Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Gissningstävling!

Av Malin wiper - 24 januari 2012 13:00

Foto wiper

Nu är det dags för en Gissningstävling igen och denna gången skall ni gissa på hur många tändare jag har i mitt tändarsamlarskåp. Tävlingen avslutas på måndag 30/1 10.00. Om ingen kommer in med rätt svar så vinner den som kommer närmast i antal tändare priset. Ni får göra som ni vill om ni vill länka till tävlingsinlägget i er blogg eller inte. Även om ni inte har en blogg så går det bra att vara med ändå.


 


Här är tändarskåpet. Ni får bara se det lite diffust för det är meningen att ni skall gissa. Ni får bara 2 gissningar/person. Skulle det bli så att flera gissar rätt så blir det lottning. Det står en stor tändare ovanpå skåpet som inte ryms inuti.



Priset är denna uppsättning med ett paket "Vår Te" med smak av grädde och rabarber, full av vårkänslor. plus en påse till med vårkänslor i form av äggtoddykola doppade i choklad. Det kommer från Butik Ingelund och kolorna är mjuka och inte så där sega så hela plomberna följer med i kolan....  . Klicka här för att komma in på Butik Ingelund. Te och kolor kommer från Klara  & Co  Förpackningarna är fantastiskt fina ser ut som akvarellmålning och baktill står det: till och från om man vill ge bort dom i present


    Vinnaren får också detta hjärta som man kan sätta runt ett ljus och det är också köpt på Butik Ingelund. Klicka på bilden så blir den större.


 Dessutom får vinnaren även en bunt med kvalitetsservetter från Cult design inköpta på Mimmis Magasin. Klicka på bilden så blir den större. 


     


Jag instiftade nu ett andra pris också  i form av en tvål i en fin plåtask som luktar väldigt milt och fint i form av jasmine. Den är inköpt på Butik Ingelund och kommer från "Scottish Fine Soap Company"

 

 
 
Annelie

Annelie

24 januari 2012 13:14

Hej svejs..

Jag gissar på att du har 118 tändare i ditt skåp. :o))

Nääee,, ljusstaken gick i så många bitar så den går inte att limma ihop.. :o((
Jaja, jag vet att han inte gör det med flit,, men det är för ofta olyckan händer. Jag tycker han kan bli mer försiktig.

Ha en urmysig fortsättning på dagen.. // Kramar om

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

24 januari 2012 13:37

kul att du vill vara med och gissa. Då noterar jag din gissning så får vi se.

Ja du tappar han så ofta så är det ju ingen höjdare. Min gubbe har svårt med vänster sida sen han fick stroke så han tappar glas ibland.

Ha en mysig dag själv goa du
kramar

 
Ingen bild

systern

24 januari 2012 13:17

Lika bra att slå till med två gissningar på en gång.
1. 58 tändare inkl den som står ovanpå
2. 76 tändare inkl den ovanpå
Nu tog jag kanske i på tok för mycket men det lär vi få se :-)
Ha en bra dag!
kram fr Maria

Malin wiper

24 januari 2012 13:36

Tack för dina gissningar syrran ;) Jag noterar dom i mitt block. Kul att du ville vara med

Ha en fin dag själv
kramar

 
Paula

Paula

24 januari 2012 13:56

Jag gissar att du har 92 tändare i ditt skåp (och en ovanpå).

ha en bra dag!<3

http://bloggerskan-paula.blogspot.com

Malin wiper

24 januari 2012 15:22

Tack för din gissning Paula. Det är nu noterat

Ha en fin dag
kramar

 
Lena

Lena

24 januari 2012 17:04

Ja nu ska vi se!!.... tror att det är en sådär 79 st. inkl. den ovanpå skåpet.

kramar

http://wilenas.blogspot.com

Malin wiper

24 januari 2012 17:13

Tack för din gissning Lena. Den är nu noterad

Ha en fin kväll
kram

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

24 januari 2012 18:29

Jag gissar på 71 eller 96 plus den som står ovanpå skåpet.
Jag är i viket fall som helst imponerad av din samling.
Varm kram,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 januari 2012 20:46

Vad kul att du är med och gissade. Då noterar jag dina gissningar. Det är inte alla tändare för jag har resten i källaren. Dom ryms inte

Ha en fin kväll
varm kram

 
Cattis

Cattis

24 januari 2012 19:31

Jag gissar på 223 stycken tändare.

Eftersom man får gissa 2 gånger så gissar jag förstås en gång till.
182.

Det var lurigt det här men en rolig tävling som vanligt.

Kram

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

24 januari 2012 20:34

Kul att du vill vara med och gissa. Då noterar jag dina gissningar. Tack snälla du


Ha en fin kväll
kramar

 
yvonne

yvonne

24 januari 2012 19:39

74 med den ovanpå!

http://yvonneeblogg.blogspot.com

Malin wiper

24 januari 2012 20:31

Kul att du är med och gissar. Då noterar jag din gissning

Ha en fin kväll
Mvh
Malin

 
Ingen bild

stationen

24 januari 2012 19:57

Kul,kul med tävling...hmmm har ju sett skåpet men skulle ju ha räknat dom. Men nog har du 212 tändare. Hoppas ni kommer på lördag en sväng...var ju så länge sedan nu.
KRAMAR
Stationspersonalen:))))

Malin wiper

24 januari 2012 20:30

Kul att ni vill vara med och gissa ;) Jag noterar gissningen. Vi skall försöka komma för vi har abstinens nu ;))

Kram till er båda från oss

 
Lotta från Småland

Lotta från Småland

24 januari 2012 20:59

Min första gissning är: 112 st.
Min andra gissning: 98 st.

http://lottaochlivet.blogspot.com

Malin wiper

24 januari 2012 21:30

Kul att du vill vara med och gissa. Då är dina gissningar noterade

Ha det bra
Mvh
Malin

 
Helene

Helene

24 januari 2012 21:57

Kul med tävling, nu ska vi se!! Gissar på 99 st eller 113 st.....
Ha en bra kväll!
♥ Helene

http://www.sistersgiftcompany.com

Malin wiper

24 januari 2012 22:27

Tack Helene för din gissning som nu är noterad

Ha en fin dag i USA

varm kram

 
elisabet

elisabet

25 januari 2012 07:52

Jag gissar på 97 eller 113 st
Kul med annorlunda tävling

http://www.boxtown.nu

Malin wiper

25 januari 2012 09:16

Vad roligt att du vill vara med och gissa. Då har jag noterat din gissning.

Ha en fin dag
Mvh
Malin

 
Maya

Maya

25 januari 2012 08:14

Jag gissar på 82 eller 86 st tändare.

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

25 januari 2012 09:12

Kul att du vill vara med och gissa. Då noterar jag din gissning

Ha en fin dag
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

25 januari 2012 10:32

Först vill jag börja med att säga att servetterna är underbara, nu vill jag nästan inte använda dem längre för jag vill spara dem för de är så bra, hahaha.

Åter till tävlingen då. Jag kikade lite på vad de andra skrivit, ingen mening att skriva det som någon annan gjort.
Min första gissning blir på 101 st och den andra 132 st.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

25 januari 2012 11:37

Vad bra att du gillar servetterna. Dom är så snygga när man vecklar ut dom och kvaliten så bra. Vad rolig du är ;))

Tack för din gissning och att du vill vara med i tävlingen

kramar

 
Hebbe

Hebbe

25 januari 2012 12:53

Nu ska vi se,,Gissning nr1) får bli 135st,,,nr 2)148st...
Hoppas du hittar ett skåp till rummet..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

25 januari 2012 18:10

Vad kul att du vill vara med i tävlingen. Då noterar jag din gissning

kram

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

25 januari 2012 18:23

Vill gärna vara med o tävla om jag får =)
Jag gissar på 66 eller 100 st.......
Ska lägga ut de på min blogg oxo.
Ha en fin kväll kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 januari 2012 18:41

Vad kul att du vill vara med i min gissningstävling. Jag blir jätteglad. Snällt att du länkar. Jag har nu noterat din gissning.

Ha en fin kväll
kram

 
skrivmoster

skrivmoster

25 januari 2012 21:49

Oj ... här gäller det att klämma i och gissa!
Jag tror att du har
1. 215 st
2. 227 st

Hej vild gissning ... ska det va´ så får det bli många!!
Jag ska länka imorgon. Nu är jag så trött. Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

26 januari 2012 08:21

Vad kul att du vill vara med. Nu är dina gissningar noterade

Ha en fin dag
kramar

 
Nina

Nina

25 januari 2012 23:00

Iiiii vad kul!
Första gissningen:121 stycken
Andra gissningen: 131 stycken
Kramen till dig vännen :D

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

26 januari 2012 08:10

Kul att du vill vara med och gissa. Nu är det noterat

Ha en fin dag
kramar

 
Ingen bild

Inger

26 januari 2012 17:31

Hehe, jag smyger mig in och gissar på tändarna!
Gissar på 103 stycken eller 147 stycken. Kul tävling!
Hälsning Signhilds syrsa Inger

Malin wiper

26 januari 2012 17:52

Vad kul att du vill vara med och gissa. Nu har jag noterat dina gissningar

Vad kul att du är Signhilds syster. Välkommen hit

Ha en fin kväll
Mvh
Malin

 
Ingen bild

Petra

27 januari 2012 19:05

Oj vad svårt!! Men gissar på 153 stycken! :)

Malin wiper

27 januari 2012 20:15

Vad roligt att du vill vara med i min tävling Petra och roligt att se dig också. Hoppas allt är väl med dig och din familj. Då är din gissning noterad

Ha en jättefin kväll
kramar

 
Ingen bild

Petra

27 januari 2012 19:07

Andra gissningen 234 :)

Malin wiper

27 januari 2012 20:16

Tack för din andra gissning

kram

 
Kristina

Kristina

27 januari 2012 20:18

Det här var inte lätt!
Jag gissar på 98 st eller 126 stycken.
Jag skulle gärna vilja vinna te, jag dricker inte kaffe.Tack för att jag får vara med.

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 januari 2012 20:56

Hej! Vad kul att du vill vara med och gissa. Då noterar jag din gissning.

Jag hade en period själv då jag bara drack te för magen var så dålig och te är så gott och det finns ju så många sorter

Ha en fin kväll
kram

 
Ingen bild

stationen

29 januari 2012 02:06

Hej!!! Härligt att ha er här idag...Vi tar en gissning till....129st
var rädda om er
kramar..............

Malin wiper

29 januari 2012 10:51

Det var härligt att vara där också. Tack för gissningen.

Var rädda om er också
varm kram

 
annemon

annemon

29 januari 2012 16:59

Hej jag är gärna med och gissar också har sett dig inne hos skrivmoster.Min
första gissning blir 35st
andra gissningen blir 95 st.

http://annemon.bloggagratis.se

Malin wiper

29 januari 2012 17:09

Jättekul att du vill vara med och gissa. Då är det noterat

Ha en fin kväll
Mvh
Malin

 
Ingen bild

Gullan

29 januari 2012 23:35

hejsan wiper första gissningen
tror jag är 48 st o andra
193 st
kram Gullan

Malin wiper

30 januari 2012 07:50

Kul att du vill vara med. Svaret kommer 10.00 i dag

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards