Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 maj 2015

Malmborgs Lilla cyklar och Etta James...

Av Malin wiper - 3 maj 2015 08:00

  

I går var vi ute och åkte lite med bilen för jag hade en bra dag och kände mig rastlös. Vi hamnade i Jönköping och kände en längtan efter att fika på Malmborgs Lilla som varit vårt stamfik länge men nu har vi inte varit där på ett tag. Färgstarka och spirituella Victoria Stenkula som driver stället var där och även hennes coola duktiga medarbetare. Det var fullt med folk och som synes på bilden så har inga utemöbler kommit ut för det är alldeles för kallt än så länge. 

 

  

Härliga bakelser som försökte få vår uppmärksamhet men tji fick ni...  Än om vi passar på lite i dag och njuter för i morgon börjar vi på 5:2 dieten för tredje gången och hoppas det blir tredje gången gillt. Jag börjar tappa hoppet om mannen och mig för vi har inte haft nån karaktär och diciplin på länge. Såna problem hade vi inte förr och man kan inte skylla på ålder utan mat och godisintag...  


  

En tårta försökte blända oss också...  

 

 


Min man beställde in deras goda svamppaj med en fräsch sallad och en jättegod dressing


  

Jag tog själv en vegetarisk smörgås med fetaost och nån slags mjukost med paprika och på toppen rödlök och tomat. Den var också supergod men så stor så jag åt bara underdelen

  

Malmborgs egna kakor i en burk 

 

  

Vi nöjde oss inte med detta utan tog även en kopp kaffe med två mörka chokladtryfflar till. Dom är så otroligt goda och mörk choklad är inte så söt och är nyttigare. 


  

Ute på stan var det full rulle och fanns knappt några parkeringsplatser. Det är så kul att såna här reklampelare finns kvar lite här och där i stan. Numera så dyker det upp fler och fler mer monitorer                   



  

Där läste jag bland annat att det blir en loppis på Folkets Park i Värnamo  söndag 10/5, och även 14/6 och 16/8 kl 09-14

 

  

Det dyker upp många färggranna cyklar lite överallt i stan och står lite huller om buller. 

 

Så mycket rosa som det kan bli...    


Ett roligt tidur såg vi på Lagerhaus. Det kostade 50 kr  

 

 

Det jag hade tänkt göra i går blev det intet av eftersom vi åkte ut på äventyr i storstan. I dag måste jag fixa allt som inte gjorts förut för det ligger som en börda på mina axlar. När jag skrev detta så kom solen helt plötsligt fram... . Nu hoppas jag ni får en jättefin söndag i njutningens tecken. Sköt om er och ha det bra. 

 

A sunday kind of love med en av mina favoriter a James

 

 

 

 

#Malmborgs #Victoria #Vegetarisk #Svamppaj #Tidur #Cyklar #Reklampelare #Etta  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards