Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 december 2014

City Records i Västerås...

Av Malin wiper - 31 december 2014 08:00

    

I västerås stannade vi på ett ställe för att hinna fota oss alla innan det blev mörkt. Sen såg vi att vi hamnat framför en skivbutik som heter "City Records" och det är inte ofta man stöter på en sån numera. Därför bestämde vi oss för att gå in dit och kolla runt

 

   

Här är vi på väg in och vi blev stannandes där rätt länge för det fanns hur mycket som helst och även vinylskivor.

 

 

Det fanns hur mycket som helst av både cd skivor och vinyl.   

 

  

Här ser ni Adonis som driver skivbutiken, tyvärr gjorde inte bilden honom rättvisa för det var lite mörkt och jag borde vräkt på med full blixt men tog upplättningsblixten. Han var en jättetrevlig man som spred glädje och det gör mycket för stämningen. Han var så musikkunnig och hade så härlig musik i högtalarna. Klicka här för att se en bättre bild på Adonis

 

  

Det satt gamla och nya affischer lite överallt och det gjorde att det blev karaktär och känsla över det hela 

 

  

Här lite vinylskivor som vi bläddrade igenom

 

  

Han hade låtar från denna skiva "Privateering" med Mark Knopfler och den var helt suverän och helt annorlunda än allt annat han gjort, innehåller rock, blues och folkmusik. Albumet har fått bra recensioner och legat på många topplistor. Mark har en 35-årig karriär bakom sig och förhoppningsvis många år till och detta är hans sjunde soloalbum. 

 

Mark Knopfler med låten Redbud Tree från skivan. Klicka här för att höra ytterligare en låt från skivan 

 

    

Jag köpte även två vinylskivor som hade helt oskadade fodral så dom skall jag rama in och sätta upp på en passande vägg.  Den ena är med Diana Ross och den andra med Del Shannon. Vi hade en liten skivspelare men den gjorde vi tyvärr oss av med 

 

  

Min man kunde inte heller låta bli att köpa skivor. Nu har han alla Eva Cassidys CD-skivor till sin samling. Han är ett stort fan av henne och det är så tråkigt att hon dog så ung. Denna CD heter "Simply Eva" och är det åttonde postuma albumet från Eva Cassidy 

 

Eva Cassidy från skivan ovanför klippet "Simply"

 

   

Till höger en skiva där hon musicerar tillsammans med Chuck Brown från cd:n The Other side. Klicka här för att höra en av låtarna på skivan med Chuck Brown och Eva Cassidy


 

 Vi kommer bara att ta det lugnt i dag men åker nog ut en tur med bilen för att insupa stämningen så här på sista dagen av ett år som inte varit det bästa men jag ser fram emot ett förhoppningsvis bättre år och hoppas man får vara med ett tag till. Hoppas ni har nåt kul att se fram emot i dag på nyårsafton. Tack för detta år som ändå haft sina ljuspunkter.      

 

 

 

 

 

 

 

 

#Records #Västerås #Adonis #Vinyl #Eva #Mark #Del #Diana

 
 
Liten Uggla

Liten Uggla

31 december 2014 09:45

Vad kul att få gå runt i en riktig skivbutik! Det finns ju knappt några kvar numera. Ni verkar ha haft en riktigt trevlig jul. Önskar er ett gott slut och ett gott nytt år!! Kramar från mig till er båda! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

31 december 2014 14:29

Det var verkligen en höjdare och den är nog den enda som finns där.

Gott Nytt År önskar vi dig och din familj

kramar till er fyra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards