Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2015

Jul-Ljus Butik & Café Hok................

Av Malin wiper - 1 augusti 2015 18:45


Det var så länge sen nu vi var till Jul-Ljus butik & Café i Hok så vi åkte dit en sväng i fredags. Här ser man den fina skylten som gör att det är lätt att hitta 

 

 

                                                        


  

Här ser man långsidan på huset som dom dekorerat så fint med rosa rosor i balkonglådor. I butiken säljer dom inredningsdetaljer och mycket annat. Det som är så speciellt med butiken är att dom även  har julsaker till försäljning året runt. Dessutom har dom ett jättefint Café med idel gott hembakt kaffebröd


Klicka här för att komma in på ett inlägg från deras julmarknad. Klicka här för att se när vi var dit 4 december 2014. Klicka här för att se när vi var dit 19 augusti 2014    

 


Kolla in vilken läcker utsmyckning i form av en gammal cykel som så snyggt är utplacerad på deras utecafé    


  

Ännu en snygg installation


  

Dom har flera platser att fika på och här ser ni en mindre lokal om man vill fika i en lite äldre miljö där dom har både denna fina soffa och fotöljer mm                   


  

Här ser ni glada trevliga Anna som  driver stället med den äran. Hon har verkligen fått till ett bra koncept som lockar folk. Det finns även en övre våning så större grupper kan boka in sig där. 


  

Receptet på denna rödvinbärs-kaka kom hon på dan före vi var dit. Den såg så läcker ut och var urgod att äta. Dessutom har hon flera glutenfria kakor och även laktosfritt bröd också 

 


  

Min man tog denna varma smörgås till sitt kaffe, den var supergod 


  

Denna docka är handsydd av en kvinna och den finns i olika utföranden. Jättesnygg och hon har satt riktigt lin som hår.                     


  

Nu är det snart jul igen!!!! och Anna kommer att börja med julförsäljningen i mitten av september i år. Då tas alla andra saker bort och det blir bara julsaker. Det fanns rätt mycket julsaker nu också så vill man vara ute i god tid så kan man passa på.                 


    


  

Hon hade fått hem kappor i olika färger som såg ut att vara i nåt slags galon/plast och passar säkert jättebra när det regnar också. Dom var ju hur läckra som helst och annorlunda


  

Ståtliga stora prydnadstuppar


  

Själv köpte jag en passande sak som jag skall ge bort. Vi har varit en sväng till Byarums hembygdsförenings 80-års jubileum, dom hade tur med vädret så det kom mycket folk. Skriver om det i morgon för nu är jag jättetrött. Vi hade jättetrevligt och dom hade mycket att bjuda på av olika slag. Ha nu en skön kväll kära läsare och sköt om er 

 

The Boppers med en gammal goding


#Jul #Hok #Anna#Vinbär #Varm #handsydd #Kappor #Boppers

 
 
Inger Rozén

Inger Rozén

1 augusti 2015 22:12

Hej!
Den bilden på de fina krassen gillar jag.Så fint med krasse.
Kram,Inger

http://chintohs.blogspot.se

Malin wiper

2 augusti 2015 08:34

Jag ser ingen krasse. antar det är en växt eller krydda.

Ha en fin dag
kram
Malin

 
Ingen bild

Annelie

2 augusti 2015 09:18

Vilka mysiga ställen ni har runt omkring er, eller får ni åka långt för att hitta dessa ställena..??

Kramen Annelie

Malin wiper

2 augusti 2015 10:26

Det finns verkligen toppenställen runt om i samhället. Dom är så kreativa och påhittiga, dessutom trevliga

kramar
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards