när jag tittar på bilderna. Sådana där galgar känner jag igen. Fast det var länge sedan jag såg några nu. "I can help", den låten gillar jag och den har jag dansat till många gånger.

Ha en bra dag!

Kram

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

2 mars 2016 08:10

Kul att du också känner igen dessa galgar. Även att du har erfarenhet av låten.

Ha en fin dag själv
kram

 
helga

helga

2 mars 2016 08:52

Vad mycket coolt det fanns där. Det är kul med loppisar. Vi var på en senast i helgen men köpte bara en glastallrik till micron. Vi betalade 30:-. En ny är betydligt dyrare. När vi kom hem var plattan för stor - så vi skänker nog tillbaka plattan eller så blir det en ostbricka.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 mars 2016 10:06

Ja du man kan upptäcka mycket när man vandrar runt på second hand. Vi har rätt många i Jönköping och sen vår egen Frejas Bod som också är jättebra

Vad bra att man kan få tag på såna reservdelar också. Vad synd att plattan blev för stor men så fiffigt att ha den till ostbricka istället

Ha en fin dag
kram

 
Annelie

Annelie

2 mars 2016 14:02

Förstår du ångrar att du inte köpte kudden..
Sådana galgar vet jag också att vi hade när jag växte upp :-)
Snygga grytlappar,,, jag tycker det är svårt att hitta bra grytlappar.
För de ska ju vara följsamma plus tåla bra värme.

Ha en mysig dag.. // Kramar om Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 mars 2016 14:20

Vi kanske åker dit på lördag och kollar om den finns kvar. Vi har ändå lite ärenden.

Kul att du också sett såna galgar förut. Min väninna Barbro gör fantastiskt fina och bra grytlappar. Dom är dubbla, stora och blir lika fina efter tvätt

Ha en mysig dag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards