Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 juni 2014

Promenad 1...

Av Malin wiper - 18 juni 2014 18:00

  

Nu har jag satt igång med mina morgonpromenader och i dag blev det 45 minuter, jag hamnade till slut i denna fina parkoas med vatten "Linnarbäcksparken". När jag promenerade in där så kom två arbetsfordon och fixade med nåt men jag såg inte vad på en gång 


  

Här ser man resultatet dom pyntar ut parken ännu mer i år och fågellivet börjar bli stort och man hör kvitter och kvackande överallt.


  

Här ser man hur vackert det är


  

Jag hade inte fikat på morgonen så jag gick upp till Preem som ligger ovanför parken och köpte mig kaffe, smörgås, lokavatten och en tidning. Det skall inte bli nån vana utan jag unnade mig det första gången för att kunna sitta där och njuta lite, det kom förbi dagisgrupper och andra som var ute och promenerade runt sjön och det var rena meditationen att sitta där och känna all stress rinna bort. Jag fick bara i mig halva smörgåsen för jag har på nåt konstigt vis mindre sug nu efter både mat och fika. I morgon så testar vi med halvfastan (5:2) igen och ser hur det går för mår man lite psykiskt bättre så har man inte samma sug.


  

Jag hittade ingen papperskorg att slänga skräpet i så jag gick en bit för att kolla och då såg jag att det fanns en och den var sponsrad av olika företag i kommunen. Man får byta påse själv och slänga när det blir fullt och det funkar med vissa men inte alla. Det stod bänkar och bord bakom denna tunna men dom som suttit där hade ändå slängt allt på marken så det låg plastpåsar, cigarettfimpar, små tetrapack med saft eller juice, pop cornpåsar mm. Bedrövligt att dom inte kan gå dom få stegen till soptunnan


 

Bredvid en liggbänk stod denna cykelkorg som jag antar blivit stulen från en cykel eller suttit på en stulen cykel eller också nån som glömt den där. Två tomma cigarettpaket låg i korgen. Kom sen att tänka på att jag kanske skulle ha lämnat in korgen på Preem.


  

Här åker grävskopan och traktorn iväg efter väl utfört arbete

 

   

En annan liten bänkoas att slå sig ner på. I morgon kommer jag att gå strandpromenaden och då minst 1 timme och sen skall jag lägga på lite tid när jag fått bättre kondis. Min lungfunktion har jag inga problem med nu så jag antar att inhalatorn gjort sitt till.  

 


Om man ändå vore så här graciös... . Det är en secretarybird som främst är en mark rovfågel. Klicka här för att komma in på en sida och läsa om denna fågel  

 

 


#Bänkoas #Secretarybird #Linnarbäcksparken

 
 
Annelie

Annelie

18 juni 2014 19:22

Wow, vilken fin & mysig park att gå runt i eller sitta som du gjorde,, bara njuta av lugnet med en god kaffe / thé. Jättefina arrangemang med blommorna.
Men vilka grisar det ska finnas i vårt land,, VARFÖR inte plocka med sig sitt skräp utan bara låta det ligga.
Här i vår stad är de för jäkliga,,, en gång sa jag till en kille som kom ut från ett kondis,, han tog upp bullan han hade köpt sig och bara släppte påsen där han gick.
Det brann i mig.. sa till han så han plockade upp den och slängde den i papperskorgen.
Då kunde han väl lika gärna kunnat sagt inne på bageriet att han skulle äta den direkt så han inte behövde någon påse.
Mååånga gånger jag får bita mig i både tungan och läppen... folk bara släpper där de står.
Åååå, vad sånt retar mig.

TACK så hjärtligt för alla dina goa / snälla kommentarer... du är så snäll.

Varma kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

19 juni 2014 08:01

Parken blir finare för varje år så dom satsar verkligen på den. Ja du tänk att vuxna människor grisar ner så, inga bra förebilder. Bra kurage av dig att säga till killen som skräpade ner. Dom fattar inte att vi andra får vara med och betala allt på höjd skatt men det struntar dom i

Tack själv för dina kommentarer som. Du är så snäll själv

Ha en skön torsdag
kramar

 
Anna-Karin

Anna-Karin

19 juni 2014 08:11

Morgonpromenader är härligt, inte minst nu under sommaren.

Så vackert med sjön och så trist med skräpet i naturen.

En riktigt skön midsommar önskar jag dig!

Kram/Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

19 juni 2014 09:20

Det var verkligen skönt och jag var så pigg när jag kom hem så jag fick lite gjort

Ha en skön midsommar själv och sköt om dig
varm kram

 
skrivmoster

skrivmoster

21 juni 2014 10:43

Fin miljö och du verkar ha haft en härlig morgonpromenad! Synd att folk är så lata och slarviga och skräpar ner. Det är nåt som jag aldrig skulle kunna tänka mig.

Vi har det bra i stugan men vi är inte friska. Jag har nog öroninflammation och är väldigt förkyld än. Orken är noll. Samma för E. Men vi har bestämt att om vi inte är friska på måndag så får det bli läkarbesök. Vi vill ju må bra!! Kallt är det och grått. Var är sommaren??

Ha det så bra och snart har ni fått ännu mera ordning och kommer att känna befrielse. Kramar till er!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 juni 2014 13:33

Härligt att höra från dig och att ni nu är däruppe. Samtidigt är det så tråkigt att ni inte blir fria från förkylningen. Jag tycker verkligen att ni skall gå till läkaren eftersom ni haft den så länge. Jag önskar att jag gjorde det själv i höstas eftersom jag fick följdsjukdom.

Får man en förkylning på sommaren så brukar den sitta i längre. Det hade ju varit så kul för er om ni fått vara friska däruppe och orkat lite och även träffa folk. Fast jag förstår att det är skönt ändå att vara däruppe i stugan.

Det är verkligen ingen sommar i dag i alla fall och det har inte varit den vanliga värmen på ett tag

Krya på er och sköt om er
Varm stor kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards