Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 april 2014

Boulevard Café, pappas grav och en utflykt med mamma...

Av Malin wiper - 20 april 2014 11:21

  

Vi åkte till mamma i går och då tar vi alltid vägen över Borås och där brukar jag fota lite och vi var så tidiga så butikerna hade inte öppnat än men jag hade ingen ork att fota så det blev bara denna gamla telefonkiosk som stod på torget. Jag hoppas att vi får tillbaka lite kraft när vi flyttat för nu är vi som två zoombies. Jag hinner inte med riktigt nu vad gäller både bloggen och fb så inläggen blir fördröjda och kommer i konstig ordning. Just nu lutar det mot att vi inte kan vara inne så vi får nog åka ut med bilen igen...    


  

Jag fotade en tjej utanför en butik som målade med gatukritor. Hon var läckert klädd som en påskkärring och hade inget emot att vara med på bild, hon var så snäll och gullig


  

Vi var i alla fall inne på Boulevard Café och fikade innan vi åkte vidare. Här ser ni en av dom som arbetar där och dom är alla så vänliga och ler mot en när man kommer in där. Det är sån värme och jag slås av vad många Caféer vi varit under flera år där dom alltid är på hugget och bryr sig om sina kunder.  

 

Klicka här för att se adressen till stället


  

Vi har tyvärr börjat trösta oss med inte bara smörgåsar utan sötsaker också. jag gillar deras leverpastejsmörgåsar för  skivorna är inte så tjocka och det är mild pastej. Min man njöt av en ägg och sillsmörgås för nån påsk har inte vi firat i år. Att sitta och mysa går inte längre hemma så därför åker vi ut extra mycket men det blir dyrt så nu kommer vi att ta med oss termos och smörgås ut eftersom det går mot varmare utetider. Vi brukar bara ta smörgås men som ni ser blev det lite sött på sidan om.  

 

  

Innan vi sen åkte till mamma så besökte vi pappas grav som ligger på en liten fin skogskyrkogård. Syrran och svågern hade satt påskliljor och en annan blå sort emellan. Vi tog med oss påskliljor och satt i en vas så nu är det verkligen gult. Pappa älskade sommar och sol och ofta när vi är till graven så skiner det upp. Jag stod där ett tag och pratade med honom och nu när jag är känsligare så rann tårarna och det gjorde ont.

 

  

Sen var vi då framme hos mamma som bor i detta hus


  

Denna gång tog vi ut mamma på en tur runt serviceboendet. Hon kan inte gå längre för hennes knän är helt slut. Hon fick knäproteser för 21 år sedan och dom håller inte hur länge som helst. Vi fick inte på henne nån jacka eller kappa för vi klarade inte av att få henne att böja sig framåt så vi tog en filt över henne och en hatt som skyddar mot solen. Hon har fått en helt ny rullstol som hon sitter så bra i och den har även huvudstöd. Det var så härligt att träffa mamma igen och krama om och skämma bort henne lite. Ibland glimmar det till och hon säger hela meningar och det känns fantastiskt. 

 

   

            

 

  

Sen bytte vi gardinkappan mot långa gardiner som hon hade på förra stället.  


#Boulevard #Gatukritor #Grav #Mamma #Telefonkiosk

 
 
Annelie

Annelie

21 april 2014 10:14

Usch ja,, jag förstår dig att dina tårar rullade vid din pappas grav.. :-(

Jag och min brukare satt igår och pratade om allt möjligt, jag pratade om en del saker som hänt i mitt liv så det rann över en tår för mig också.

Härligt att ni kommer så din mamma får komma ut en sväng i det vackra vårvädret, är personalen duktiga på att ta ut de annars..??

Ni gjorde så fint med riktigt vårlika långgardiner.

Mmm.. det ÄR lätt hänt att det blir tröstätande när man inte mår bra.. :-( *tyvärr*
Men, ni är ju så duktiga så ni kommer på rätt köl igen.

Varma KRAMAR från söder.. // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

21 april 2014 11:04

Jag är ännu mer känslig nu och då är det nära till gråten. Ja du livet har inte varit bara ros utan lite ris också. Jag tror nog personalen tar ut henne också för dom är rätt många och hinner med varje boende. Dom har dessutom en stor inglasad veranda där dom sitter ibland.

Dom gardinerna hade hon på andra boendet och man kan ju variera lite

Ja du jag är ju sockerberoende och händer nåt tråkigt så har jag tyvärr sånt beteende men jag skall bryta det igen.

Tack för din härliga kommentar

Varma kramar från Småland
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards