Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 mars 2014

Åtta Glas Restaurang Jönköping....

Av Malin wiper - 9 mars 2014 10:45

  

I går när vi var i Jönköping så gick vi och åt på Restaurang Åtta Glas som är en höjdare som håller hög kvalitet på maten och servicen hela tiden. Vi kände för att sitta länge där och njuta och insupa den härliga miljön för trots att det är en stor lokal så har dom fått till en intim mysig känsla. 

 

Klicka här för att komma in på deras facebook 


  

Här är en av dom två servitörerna som arbetat där sen vi var dit första gången. Den andra servitören har nu börjat studera men arbetar där ibland ändå. Dom är två toppenfina och duktiga killar som är proffsiga och serviceminded. Det jobbar även en jättetrevlig fin tjej där som servitris också.


 

Vi funderade på vad vi skulle dricka för alltid blir det lättöl eller kolsyrat vatten men denna gång kom jag på att vi åkte ju tåg och kunde ta lite starkare så jag bestämde mig för ett glas vitt vin och min man en starköl.

  

Kolla in deras frestande salladsbord

 

  

Rödkålssalladen var en höjdare som jag åt upp allt av och skulle vilja kunna göra själv hemma. 


  

Baren är en annorlunda skapelse som ger en häftig känsla åt lokalen

  

Jag åt en underbart god wienersnitzel med en härlig bearneasesås och en gömma av stekt potatis, och rotsaker mm


  

Min man åt en fantastiskt god biff med klyftpotatis och rotsaker


  

Jag gillar deras lampor som ser lite rymdlika ut. Jag skulle kunna tänka mig att ha en sån i vår filmhall i den lilla delen 


  

Helt plötsligt kommer servitören ut med två såna här fina creme brulee som dom bjöd oss på. Vi blev så överraskade och det smakade helt underbart. 


  

  

Vi laddade in bilder på en cd skiva med alla bilder jag tagit på stället men det var flera år sedan dom fick varsin men nu visade servitören upp den för oss. Min man gjorde även ett omslag som ni ser på dom två servitörerna, vad roligt att dom har kvar fotoskivorna


  

En Lounge där man kan sätta sig ner med kaffe om man vill eller nåt att dricka


      

Sen gick vi ut mätta och nöjda genom den pampiga dörren

 

 

I dag kom vi inte upp förrens 10.00 så det är tur att jag ibland skriver inläggen i förväg. Solen skiner men vi tar det lugnt och går nog ut en tur på eftermiddagen. Jag såg på facebook att min man har namnsdag i dag, det brukar vi aldrig komma ihåg men jag mötte honom när han kom ut från duschen så ha fick en kram...   I dag har vi halvfasta igen och vi skall nu ta i lite extra på dom vanliga matdagarna för vi har ätit för mycket smörgåsar igen. Ha nu en fin dag kära läsare 

 


#Åtta   

 
 
Annelie

Annelie

9 mars 2014 11:47

Jag fullkomligt älskar restaurangers salladsbuffé,,, finns ju så mycket gött så man skulle kunna äta sig mätt på bara det.. :-)
Er mat såg ljuvligt god ut... speciellt din rätt.

Roligt att åka ut lite och det gjorde ni rätt i som åkte tåg så ni kunde unna er ett glas vin / öl.

Ha en kanondag i det vackra vårvädret.. // Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

9 mars 2014 12:39

Denna buffé var så matig så jag hade faktiskt kunna äta mig mätt på den och varit jättenöjd. Bådas vår mat var helt underbar och vi fick i oss allt bara för att vi satt och åt längre än vi brukar göra, det var så mysigt så vi ville inte gå därifrån

Det är inte så ofta numera vi går ut och tar ett glas vin eller öl men nu kände vi för det när vi kunde ta tåget

Ha en kanondag själv i vårvädret

Stor varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards