Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 mars 2014

Fats Domino och lite livsmedelstips.....

Av Malin wiper - 17 mars 2014 13:00

 


  

Jag brukar äta lite blandade bär ibland och ringla på lite Yoghurt och sen grovhacka lite valnötter ovanpå. Väldigt bra istället för godis och man kan även riva lite mörk choklad över men då skall det vara en hög cacaohalt. Vi blev tipsade av en tjej på ICA att testa den Ryska Yoghurten som hon sa var krämigare och mildare. Vi gjorde så och den var faktiskt mer passande till ett sånt litet mellanmål 

 

Klicka här för att komma in på Lindahls hemsida som saluför den Ryska yoghurten 


  

Bären jag använde hade min man köpt i frysdisken och det var en påse från Lindströms Hallon & Blåbär och dom var väldigt goda så dom kommer vi att köpa igen. Det är för dyrt nu att köpa färska bär för man får endast en liten ask med blåbär för närmare 30 kr 

 

Klicka här för att komma in på deras hemsida

   

  

Sist vi var till Malmborgs Lilla så köpte vi deras månadens  te som  var en Earl Grey av märket Kusmi som är det finaste man kan få.  Dom är mycket dyrare annars så vi passade på . Som vanligt så är Kusmi alltid goda och detta var inget undantag, annars brukar jag köpa deras lite fruktiga te i en röd burk. Kusmi är ett dyrt kvalitetste men Maria Lakatos som introducerade oss till denna tesort när hon drev Café Lakatos sa till oss att man kunde återanvända tet flera gånger genom att lägga lite plast eller folie runt tesilen och stoppa in den i kylskåpet och sen använda den igen. På det viset så blir det inte så dyrt.  


Klicka här för att komma in på Kusmi hemsida

 

  

 

 

   


 

Klicka här för att se vart jag hittat bilden på denna coola gubbe som faktiskt är en tesil.  

 


Blue Monday med Fats Domino. Klicka här för att komma in på Fats Dominos hemsida. Jag blev väldigt förvånad när jag såg att Fats Domino fortfarande lever och är 86 år gammal. Han förlorade hela sitt hem i stormen Katrina så han fick ta emot nya guldskivor. Han är fortfarande aktiv så det är aldrig för sent om man får vara någotsånär frisk. Klicka här för att komma in på en annan sida som handlar om honom.  

 

 

 

 

 

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget.se för att se vilken film som Folkets Hus visar 23 mars

 

 

I natt var det omöjligt att somna och jag försvann inte in i drömmens värld förrens vid 02.00-tiden och i morse hade jag huvudvärk och det har jag inte så ofta. Då sa min man att det var fullmåne i natt och då förstår jag varför eftersom jag reagerar så då. Det är tydligen även lågtryck och det blåser rätt mycket. Jag gick i alla fall ut för att handla och se mig omkring lite i samhället. 

 

     

 

Jag gick in på Acleja Blomsterhandel för att köpa nya blommor i två småkrukor. Hade blommande växter där förut men nu köpte jag två stycken Aloe Vera varianter. Kunde inte låta bli att fota deras snygga vattenkanna som jag gillar formen på. Klicka här för att komma in på Aclejas facebook 

 

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget.se och se lite information om Acleja som är anslutna där. 

 

   

Husbygget i centrum fortskrider. Det kommer att bli 2 st 6 våningshus. 

 

 


Allt är en lektion i förklädnad. ~ Okänd 

   


#Kusmi #Yoghurt #Lindströms #Tesil #Acleja #Vaggerydstorget

 
 
Maya

Maya

17 mars 2014 14:41

Ser gott ut, Er efterrätt eller vad jag ska kalla det. Tyvärr blir det bara bären för min del då jag nu inte tål varken mjölkprodukter eller nötter. Men blåbär som de är gillar jag och har frysen full av bär.

Kushmi thé kan man köpa på Bluebox.se :)

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

17 mars 2014 15:28

Det är bara ett mellanmål istället för sötsaker. Jag gick på laktosfritt tills jag fick bort gallstenarna. Fick diagnosen IBS av läkaren efter alla undersökningar där dom inte hittade nåt fel. Hade dom tagit ett ultraljud direkt så hade jag sluppit lida i många år. Nu kan jag äta nästan allt. Tråkigt att inte tåla nötter. Härligt att du har handplockade blåbär i frysen.

Tack för länken då skall jag kolla

Ha en skön dag
kram

 
Ingen bild

Anna-Karin

17 mars 2014 19:46

Jag brukar äta bär med kesella och valnötter som mellanmål. Gott!

Kram/Anna-Karin

Malin wiper

17 mars 2014 20:53

Det brukar jag också göra men det är kul med lite variation

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 18 maj 16:30

    I förmiddags gick jag förbi vår busshållplats när jag var på väg ner till centrum. På håll såg jag denna barnvagn (sittvagn), och blev så ställd när jag inte såg nån bredvid vagnen så jag blev lite oroligatt ett barn satt ensam i vagnen. När...

Av Malin wiper - Lördag 18 maj 10:00

     Vi var ju och såg återinvigningen av Aseaströmmen i går och jag började med att filma Västerås Stadsmusikkår. Dom spelade jättebra och sen hölls det invigningstal. Dom borde ha avspärrat så man hade vetat vad man hade att hålla sig till. Mån...

Av Malin wiper - Fredag 17 maj 09:45

    I går då vi var på väg ut på vår promenad så såg jag nåt på gräsmattan men det såg så märkligt ut. Jag gick närmare och då såg jag att det var en hare. Den låg blixtstilla och när jag närmade mig med lätta steg så reagerade den inte så jag b...

Av Malin wiper - Torsdag 16 maj 08:15

    I går promenerade vi bort till ICA Ettan som ligger 1,1 km från oss. När vi gick där på trottoaren så hörde jag nåt som prasslade bredvid mig och det visade sig vara en kråka. Den var jättenära mig så den blev jätterädd och flög iväg så snab...

Av Malin wiper - Onsdag 15 maj 09:15

    Min man gjorde ett jättefynd för några dagar sen på Röda Korsets second hand. Han köpte denna skjorta för endast 75 kr och den var helt oanvänd och kommer från Stenströms . Där kostar skjortor från 1.600 kr upp till över 2000 kr. På etikette...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards