Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 juli 2015

Lusthuset, Michael Scher Kiropraktor, författare och konstnär...

Av Malin wiper - 31 juli 2015 13:38


  

Nu har jag varit på mitt andra besök hos Michael Scher som är en fantastiskt skicklig kiropraktor. Han märkte direkt att jag blivit mycket bättre av endast en behandling men det fanns ett problemställe på 5-6 kotan i ryggen och det trodde han kom från min nackskada. Det kan vara lite svårt att få bort helt men man kan räta ut med behandligen. Ute i väntrummet satt min man och pratade med två kvinnor och en kille som också skulle in på behandling, jättetrevliga. Dom var också lyriska över hur skicklig kiropraktorn är. Ett par var på besök i samhället och passade på att gå till honom och många åker långa vägar för att få behandling av Michael Scher. Han har även haft klinik i Malmö, Stockholm och bott i USA. När han var klar så kunde jag röra mig mycket bättre än före. Jag skall dit igen om 10 dagar och jag har fått dra ner på både alvedon och Ipren så nu har jag bara tagit en gång/dag istället för 3 gånger, jag har även tagit bort en halv tablett från alvedonet. Klicka här för att se vad jag skrev i tisdags. Klicka här för att komma in på en sida och läsa lite om Michael Scher

  

Jag gick som på moln denna gång också när jag kom ut från hans klinik. Min man skall också beställa tid för han har en massa låsningar i ryggen som stör honom och då mår man inte bra.   

 

   

Jag var även ute efter hans fantastiska Ice Gel som jag köpt hos honom förut men nu var slut. Den använder jag på nacken när det är som sämst och det funkar alltid. Det är Michael Scher och en kompis som tillverkat ice gelén. Jag fick den gratis av honom...   


    

Michael Scher har många strängar på sin lyra för han har även skrivit en bok med sin fru Teresia. Den heter "Ditt hjärta kallar" kommer du att svara?. Jag har ju lite svårt för att läsa böcker sen jag fick nackskadan men denna har stor text och är inte så tjock. Klicka här för att läsa om vad boken handlar om 

 

Klicka här för att se vart man kan köpa boken. Den finns representerad på flera ställen men är slutsåld hos en del.

 

   

Inte nog med detta utan han målar tavlor också i akrylfärg. Han har haft många utställningar och just nu har han målat en tavla som föreställer skyskrapor i USA och den var helt otroligt häftig. Denna tavla är också jättläcker och färgstark             

 

   

Här har han målat av Michael Jackson med mikrofon, så häftigt

 

Vad passar väl inte bättre än att sätta in en låt med just Michael Jackson. Denna är inte så upplyftande men det är ett ständigt aktuella ämnen: krig, skövling av regnskog, miljöförstöring, mördande och djurplågeri. Vi har ju nyss tagit del av amerikanen som jagat ett lejon för att ha huvudet som en trofé, man mår ju bara så illa.. för att inte tala om dom stackars valarna som blir långsamt plågade till döds

 

   

Ytterligare en som hängde i korridoren där behandlingsrummen finns 


 

 

#Michael #Kiropraktor #Lusthuset #Skillingaryd #Hjärta #Akrylfärg #Michael

 
 
Christina

Christina

31 juli 2015 17:12

Så skönt för dig, att det hjälper som det gör. Han verkar vara duktig och populär.
Hoppas att det blir bättre för var gång du är där.
Krya på dig och ha det bäst.
Kram Christina

http://www.baranaturligt.bloggplatsen.se

Malin wiper

31 juli 2015 17:20

Ja du jag är så glad att det funkar. Tack för din omtanke snälla du

Ha det bäst själv

kram från
Malin

 
Ingen bild

Annelie

1 augusti 2015 10:40

Åååå, så otroligt GLAD jag blir för din skull gumman.
Vilken tur du tog det beslutet att gå till denna man (även om jag var skeptisk till det till och börja med).
Gött att du känner en så markant skillnad direkt.

Vilka fina tavlor han målat, önskar sååå att jag kunde sitta och måla, det är något jag saknar :-(

Ha nu en riktigt fin lördag i sommarsolen.. // Varma & Soliga kramar Annelie

Malin wiper

1 augusti 2015 18:43

Tack snälla du. Det är mycket bättre men jag är så trött av att ha haft värk länge. Det kommer ändå att ta lite tid innan det sätter sig och jag är helt bra

Det är många som går hos honom för ländryggen

Han är fantastisk på att måla tavlor. Visste inte att du målar också

Ha en skön sommarkväll
kramar
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards