Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 april 2014

Salong Hon & Han Frisör Interiör....

Av Malin wiper - 23 april 2014 08:30

  

I går var det dags att gå till Salong Hon & Han Frisör Interiör som jag varit trogen länge och det beror på att man alltid blir nöjd och det är en fin stämning därinne. 


  

Här ser ni Evelina till vänster som tog hand om mitt hår denna gång och bredvid henne Bella. Sandra som driver stället tar också hand om mig ibland och dom är så skickliga alla tre. Evelina hette min mormor också och hade jag fått en flicka så hade jag döpt henne till just Evelina för jag tycker det är så vackert. 27 mars åker hela gänget till Lissabon och det är dom väl värda


  

Sen kom Sandra som driver salongen hon hade varit och fixat naglarna så dom var jättesnygga och och häftiga. Jag tycker inte det är så snyggt när dom är jättelånga, dessa var så lagom. 


     

Min man kom in och ville ta ett foto på mig när jag hade foliet i håret men jag gömde mig bakom en skvallertidning...  och såg lite omedvetet mordisk ut....  


  

Han satt sig för att  vänta på mig och läste lite tidningar under tiden


  

Denna gång ville jag ha lite halvlockigt och hon fick klippa mig 2,5 cm, jag blev jättenöjd. Hon tunnade ur det lite denna gång också och jag vill alltid ha lite etappklippt för jag passar inte i jämnlångt hår. Håret fotades i ljus så det ser lika blont ut som förut men är en nyans mörkare  såg jag när jag kom hem och det gillade jag för jag hade tänkt ha lite mörkare så man får nån förändring. Jag har alltid haft självfall på håret men sen jag blev gråhårig så har håret blivit lockigt. När jag självtorkar håret så blir det jättelockigt och jag frågade Evelina om detta fenomen och hon sa att det kan bli så för håret får en liten annan kvalitet när det grånar.


  

Dom har så mycket nytt vad gäller hud och hår. Såna här hårda tvålar har blivit inne igen. Själv har jag bara haft pumptvål i många år nu men man kanske skulle testa nån gång. 

 


 


Häftig skylt


  

Detta är en ekologisk serie som jag själv har två produkter ifrån och det är styling och spray, den heter Bamboo och jag är jättenöjd. Den är rätt dyr men räcker mycket längre än sånt man köper i vanlig butik och här får man en giftfri produkt och man märker skillnad. Jag är doftallergiker och testad så jag blir så glad när jag hittar en sån produkt. Jag kommer även att utöka med shampoo och balsam så fort jag får råd.  

 

 

Bamboo är en eko-certifierad och har ekologiska ingredienser. Hela serien är baserad på fibrer från bambu växt, för att dra nytta av sin styrka och flexibilitet. Alla produkter i bambu är paraben fria. Dom är dessutom fria från gluten, phatalates, mineralolja, paraffin, DEA, TEA, petrolium och PABA 


  

Fina stålservettställ. Klicka här för att se olika servettviningar i form av filmklipp


    

Jätteläckra korgar som man kan lägga det man köper i och det såg så gulligt ut.



         

Klicka på bilderna så blir dom större


  

Numera kan man också få tvål i en burk och det är även en snygg present. Alla såna här nya produkter  har lite gammaldagsa förpackningar. Jag kommer osökt att tänka på mormors parfym 4711 som otroligt nog finns fortfarande. 


       

I dag åker vi till Jönköping för att handla lite kläder till min mamma. Hon behöver både byxor som är lite rymligare och lite längre kläder på överkroppen enligt personalen där hon bor.    

 

#Salong #Bamboo #4711 #servettställ

 
 
helga

helga

23 april 2014 09:09

Vad mysigt att få bli ompysslad så där. Vilket fint ställe!! Jag skulle gärna ha lockigt hår men nu har jag fixat det med en svag permanent.

Vi har just kommit hem från två dagar i Stockholm med lite turistande.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

23 april 2014 09:40

Ja du det är inte dumt alls och dom har även massagestol i shamponeringen, håller alltid på att somna då ;)

Bra att man kan fixa med permanent om man vill ha lite lockar för det håller ju då

Kul att ni turistat i Stockholm. Längtar dit för det var så länge sen och mycket förändras

Ha en skön dag
kramar

 
Annelie

Annelie

23 april 2014 09:48

Har sagt det förut och säger det igen,, är sååå avundsjuk på ditt hår. Du har ett så fint hår..
Man kan inte få rakare hår än vad jag har.. :o((

När vi var in på denna "matmarknaden" i Malmö på påskaftonen så såldes det ju även lite annat smått och gott, bl.a tvålar i en massa olika lukter. En del luktade sååå gött.
Lukten är ljuvlig,, men jag personligen tycker dessa hårda tvålar blir äckliga till slut,, det är säkerligen en bakterie"slukare", så jag fortsätter med våra pumptvålar.

Sköt om dig gumman... // Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

23 april 2014 11:55

Tack snälla du. Det var ännu tjockare förr när jag hade min naturliga mörka hårfärg och kvaliten var bättre men jag är tacksam ändå för att jag har nåt över huvudtaget ;))

Jag tycker du är så fin i håret och så snygg i det ljusa så du passar i flera färger

Jag slutade hård tvål eftersom dom sprack och som du säger fick bakterier i sig och tog aldrig slut ;) fast numera har dom nog bättre kvalitet och många är ekologiska. Jag skall i alla fall testa nån gång när jag duschar

Vi har pumptvål för händerna och det fortsätter vi med.

Sköt om dig själv vännen
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards