Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 januari 2014

Promenad på två man hand.....

Av Malin wiper - 14 januari 2014 16:00

  

I går blev min man och jag ensamma på vår promenad för ingen dök upp. Vi brukar ta promenaden 14.00 och denna gång gick vi 1,5 timme. Det var rätt kallt men inte så rått som det är när det regnar. Det känns skönt med snön som lyser upp.  


  

I dag kommer vi också att promenera 14.00 som vanligt men i morgon har vi annat för oss.      


  

Nu var det is på sjön och det såg så vackert ut.                                   



  

När vi började promenaden så såg vi en tjej som åkte på denna elcykel som inte går att köpa i Sverige utan får skickas efter från Kina. Den heter Fushida China World. Jag har sökt den på google man kan inte finna den. Cykeln ser nästan ut som en enklare moped. Tjejen sa att det blev jättedyrt med frakten. Jag skulle inte ha nåt emot att ha en sån för jag kan inte cykla på vanlig cykel längre på grund av nacken


  

  

Hon hade så fiffigt satt fast handskarna på handtagen medans hon var in på ett ställe  


  

Vi gick in på biblioteket (i går) för att lämna tillbaka förra filmerna jag lånade för dom hade jag redan sett upptäckte jag men nu har jag lånat nya i form av dom ovan. Jag tror inte att jag sett nån av dom



Ny låt med Eagle-Eye Cherry & Darin. Dom har gjort en resa tillsammans som heter "En resa för livet" Det är en dokumentär som kommer på tv 4. Klicka här för att läsa om detta

 

  

 

#Elcykel #Promenad #Eagle #Film

 
 
Kenneth

Kenneth

14 januari 2014 17:07

fina bilder, går ni typ powerwalk eller lugnt

http://rothvoss.se

Malin wiper

14 januari 2014 18:00

Vi går i ganska hög hastighet när vi är själva för jag har lite svårt för att gå långsamt ;)
Ha en fin kväll

 
Gilla

Gilla

14 januari 2014 17:07

Jag har inte sett en sån moped. Men den var ju dyr i porto sa du. Så det är väl orsaken att den inte är så vanlig.

Den ser ju riktigt trevlig och lätthanterlig ut. Kanske den vore nåt för mej.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

14 januari 2014 18:01

Inte jag heller. Den kostar visst 4000 kr men sen kostar det lika mycket om inte mer med frakten

Den är verkligen fin och lätthanterlig som du säger

Ha en skön kväll
kramar

 
Ingen bild

Lambergsfrua

14 januari 2014 17:58

Skönt med en riktig långpromenad även om det är lite svalt om nosen. Idag har jag inte varit utanför dörren av olika anledningar, men i morgon får det bli annat av. Nu får jag dras med dåligt samvete i stället...
Varm kram,
Lambergsfrua

Malin wiper

14 januari 2014 18:07

Sen vi började på denna diet så har vi blivit piggare så det är därför vi kommer ut så mycket

Jag har själv haft dåligt samvete för att jag slöat till så mycket. Det gäller att komma igång sen kan man inte sluta men blir man sjuk eller nåt annat händer så blir det svårare

Ha en fin kväll härliga du
stor varm kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

14 januari 2014 18:10

Mopeden ser ju riktigt skön ut! Handskarna på styret var det lilla extra ;D
Det är otroligt vackert ute nu med all snö och is. Framför allt så är det mindre halt att gå i skogen nu, leran var fruktansvärt halkig det sista.
Hoppas det kommer lite mer snö men samtidigt är jag nöjd att de äntligen har kommit lite iaf. Ibland får man vara glad för det lilla.
Hoppas ni får en fortsatt bra vecka.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.se

Malin wiper

14 januari 2014 19:25

Den såg så tuff och bekväm ut när jag såg tjejen på den. Kul att du också gillar snön. Ja du man får vara glad för det lilla

Kul att du tittade in
Ha en skön kväll
kramar

 
Annelie

Annelie

14 januari 2014 21:59

Hahaha, vilken käck elcykel,, den skulle man behöva här nere i alla vindar som är.
Därför jag köpte mig en EU-moppe när jag jobbade hos min första brukare, då hade jag 3 km enkel väg, som jag cyklade. Men, vinden tog ner mig totalt i värken,, så då köpte jag mopeden, som jag fortfarande har kvar ståendes i garaget. Nu fungerar inte batteriet.. :-(
Får köpa ett nytt, för det är gött att ha denna.

Trevlig onsdag.. // Varm Kram

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

15 januari 2014 08:58

Ja du den var hur läcker som helst. Jag har köpte en moped men den blev stulen på min mans förra arbetsplats en natt :( hade betalt flera tusen för den. Fick inget på försäkringen för den var avställd för reparation

Ja du alltid är det nåt fel på dom

Ha en skön onsdag själv
kramar

 
Ingen bild

-Nena-

15 januari 2014 00:42

Vilka härliga vinterbilder.
Fick inte några igår för det snöade så mycket hela tiden medan det var ljust och idag är det borta igen :/

Cool cykel/moped en sådan skulle man ha, synd den är så dyr att få hit...

Ha det gott
Kram!

Malin wiper

15 januari 2014 08:59

Vad kul att du tycker det. I dag är det lättare att fota för det är så ljust och fint på himlen

Ja du den skulle man ha men så dyr att få hit

Ha en skön onsdag
kramar

 
inger Rozén

inger Rozén

15 januari 2014 11:20

hEJ!
vilken tur att jag tittade in och fick se receptetpå den goda soppan.Ska jag göra till helgen.
Kram,INGER

http://Chintohs.blogspot.se

Malin wiper

15 januari 2014 11:35

Jättekul att du tittade in och gillar soppreceptet. Den är verkligen god.

Ha en skön dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards