Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 september 2014

Lantbruksveteranernas dag i Fryebo del 1...

Av Malin wiper - 8 september 2014 07:00

  

Jag visste inte om jag skulle komma ut nåt i lördags men jag sa till min man att vi åker ut planlöst mot fryebo och ser om vi åker in där. Dom hade ju sin årliga "Lantbruksveteranernas dag" som nu är inne på tredje året. Värdarna var på Norrgården i Fryebo hos Arne Johansson med stöd av lantbrukssektionen inom röms Fordonshistoriska klubb


Jag beundrar dom som har gamla traktorer och andra jordbruksmaskiner och att  dom sköter dessa så vi och kommande generation får njuta av historiens vingslag.  Det vill ju till enérgi och kraft att sköta om dessa så dom bevaras


    

Det var så vackert på den lilla stenvägen till själva utställningsplatsen så man bara njöt och alla bekymmer föll av ens axlar och njutningen var total. I vanliga fall så hade vi varit där tills det slutade men jag har som sagt dålig enérgi och min man hade ont i sitt knä. Han skall försöka få en röntgenundersökning för nu hjälper inte cortisonsprutor längre. 

 

   

När vi började närma oss så åkte vi förbi denna fina häst med killen som skötte om den 


    

Här har vi kommit till platsen för evenemanget och parkeringsvakter hänvisade oss till lediga platser, det kostade 20 kr och det var billigt. Vi var där redan 10.00 och det höll på till 14.00


Klicka här för att komma in på Skillingaryd.nu och läsa om evenemanget och se jättefina bilder

 

  

Inne i denna fina lada så kunde man få sig en kopp kaffe med hembakt bröd. Dessa tre färgstarka trevliga kvinnor skötte om serveringen och även lotteri och lite annat 

 

Dom sålde även korv utanför men vi var inte så hungriga utan nöjde oss med fikat. Dessutom fanns en loppis i en byggnad i område 

 

   

Så här fint hade dom ordnat inomhus om vädret hade varit dåligt

 

  

Vi satt oss ute och åt en jättegod hembakt smörgås med ost och skinka   

 

  

Här ser ni kvinnan vi köpte lotter av 

 

   

 Jag kunde inte hålla mig borta från hönsgården som var en bit bort...  

 

  

Kolla vad kul dom gjort här med halmbalar att sitta på, man kommer att tänka på Rednex 

 

Rednex med Mama take me home

 

   

Här står jag på parkeringen och blickar nedåt mot händelsernas centrum. Det man ser är stället där man kan få sig en varm krov 

 

  

Vi köpte både matbröd och kaffebröd här. 

 

     

Jag tar mig en vila utanför loppiset

 


Jag hoppas ni haft en njutningsfull helg. Vi har ju fått sommaren tillbaka och håller det sig till 20-25 grader så kan även jag stå ut...  . Vi har lite kaos här igen för min man hämtar ner kartonger från vinden och vi rensar ytterligare så vi har så lite som möjligt kvar. Dessutom hittade vi saker som vi letat efter. Han tog ner 4 kartonger och gick tillbaka till vinden med 1 så det händer verkligen nåt. Han har nu sammanlagt fått bort 6 kartonger och vi har 13 kvar i källaren och 25 på vinden så vi har lite att göra.  

 

 

Fortsättning följer från Fryebo med traktorer 12.00.........  

  

 

#Fryebo #Äppellängd #Matbröd #Lotter #Halmbalar #Hönsgård #tupp #Smörgås #Lada #Melas #Rednex 

 


 
 
skrivmoster

skrivmoster

8 september 2014 08:00

Det låter som en riktigt trevlig utflykt! Vi har mest umgåtts med barn och barnbarn i helgen. Suttit ute mycket och mått gott. Nu regnar det denna måndag, veckans första vardag. Då kanske jag får nåt nyttigt gjort ... Hoppas att ni får en fin vecka. Här börjar en av våra aktiviteter på torsdag. Efter det är vi barnvakt. Vill ni ut och röra på er så kom gärna förbi! Bara vi bestämmer dag. Kramar

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 september 2014 08:06

Det var mysigt och avslappnande. Förstår att barn och barnbarn vill rå om er nu när ni varit borta så länge förut. Det regnar här också, det blir bara lugnt för varken jag eller Mr T mår så bra. Han ringer läkaren i dag för knät är så dåligt trots cortisonspruta. Jag hör av oss om vi åker ut nåt.

Ha en skön måndag
kramar

 
Annika

Annika

8 september 2014 10:33

Vilken idyll och vilken roligt utflykt. Solen skiner även här hos oss och jag hoppas att den fortsätter i morrn då jag är ledig. Det var min jobbar helg i helgen nämligen. Oj, så underbart att rensa bort lite från förråden. Nån gång ska väl jag oxå ta itu med detta.
Ha en fin Måndag. Kram

http://www.badtant.bloggo.nu

Malin wiper

8 september 2014 10:49

Ja du det var vackert där. Hos oss har det regnat i natt och nu ser det ut att skina upp lite

Vi har rensat flera gånger men det mesta är min mans för jag kan inte ha för mycket saker då känner jag mig ofri

Hoppas du har ledigt nu efter jobbhelgen

Ha en skön dag
kram

 
Annelie

Annelie

8 september 2014 11:58

Stackars din man med sitt knä.. :o((
Så, har jag med min höft / höfter (men mest i högra),, fick ju cortisonspruta som hjälpte mig i början på juni.
Men, nu är det värre, det är precis som höften inte jämkar i rätt.
Jag ska också beställa tid till läkaren och försöka att få en röntgen.
Såååå trött på all skit.. :o((
Så, nu har jag gnällt av mig lite.. :o))

Wpw, vilka goda smörgåsar ni åt,, såg ut att vara riktigt smarriga.

Kikar ni på nätet om allt som händer runt omkring er eller är ni bara ute och åker och helt plötsligt så dyker det något roligt / annorlunda upp..??

Kramen Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

8 september 2014 12:36

Ja du det är ingen höjdare men nu har han fått en ny tid och det i eftermiddag. Vad trist att du har samma men höften, cortison hjälper till en viss gräns. Bra att du beställer tid för en sån röntgen går fort och man kan få reda på det nästan direkt

Det var jättegoda hembakta smörgåsar

För det mesta är vi bara ute och åker och nåt dyker upp men Frybo visste vi om i förväg



kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards