Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 juni 2012

Röda Korsets second hand!

Av Malin wiper - 2 juni 2012 08:00



Vi åkte till Jönköping i går för jag hade piggnat till lite men vi blev inte så länge.  Vi hittade ett köksbord på Röda Korsets second hand på Tändsticksområdet. Det ser ut som ett designbord och går att fälla ihop. Dom skulle ha 300 kr för bordet men just när vi var där så var det halva priset på alla möbler, så det gick på 150 kr. Vi vill ha lite mer mysfaktor i köket så att vi vill sitta där och äta och fika ibland också. Det blir ännu bättre när vi fått målat köket som är rätt slitet på tapeterna med fläckar lite överallt



Bordet går att fälla ihop så det blir så här litet


  Restaurang Bakfickan...    



Vi åkte ner till Mimmis Magasin för att kolla om dom hade nån rund duk att lägga på bordet. Det är lite slitet på en sida och vi tänker måla det så småningom. Vi fick tag på en rund duk på rea. Den hade kostat 340 kr men nu 170 kr så det var ett fynd för sån bra kvalitet. Den heter "Tilde" och är i Lin/polyester. Nu passar inte mattan in så vi skall köpa en rund så småningom. Taklampan måste både flyttas och sänkas ner. Man blir så full i skratt varje gång man kommer in i köket och ser bordet med duk och nejlikor i vasen, det ser ut som en liten restaurang med endast ett bord...  man väntar bara på att kyparen skall ta upp en beställning... . När vi fått allt i ordning så kommer det att bli trivsamt i köket också.

 



Underredet på bordet är jättesnyggt och oförstört.  


 


Det är handgjord hålsöm på duken.



Jag fick tag på denna läckra vas på second hand för endast 40 kr och den ser ut som en elegant damklänning. Vi gick in på Acleja blomsterhandel och köpte lila nejlikor till vasen eftersom stolsdynorna på stolarna vi sätter dit skall vara lila. Ägaren satt ihop denna fina grupp som passar ypperligt i vasen



Min man har börjat ta bort det gamla tyget från stolsdynorna för att vi sen skall sätta på fusklädertyget i lila färg. När stolarna är klara så sätter jag in en bild. Det tar tid att få bort allt tyg.


                            



Hade vi haft mer plats så hade vi köpt denna träsoffa med förvaring under. Den var också nedsatt från 300 kr till 150 kr, vilket fynd

  


Här är vi på väg ut från Tändsticksområdet och som ni ser så regnar det för fullt. Klicka här för att komma in på Tändsticksområdets hemsida



En bit ifrån Second hand finns ett café vi varit på några gånger som heter "Matvarufabriken" . Det är ett toppenställe med härlig miljö, bra bemötande och bra fika. 


                


Jag är så ledsen för att jag inte orkade gå på MC-Träffen i Stockaryd i onsdags, hade sett fram emot den men vad gör man?  Jag har ju mina krämpor som jag får dras med och har jag varit i farten mycket så blir det så här och det får jag leva med. I går regnade det hela dan och det blir nog detsamma i dag


    


 

Nu hoppas jag ni alla får en fin lördag 


 

Patricia Jean Griffin, född 16 mars 1964 i Old Town, Maine, USA, är en amerikansk sångerska, gitarrist och låtskrivare. Källa wikipedia

 

 
 
Helene

Helene

2 juni 2012 08:18

vilket klipp ni har gjorde på bordet! blir super fint i köket när det blir klart. en kraftig syl och en trä/plastklubba funkar bra att få loss klammern med och sen är det lätt att ta bort klammern med en tång.....här är en link till när jag klädde om våra köksstolar, http://sistersgiftcompany.blogspot.com/2011/05/upholstery-quick-fix.html
hoppas att ni har en bra helg och att du piggar på dig!!
♥♥♥ helene

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

2 juni 2012 09:12

Ja du det var jättefint men skivan måste målas men inte mittenpartiet. Tack för ditt bra tips vännen. Min man tog en mejlsel och det var ingen höjdare.

Ha en fin helg själv over there med din man.
Jag är redan lite piggare efter några dagars vila

Lots of hugs from us in Smaland

 
Ninz

Ninz

2 juni 2012 15:36

Nu snackar vi FYND De Lux, woohooo, super bra kap av er =) En härlig lördag till dig och fina maken =)
Kramen till er :D

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

2 juni 2012 15:52

Tack! ;) du är för härlig. Det var verkligen fynd och ibland har man tur

Ha en fin lördag själv. Min man hälsar
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards