Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 juni 2013

chrysler New Yorker och lite båtar...............

Av Malin wiper - 11 juni 2013 08:00

   


I torsdags åkte vi till Enköping för att tillbringa några dagar hos min son. Vi kom hem i går eftermiddag,  vi har haft det jättebra. Här ser ni baksidan på det hus han bor i  där brukar vi parkera medans vi tar upp våra väskor. Det har varit fint väder nästan hela tiden men i söndags började det regna, åska och blev mycket kallare. Vi fick som en liten semester och det kändes  som man behövde komma bort lite.  


  

Min son tyckte vi skulle gå och äta på Asian Express "Chopchop" som är en sorts snabbmats-restaurang men med thai mat istället för hamburgare. Maten var godare än jag trodde så vi satt där ett tag och njöt.   


    


  


Sen vandrade vi omkring nere i hamnen vid mälaren ett tag och njöt av båtarna och naturen.  

  


    


På ena sidan kanalen så finns en restaurang, butik och en drinkbar där det satt massor av folk och njöt i solen.


   


På andra sidan en lummig park som tyvärr var så soldränkt så jag fick inte så många bra foton.  


    


Där kunde man även låna en stol genom att lägga i en slant precis som man gör för en varuvagn där man sen fick tillbaka slanten.  


    


Ett träd var fullt med magnolia.  


    


Utanför en matvarubutik stod denna läckra Chrysler New Yorker och visade upp sin finaste sida.

 

 

    


       


Vi har hållit igång hela dagarna så vi var rätt trötta när vi kom hem. Vi var hembjudna både till min sons tjejkompis Miss M och min väninna ia som bor 8 mil från Enköping. Vi har även varit på bio i Västerås med min mans lillebror. Vi har även sett en del filmer hos min son. Skriver om detta när jag fixat bilderna i fotoprogrammet. I dag börjar min man arbeta igen och jag skall bara vila och pyssla hemma. Hoppas att ni alla haft det bra i helgen. 

 

 
 
Maya

Maya

11 juni 2013 09:12

Men så mysigt, och vackra bilder! :) Du får gärna ge oss lite tips inför en eventuell resa neråt i Juli, det är inte bestämt än men jag återkommer när jag kommit hem om en vecka!

Sköt om Er!
Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

11 juni 2013 10:12

Tack! Jag skall ta reda på så mycket som möjligt och återkommer till dig.

Ha en fin dag
kramar

 
Pisan

Pisan

11 juni 2013 11:13

Ni verkar ha haft det underbart. Fina bilder. Önskar er en fin tisdag! Kramisar från mig! ♥

Postar ditt armband idag, det har inte blivit av än... av flera olika anledningar... Du vet hur det är. ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 juni 2013 11:48

Vi har haft det toppen men det tar tid att få in alla bilder och upplevelser.

Ingen fara detta med armbandet. Jag har mest på mig det blå med turkosa som jag fått av dig. Det är en höjdare.

Ha en fin tisdag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards