Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 april 2012

Flyg från Luleå!

Av Malin wiper - 19 april 2012 14:00


Min man åkte med detta läckra röda flygplan i går från Luleå till Arlanda. Tyvärr så är inte alla bilder han tagit klara än utan jag måste fixa till dom i fotoprogrammet. Han har även mms:at bilder till min nya smartphone med Touch men vi lyckas inte få in bilderna i datan för man måste spara ner dom nånstans först. Dessutom är bruksanvisningen obegriplig, jag fattar inte varför man inte kan göra en sån lättförståelig och ta punkt för punkt. Jag har själv fått gjort om en massa såna när jag arbetade inom industrin och då fick man ersättning för såna saker då man underlättade. Min son är otroligt bra på att skriva bruksanvisningar så han borde knäcka extra med detta


 



Här bytte han tåg i Katrineholm och där bodde vi i 8,5 år  från 1991 till 2000. Vi har åkt förbi där ibland och stannat till när vi varit på väg till min son. Jag har fått kontakt med två tjejer på fb som jag kände när vi bodde där och det är jättekul för dom är toppen båda två.


 
    



Här står min mans mamma i en park bredvid en rolig skulptur i form av en "Kaffepanna". Parken ligger vid busstationen.



Klicka här för att se fler gamla reklamaffischer  



Detta är lilla Emil som är min mans brors barnbarn. Det kommer fler bättre bilder sen när min man fått ur bilderna i sin kamera. Just nu är han på styrelsemöte genom sitt jobb. 

   



Här en bild från vardagsrummet hos min mans bror och hans fru. Min man är äldst av tre bröder. Det kommer mer bilder senare. Dom flyttade till sitt hus redan på 90-talet och det ligger väldigt fint och dom har det så snyggt inne och även ute på gården.


 


 

Här kommer Frank Sinatra med en bullrig version av "Come fly with me".  Jag har en bloggvän som är flygvärdinna. Klicka här för att komma in på hennes blogg

 
 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

19 april 2012 14:36

Hahaha... lite kul, jag bläddrade ner till perrongbilden och tänkte "det där ser ju ut som hemma i Katrineholm, men äsch de ser väl rätt lika ut allihop". Sedan stod det att det var i kholm :)
Din mans bror såg verkligen ut att ha det fint hemma hos sig. Jag gillar att deras vägg var helt vit. Min pappa har också *harkel* en vit vägg vid kaminen :)
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

19 april 2012 14:41

Ja du det var Katrineholms station och vi har ju bott där rätt länge. Dom har det jättefint och ett så bra hus.

Kul att din pappa har likadant.

Ha en fin dag vännen
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 18 maj 16:30

    I förmiddags gick jag förbi vår busshållplats när jag var på väg ner till centrum. På håll såg jag denna barnvagn (sittvagn), och blev så ställd när jag inte såg nån bredvid vagnen så jag blev lite oroligatt ett barn satt ensam i vagnen. När...

Av Malin wiper - Lördag 18 maj 10:00

     Vi var ju och såg återinvigningen av Aseaströmmen i går och jag började med att filma Västerås Stadsmusikkår. Dom spelade jättebra och sen hölls det invigningstal. Dom borde ha avspärrat så man hade vetat vad man hade att hålla sig till. Mån...

Av Malin wiper - Fredag 17 maj 09:45

    I går då vi var på väg ut på vår promenad så såg jag nåt på gräsmattan men det såg så märkligt ut. Jag gick närmare och då såg jag att det var en hare. Den låg blixtstilla och när jag närmade mig med lätta steg så reagerade den inte så jag b...

Av Malin wiper - Torsdag 16 maj 08:15

    I går promenerade vi bort till ICA Ettan som ligger 1,1 km från oss. När vi gick där på trottoaren så hörde jag nåt som prasslade bredvid mig och det visade sig vara en kråka. Den var jättenära mig så den blev jätterädd och flög iväg så snab...

Av Malin wiper - Onsdag 15 maj 09:15

    Min man gjorde ett jättefynd för några dagar sen på Röda Korsets second hand. Han köpte denna skjorta för endast 75 kr och den var helt oanvänd och kommer från Stenströms . Där kostar skjortor från 1.600 kr upp till över 2000 kr. På etikette...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards