Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 januari 2014

Plommonpop och Proggrock....

Av Malin wiper - 30 januari 2014 08:00

  

Jag har köpt en bok av Eva "Plommon" Soelberg som spelat i Sveriges första tjej-popgrupp Plommons, som fortfarande är ute och spelar. Eva och Bo Anders "Boa" Larsson har skrivit en bok ihop som heter  Plommonpop och Proggrock. Boken kostade 100 kr plus 36 kr i frakt. Jag köpte den genom Eva. Jag har inte hunnit läsa den än så jag får skriva mer om den sen. Gillar verkligen omslaget och hur den är uppbyggd med både bilder och text.  

 

   

Klicka här för att komma in på hennes facebook. Klicka här för att komma in på Plommons hemsida. Klicka här för att se lite bilder på Plommons.


  

Här ser ni vad boken handlar om


  

Sen har vi medförfattaren Bo Anders "Boa" Larsson som också var/är popmusiker som tillsammans med några kompisar startade skivbolaget MNV i Waxholm som en hobbyverksamhet. Där spelade bland annat Blå Tåget och Hoola Bandoola Band in sina skivor 

 

 

Blå Tåget  


  

Hon har till min glädje signerat boken och det känns jättekul. Tusen tack snälla du.  

 

     

Eva "Plommon" Soelberg är hon som är nr 3 från vänster i flätor med rosetter nedtill. Jag kommer så väl ihåg dom och deras skivor gick heta på min skivtallrik. Klicka här för att se vad jag skrev om dom sist i min blogg 


 

 

   

 

#Plommonpop #Proggrock #Plommons #Boa #Hoola #Aerius

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

30 januari 2014 11:47

Hej Malin. Ja tänk dessa gamla band man växte upp med och all proggmusik Hoola Bandoola det var tider det,Deras vem kan man lita på är ju en klassiker. Björn Afzelius gjorde ju med bra låtar ihop med Mikael Wiehe.Tyvärr dog ju Afzelius för tidigt. Hoppas dina piller hjälper dig.Samt duktiga ni är som bantar så där. Jag skall återgå till mitt gym i källaren men det får vänta några dagar till kroppen är kycklingmatt kände jag när jag vacklade genom snön till n blomsteraffären i morse.Så mycket snö! Ha det så bra.

http://filifjonkan.se-bloggplatsen.se

Malin wiper

30 januari 2014 11:54

Ja du man blir så nostalgisk och jag saknar Björn Afzelius nåt så otroligt så jag kan knappt hålla tårarna borta när jag hör honom. Pillren verkar hjälpa åtminstone på ögonen. Denna 5:2 metod är så fantastisk och den funkar verkligen

Vad härligt att du har ett gym i källaren. Vi har också fått mer snö och det fortsätter snöa

Ha en härlig dag
kramar

 
Annelie

Annelie

30 januari 2014 12:45

Härligt att medicinen redan har gett dig bra hjälp.. :-)
Annars så kan det ju tyvärr ta lite tid innan de hjälper, tråkigt att inhalatorn inte fanns hemma, för när man väl är på apoteket så vill man ju ha med sig allt hem.

Ha en jätte, jätte fin torsdag min goa vän.. // Kramar om Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

30 januari 2014 12:55

Numera verkar dom inte ha nåt lager alls så ofta finns inte medicinerna hemma. Apoteken har mer blivit parfymerier.

I dag fick jag inhalatorn och den skall användas 2 gånger/dag i tre månader. Jag blev både hes och fick obehag men så är det tydligen när man har nån inflammation. Hoppas det läker och går tillbaka. Min man har haft detsamma men är numera bra i lungfunktionen

Det är nog många som går omkring och kraxar och har besvär med sånt

Ha en jättefin onsdag själv goa vän
kramar

 
Maya

Maya

30 januari 2014 13:58

Åh, har Du också allergier? Jag har också det, inte alls roligt. Och nu har jag nog åkt på en ögoninflammation eller liknande, vaknat med var i ögonen tre morgnar i rad, först vänster öga och nu båda. Igår var det svårt att öppna ögonen, idag ännu svårare och när jag fick upp ögonen så såg jag ingenting alls, det var bara ljus och färg som jag kunde ana. Med en stunds iskallt vatten baddade ögon så började det lätta. Undviker smink och krämer helt både igår och idag. Är väldans rödögd. Vet inte om jag är allergisk mot något eller om det uppkommit nån inflammation av nånting. Och jag är supersupertrött.

Krya på allergin, vännen!
Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

30 januari 2014 18:04

Jag har varit mer allérgisk sen jag flyttade hit men ögonen har varit dåliga länge så jag har fått skölja varje dag och även använt Lomudal periodvis och annat. Det beror på att jag blivit utsatt för saker och då blir man känsligare.

Jag har också haft ögoninflammationer och nu är jag även tvungen att ha en inhalator i 3 månader för att läka ut ev inflammation.

Stackare att det är så illa, ingen höjdare, bra att det hjälpte lite med kyla för jag skulle själv få panik om jag inte såg nåt.

Jag är rödögd ofta och för det mesta röd runt ögonen och dom är svullna så dom ser mindre ut numera.

Jag var på allérgitest och dom sa att jag var känslig för vissa parfymer i produkter och det är inte lätt att värja sig mot. Du kanske kan få en sån test.

Krya på dig själv vännen, hoppas det snart gått över

stor kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards