Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 april 2015

Löktips, hosta, healing och lite annat...

Av Malin wiper - 16 april 2015 09:00

              


Min man var till läkaren i går och efter att läkaren lyssnat på lungorna så sa hon att det lät lite konstigt på ena lungan men hon kunde inte förklara detta utan han skall få gå på Drop in röntgen Värnamo sjukhus i dag. Sen skall han få en spirometri som även jag har gått igenom efter en jobbig förkylning då lungfunktionen gick ner lite men efter att ha fått använda en inhalator i några veckor så var jag helt bra igen. Min man fick även ett slemlösande medel. Dom tog också lite blodprover och syresättningen i blodet. 

 

 

Klicka här för att komma in på bloggen Husmorstips  

 

 

Jag fick en kommentar från SmålandsJenny där hon tipsade om att sätta en lök i vatten och ställa under sängen...    Det kan tydligen lindra och varför inte testa. Tydligen skall man skära löken i några bitar och lägga den i en skål med vatten och sättas vid huvudänan. Fick även ett tips från min bloggvän Pisan /vän att varm stark saft kan lindra...    

 

I går pratade jag med min vän Kristina och fick även lite healing av henne. Jag är så känslig och mottaglig så mig går det att heala över telefon. Efterråt så kände jag mig mycket bättre i halsen och min man sa att jag lät lite mer som förut på rösten och jag behövde inte anstränga mig lika mycket. Oro och grubbel hade satt sig just där. Under tiden hade vi ett givande samtal också. Det finns många olika slags healing och denna har inget med religion att göra, jag tror inte på nån gud. Klicka här för att komma in på hennes facebook. Jag tror healing kommer att bli accepterat så småninom som behandlingsmetod, titta bara på akupunktur som förut ansågs flummigt nu kan man få det på Vårdcentralen.  

 

 

Jag åker med min man till sjukhuset och eftersom det är drop in så får man nog vänta rätt länge antar jag, jag vill inte att han skall köra själv när han får såna hostattacker. Hoppas ni har en fin dag att se fram emot. Hos oss var det regn i går men nu skiner solen  Helgen är snart här igen!!!!!!  . Stoppa tiden jag vill hoppa av...    

 

 

 

#Lök #Hosta #Jenny 

 

 
 
Hebbe

Hebbe

16 april 2015 10:22

Hej du..Jag känner oxå ett par Patrikar..Hoppas guben får besked om vad som spökar..Här skiner solen just nu,men det ska bli regn enligt Smhi..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

16 april 2015 10:32

Jag hoppas inte hans lungor blivit skadade av alla förkylningar. Jag fick själv nedsatt lungfunktion efter en förkylning men det reparerade sig till slut

Då får nog vi regn också

Ha det bra
kram

 
Hebbe

Hebbe

16 april 2015 10:25

Jag har en dyrare elborste oxå,en Philips..Denna köpte jag mest för att ha som restandborste..Ja nu blir det 30:de gången till Cypern,Kul..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

16 april 2015 10:33

Bra att ha en extra på semestern. Då är ju Cypern som ditt andra hem. Vet ju att du känner folk där så jag förstår att du längtar

kram

 
Monica

Monica

16 april 2015 10:38

Tack för att du delar med dig av löktipset, ska prova då jag fått en fruktansvärd hosta jag med.
Hoppas Mr T kryar på sig snabbt!
Låter intressant med healing, så bra du kände dig bättre genom telefonen!
Kör försiktigt och lycka till på lasarettet för Mr T!
Kramar

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 april 2015 10:48

Det är ingen höjdare med denna hemska hosta. Hoppas det hjälper lite med lökknepet. Vi skall testa det i natt. Hostan sitter ju i så länge också. Bättre att ta healing istället för en tablett, det blir inga biverkningar.

Tack för din omtanke gulliga du

Stor varm kram

 
Christina

Christina

16 april 2015 11:04

Härligt att du är så mottaglig för healing. Det är också helt underbart att kunna ge, det ger en så mycket och brukar ge tusenfalt tillbaka.

Jag använder bikarbonat som medicin till mycket, även hostan funkar det på ( för det mesta ) . Kolla in berättelsen här :

http://newsvoice.se/2013/07/18/bikarbonat-botade-min-svara-hosta/

Lycka till.

Kram från mig

http://www.baranaturligt.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 april 2015 11:47

Då får min man testa bikarbonat också. Tack för länken som var intressant. Nu har vi fått många bra tips som skall testas.

Ja du det är bra att det finns många fler metoder nu och då väljer man nåt som passar en själv

Tack!
kram

 
Christina

Christina

16 april 2015 14:11

Måste tala om att bikarbonat inte ska tas i samband med mat.
En halvtimme före eller efter maten blir bra annars får man magsmärtor.

Christina

http://www.baranaturligt.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 april 2015 15:10

Tack för att du talade om detta. Min man man visste detta men inte jag. Det ger ingen effekt då säger han

Malin

 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

16 april 2015 14:26

Hej!
Allt sånt är bra!Men i mitt fall tål ja inte vitlöksdoften.Men som sagt,jag fick ju sova efter att tittat på gamla Dallas.Den serien håller än och har allt.På den tiden kunde man göra serier,se bara på Bonanza,bröderna Cartwright,och Familjenmachan med farbror Zeb.james Arness.Nu är det ju bara trista tävlingar som är uppgjorda.Kanske prövar vitlöken i vart fall.Jo som sagt, när jag var nyopererad kom detin en person som stank vitlök.Och så jag kräktes!Sedan har jag svårt men gillar vitlökspulvret i mat.Kram,Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

16 april 2015 15:14

Jag är känslig för vitlök också men det är ju vanlig lök det gäller. Röd eller gul.

Serien håller verkligen än som du säger. Cartwright var en toppenserie också, nu lever nog ingen av dom skådespelarna.

Håller med dig fullständigt för nu är det bara trista tävlingar och allt är likriktat. Jag tål vitlök i mat men bara små mängder, det vräks på för mycket

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards