Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 januari 2014

Syntema och en stärkande promenad...

Av Malin wiper - 23 januari 2014 08:00

  

I går var vi ute och promenerade igen och vi gick i över en timme och det känns att vi har lite bättre kondis nu för det gör inte lika ont i kroppen och man både andas bättre och allt går lättare. 

 


  

Jag tog lite bilder utefter vägen och vi hade även några ärenden och skillnaden är nu att vi inte tar bilen för det minsta lilla utan försöker promenerar för att hämta saker som är inte fodrar bil.  


  


  

Vi hämtade först ett paket på vår Preem station  


    

Jag skickade efter ett rouge Max Factor endast 63 kr,  och en hårprodukt Bead Head "Small talk" som har kostat 245 kr men nu 76 kr (99 kr med moms). Dessutom var det gratis frakt. Stället på nätet heter Head Spot. Klicka här för att komma in på deras hemsida.  




Jag gillar detta hus för det är så snyggt och välskött. Går ofta förbi när man är ute och promenerar 

                  

 

  

  

Här är vi på väg mot Syntema Happy Home där dom har både tapeter, färg, lampor, tillbehör mm. Jag fotade lite därinne och var ute efter en speciell glödlampa men det fanns ingen sån


  

Taklampa i silvrig plåt


         


      

Lite aktuella tapeter


I dag har vi fasta och det känns skönt för dan efter mår man jättebra. Efter lunchen åker vi bort ett ärende som jag skriver om senare.  Tack för era kommentarer som väntade mig här. Hoppas ni får en fin dag


 

Jag är barnsligt förtjust i detta skyltfönster som jag använder mig av ibland.



#Syntema #Michael #Tapet #Lampa #Preem #Bed

 
 
Annelie

Annelie

27 januari 2014 17:56

Vad många häftiga lampor det finns.. :-)
Jag gillade denna lampan på bilden som en hand tar ner en lös lampa..

Tänk, idag är inte bensinstationer bensinmackar längre,, utan de har ju allt. Postombud, mat, dagligvaror.
Jag tycker det är lite synd,,, finns inte många mackar i Sverige som är av den gamla sorten,, de som kommer ut och hjälper till osv.

Kramar.. // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

27 januari 2014 18:00

När jag var barn så kom dom ut från macken och gjorde ren rutorna och då fanns det bara saker till bilen att köpa :) det känns som 100 år sedan och man blir förvånad att man finns till fortfarande.

Ja du det finns många häftiga lampor nu och jag vill byta i vardagsrumsfönstren till roligare lampor med instrument på.

Tack goa du för dina härliga kommentarer

Stor kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards