Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 januari 2015

Vigselringar borttappade!

Av Malin wiper - 5 januari 2015 13:00

Så här ser hans vigselringar ut


När vi var till min son i julas så blev min man av med sina vigselringar. Han vet inte när dom ramlat av hans lillfinger. Vi kan numera inte ha dom på ringfingret på grund av övervikt. Han tror att dom ramlat av när vi bar upp påsar och väskor till min sons lägenhet men han är inte riktigt säker. Vi är jätteledsna båda två och när man tänker på att vi haft dom i snart 24 år så känner man en sorg. Vi har varit tillsammans 25 år i höst och då varit gifta i 24 år. 

 

 

                                    

 

Om det är nån som som bor i Enköping och hittar ringarna så väntar en belöning för dom betyder så mycket för oss. Vi har letat på gården hos min son och på vägen till parkeringen, trappen upp och i alla påsar och väskor utan resultat. Vi skall nu tänka igenom på vilka platser vi varit i både Västerås och på vägen till Enköping

 

 


Min man hade ett kasettband med David Allan Coe när vi träffades och på det bandet fanns bland annat denna låt som sen blev "Vår låt".  Den sjöngs i orginal av Righteous Brothers. David Allan Coe föddes 1939 så nu är han 75 år gammal. Han växte upp i Akron, Ohio och är en amerikansk countrymusiker som brukar förknippas med outlaw country-rörelsen. Jag hade aldrig hört talas om David Allan Coe förrens jag träffade Mr T 

 

    

 

Jag har köpt e-boken "Låg självkänsla" skriven av Cecilia Kärvegård. Det är en självhjälpsbok som man kan bläddra i och bli peppad. Många poletter faller ner och när man ser svart på vitt så känner man igen så mycket. Livet är för kort för att gå omkring och ha låg självkänsla och i boken får man även reda på skillnaden mellan självkänsla och självförtroende. Jag har länge arbetat med mig själv sen jag blev utbränd men man faller tillbaka ibland när det händer saker. Jag kan verkligen rekommendera boken. Klicka här för att komma in till hennes webshop. Klicka här för att komma in på hennes blogg 

 

 

#Vigselringar #Borttappade #Enköping #David #Cecilia #Självkänsla

 
 
Ingen bild

petra

5 januari 2015 14:09

Hoppas att dom kommer tillrätta. Kram

Malin wiper

5 januari 2015 17:37

Tack snälla du. Det hoppas jag också

Ha en fin kväll
kramar

 
Anna-Karin

Anna-Karin

5 januari 2015 14:31

Oj, hoppas verkligen att vigselringarna kommer till rätta igen.

Jag tappade min förlovningsring i vattnet på en badplats när jag var nyförlovad. Kände mig jättesorgsen. Fast vi hittade ringen igen i botten på sjön, fantastiskt nog. Det firade vi på ett fik i Värnamo och jag kände mig som nyförlovad igen. :)

Självkänsla behöver man öva sig i varje dag, sägs det.

Kram
Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

5 januari 2015 17:38

Jag hoppas verkligen det för man kan inte ersätta nåt sånt med nytt. Vilken tur att du fick tillbaka förlovningsringen. Inte så lätt att hitta på botten

Härligt att ni firade detta. Det gör vi också om dom kommer till rätta

Ja du självkänsla behövs för att man skall må bra

Ha en skön kväll
kramar

 
Åke

Åke

5 januari 2015 17:14

Så tragiskt att tappa ringarna så där... Ut på Facebook också. Jag känner folk i Västerås, flera stycken förresten...

http://www.nacka144.se

Malin wiper

5 januari 2015 17:39

Ja du det var ingen höjdare. Jag la ut inlägget på fb också. Vad kul att du känner folk i Västerås. Dit åker vi alltid när vi hälsar på sonen

Ha en skön kväll
Vänlig hälsning
Malin

 
Åke

Åke

5 januari 2015 17:17

Den där låten ger mig kalla kårar... Farsan lirade den på piano när en annan var liten :)

http://www.nacka144.se

Malin wiper

5 januari 2015 17:40

Vad häftigt att din pappa spelade den, det måste ha varit njutbart.

 
Ingen bild

-Nena-

5 januari 2015 22:43

Vad tråkigt
Jag hoppas verkligen att de kommer till rätta.
Förstår att det är ledsamt
Kram ♥

Malin wiper

6 januari 2015 10:27

Tack snälla goa du för din omtanke. Hoppas verkligen men jag har en känsla av att dom kan ha ramlat i snön och då försvinner dom nog ner i jorden.

Ha en fin dag
kramar

 
Maya

Maya

5 januari 2015 23:25

Hoppas innerligt att ringarna kommer tillbaka <3 God fortsättning ändå. Har legat i influensa sedan juldagen, något bättre en stund och sen återkom halsont och feber igen. Hoppas Ni mår bra!

Kram på Er!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

6 januari 2015 10:29

Tack snälla du. Känns lite som det är kört men hoppet är ju det sista som överger en. God fortsättning till dig också

Då har du samma influensa som vi haft. Två olika och den ena var långvarig. Precis så är den, kommer och går. Hoppas du snart är bättre. Krya på dig

varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards