Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 september 2014

SCANIA OMBYGGD Lastbil -2008

Av Malin wiper - 16 september 2014 13:15



  

Vi såg denna bil på en stor bensinstation som vi åker förbi när vi åker på Riksettan mellan Vaggeryd och Jönköping. Han som äger bilen fraktar sin skogsmaskin på den. Macken heter Hyltena, där finns också en stugby och badplats

 

  

Det långa släpet

 

  

Den var övermålad med en vit färg som gick lite mot blått

 

En av min mans favoriter David Allan Coe med så passande Truck drivin man. Klicka här för att komma in på hans facebook

 

 

Klicka här för att komma in på Lempas Blogg där man får se mycket nostalgi vad gäller bilar och mycket annat. Klicka här för att komma in på en sida och se fler liknande lastbilar 


  

Här är han på väg att svänga ut från macken

 

   

Sen åkte vi förbi en kohage där denna ljuva scen utspelade sig    

   


  

Det är så vackert utefter dom mindre vägarna än om denna inte är den smalaste


  

En traktor med höbalar som jag önskat jag fått på närmare håll men jag knäppte för tidigt            

 

 

Klicka här för att komma in på Skillingaryd.nu och läsa om Kim Andersson som är ute och föreläser om sina upplevelser i vården. Det är han som skrivit boken "Felbehandlad ung man i sina bästa år". 

 

         



#Lastbil #Traktor #Kor #David #Kim #Skillingaryd

 
 
Annelie

Annelie

16 september 2014 14:28

Hihi, när jag ser traktor-släpet på vägen så tänkte jag direkt på min son.
Vi "vanliga" brukar ju klaga på att dessa bönder ska åka på "våra" vägar, de kan väl hålla sig på åkrarna.
Oppsidoppsi om man säger sådant när Andreas är med... *fniss*
Han har ju jobbat som dräng i många år,,, så han vet jun hur det livet är.

Sköt om dig gumman... // Varm och solig kram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

16 september 2014 14:44

Jag brukar inte bli irriterad av långsamtgående fordon utan njuter av att se dom på vägarna. Kul att din son arbetar på landet, verkar som han trivs med det

Sköt om dig själv
Stor varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards