Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 juli 2015

Själens spegel och en sevärdhet i Skillingaryd...

Av Malin wiper - 1 juli 2015 14:00

Eftersom jag inte varit i sån bra form på grund av både ryggen och annat så har jag isolerat mig periodvis och bara gjort saker i sista sekunden, men jag förstår ju att jag måste bryta detta mönster och börja umgås och gå ut i livet igen på ett annat sätt, bli delaktig. I går ringde min ungdomsväninna Anki och vi pratade säkert i 1,5 timme och det var jätteroligt, vi har lyckats hålla kontakten i många år och och träffats några gånger då dom varit till oss och vi till dom. Nu var det rätt många år sedan vi träffades irl men vi har ju långt att resa. Till hösten hoppas jag kunna gå med i Yoga och även göra nåt annat så man kommer ut lite på olika saker. Vi har ju även vänner här som vi skulle ha bjudit hem för länge sen men håglösheten och tröttheten har inte velat lägga sig. Dom som träffar mig ute märker inget för jag visar inget utåt på det sättet. Fast min man säger att vissa dar syns det på ögonen för  Dom är ju själens spegel  

 

 

 

Vi åkte in en tur till Skillingaryd i går och då såg jag denna härliga syn. Fronten på en Saab som fungerade som utsmyckning i en grässlänt. Sen såg jag skylten mitt i där det står Götaströms Fordonshistorisk Klubb. Antar att det är dom som skänkt detta, så läckert. Det är en väldigt aktiv klubb som är med lite överallt och det känns kul. Klicka här för att se deras program i år då dom firar jubileum. Klicka här för att komma in på deras facebook. Kul när man dyker på nåt oväntat. 

 


Klicka här för att kolla på sommarhattar 1950. Klicka här för att se lite spektakulära hattar och mössor 2010. Om jag skall ha sommarhatt så måste det vara nåt lite tuffare för jag passar inte i söta hattar...  . Klicka här för att se hattar för vår och sommar 2015. Klicka här för att se hattar för män 

 

  

Jag tog fler bilder också men orkar inte sätta in dom just nu. Vill  bara önska er en fin sommardag kära läsare efter att jag haft ett klagoinlägg...  . Om jag inte kommer in varje dag på bloggen så är det för att jag måste röra på mig ännu mer och komma i form igen.

 

     

 

#Ryggen #Anki #Hösten #Själens #Götaströms #Skillingaryd

 

 

 
 
Annelie

Annelie

1 juli 2015 19:19

Jag är inte heller någon sådan som står och klagar på vad illa man egentligen mår, det är som din man säger. Det syns på ögonen, men sen om flyktiga vänner ser det, är en annan historia.

Ha det nu helt underbar i den efterlängtade sommarvärmen som har sköljt över oss nu.

Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

2 juli 2015 18:41

Precis så är det men man skall inte skämmas för att klaga för livet går ju upp och ner och man måste få uttrycka tråkigheter och andra sorger

Ha det underbart själv vännen
kramar

 
TantGlad

TantGlad

1 juli 2015 20:32

Man kan nog få känna sig lite håglös efter allt du varit med om. Det tar på krafterna.
Och du. ..klagar man allsrig annars , så tycker jag absolut att man ska få klaga nån gång . Så ....klaga på du.
Så kul att du och Anki pratas vid. Det är jättemånga år sedan jag såg henne. Men hälsa gärna så gott.
Du......jag älskar hattar. Jättefina hattar från 50 talet. Jag själv gillar stora eleganta hattar med breda brätten. Snyggt till en stilfull klassisk klänning i lite Jackie Kennedy stil. Lite ....Cocco Chanel.

Tack snälla för alla dina fina inlägg som alltid har en sån fin röd tråd rätt igenom. Harmoni i dina inlägg.

Varm hjärtlig onsdagskram från mig❤

http://tantglad.bloggo.nu

Malin wiper

2 juli 2015 18:43

Bra skrivet TantGlad precis så är det. Det kan bli för mycket ibland och då svämmar det över till slut.

Du är en sån person som passar i stora hattar med brätten.

Tack för dina fina ord som värmde

Ha nu en skön kväll
kramar

 
Aurora

Aurora

1 juli 2015 21:06

Hoppas din ryggvärk blir bättre nu när värmen kommer, Ha det gott

http://aurorasliv.blogspot.se

Malin wiper

2 juli 2015 18:44

Just nu är det värst i svanskotan och det kommer och går lite i midjan men att åka bil är värst.

Ha det gott själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards