Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 februari 2015

TeamOlmed i Jönköping och en stressreaktion...

Av Malin wiper - 27 februari 2015 11:45

  

I går eftermiddag kom jag hem från sjukhuset och jag var helt slut för jag hade inte sovit bra på natten. Är inte van att måsta ligga på rygg hela tiden utan vill helst ligga på sidan. Nu kommer det att bli ryggläge ett tag men jag är redan mindre stel på halsen och sköterskan tyckte att operationssåret såg jättebra ut, jag är så tacksam för jag har sånt bra läkkött. 

 

 

 

                    

 


Sköldkörteln ser ut som en fjäril och nu är min en halv fjäril

 

 

Blodtrycket var lite högt i går morse men det var nog för att jag var uppstressad och har oroat mig en längre tid. Har fått vänta i över 8 månader på operation och det känns lite overkligt att det äntligen blev av. Jag fick nån slags reaktion i går när allt släppte så jag kunde inte vara ensam hemma. Min man skulle på årsmöte men han fick komma hem men han hann göra lite förberedelser. 

 

 

 

 

 

 

   

Ländryggen har blivit bättre på grund av både promenader, övningar och denna kilkudde som min man åkte till Jönköping och köpte till mig för en vecka sen, den lutar liksom framåt och är bra för ländryggen när man fått problem. Man får inte låna såna hjälpmedel längre på sjukgymnastiken utan måste köpa dom själv och det blev en utgift av 550 kr men den är helt fantastisk. Jag har besvär med svanskotan också  så den är öppen som en toa...  .  Kudden heter "Bima hålsits"...    och den fanns att köpa hos TeamOlmed. Jag har med kudden i bilen också så nu kan jag åka lite längre streckor. Siktar på att bli helt fri från dessa problem men kommer det tillbaka så har jag kudden. Att få besvär med en kota i ländryggen tar sin tid att läka. Ett uttryck som användes mycket förr är "en olycka kommer sällan ensam"  

 

 

Jonssons Konditori 

 

Detta inlägg skrev jag i går och efter det så fick jag en reaktion av nåt slag som jag tror var stress. Började frysa och skaka sen en hemsk oro så jag tror det var en panikattack, hade några såna när jag blev utbränd och i går var det riktig kris så jag fick ringa 1177. Hon som jag pratade med trodde det var en stressreaktion efter allt som hänt så hon sa att jag skulle vara uppe och titta på nåt roligt program och äta lite och inte gå och lägga mig förrens jag slappnat av. Det ebbade av till slut och pulsen som var över 100 gick ner lite så jag prövade att lägga mig och till slut somnade jag av ren utmattning. På morgonen var det tillbaka igen och jag kunde inte få kroppen att slappna av så jag ringde Vårdcentralen och har fått en tid 13.00 Min man fick ta jobbet hem för jag kan inte vara ensam, sen vi åkte ut på landsbygden för att jag skulle fokusera på annat, pulsen gick då ner från 100 till 77 men när vi kom hem igen så kände jag att det var tur att jag ringde Vårdcentralen så dom får kolla upp mig.  

 

 

Nu önskar jag er alla en skön fredag och tack för era omtänksamma kommentarer som värmer i hjärtat. 

 

Rajaton med Butterfly. Rajaton är en finsk a capella ensemble som grundades i Helsingfors 1997. Finska ordet Rajaton betyder "gränslösa", för att indikera bredden i deras repertoar, från heliga  klassiska till nära Europop

 

 

#Olmed #Kilkudde #Shirley #Gråhund #Ländrygg #Panikatack #Rajaton #Butterfly

 
 
helga

helga

27 februari 2015 12:11

Kära vännen stor kram till dig! Det har nog varit lite för mycket för dig den sista tiden... Bra att du tar hjälp! Nu är iaf operationen gjord och det måste kännas skönt.

Min dotter har fått tillbaka mer styrka i sin röst nu och det gör oss så glad :)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 februari 2015 12:25

Ja du det har varit lite mycket det sista så jag hoppas man får lite lugn och ro nu. Vad skönt att din dotter är på bättringsvägen och att rösten fått mer styrka. Jag är själv rätt hes så det tar lite tid att få tillbaka samma ton

Tack för dina härliga kommentarer goa du

Stor varm kram

 
Liten Uggla

Liten Uggla

27 februari 2015 14:46

Men kära nån! Panikattacker är inte att leka med, det är en jättehemsk upplevelse. Bra att du fick snar tid på vc. Men som sagt redan; det är inte konstigt när du haft så mycket omkring dig. Nu kommer förhoppningsvis allt lugna ner sig för dig. Och så kommer ju våren snart :-) Tänker på dig. Puss & kram! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 februari 2015 16:22

Nu mår jag bättre för jag har fått milt lugnande. Det har verkligen varit mycket både med flytt och sjukdomar mm. Ibland kör det ihop sig riktigt.

Du är så snäll och go min vän

Tack för dina ord

Puss & Kram tillbaka

 
Aurora

Aurora

27 februari 2015 15:28

En sån där ring har jag också haft. Ramlade i skogen och slog i svanskotan. hade ont i flera år. Men rätt som det var så var det pust väck. Krya på dig

http://aurorasliv.blogspot.se

Malin wiper

27 februari 2015 16:23

Jag har också som barn slagit svanskotan och hade också ont länge. Då vet du hur det känns och även att sitta på en sån kudde

Vad härligt att du blev bra igen

Ha en fin kväll

Tack för din omtanke

 
IngerRozén

IngerRozén" title="http://blogspot.se]IngerRozén[/url]" target="_blank">blogspot.se]IngerRozén[/url]

27 februari 2015 20:55

Hej!
Säger då,så bra att ha en gubbe till hands.Jag tror,att det är jobbigt att sova på sjukhus.Gjorde ju det för ett par år sedan.Stressigt av alla olika ljud och nattpersonal.
Kram,Inger

http://Chintohs. blogspot.se

Malin wiper

28 februari 2015 08:52

Hej Inger!

Jag är verkligen tacksam att ha en bra man som jag dessutom älskar till tusen.

Det är verkligen inte lätt att sova på sjukhus, tur att det bara var en natt

Ha en fin lördag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards