Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 januari 2012

Filmaffischer!

Av Malin wiper - 6 januari 2012 16:07

 


Jag har nog aldrig fikat så billigt som i dag på IKEA. Detta kostar sammanlagt 15 kr men det är ju inte lika gott som man får på våra tre stamfik. Det var så lite folk när vi kom så det var luftigt, lugnt och skönt så vi satt och skojade lite och då sa min man nåt dråpligt och roligt och jag tappade helt fattningen och kunde inte sluta skratta, det var fruktansvärt för så fort jag tog en tugga så satt det igång igen...  Det måste vara för att man är helt uttröttad och sliten efter denna flytt och en massa tråkigt som händer i min närhet. Jag blev nästan rädd till slut och var tvungen att gå därifrån och lugna ner mig. Det övergick i alla fall inte till gråt som det kan göra.


Vi köpte en ny tvättkorg, en badrumsmatta till lilla toaletten, en matta framför ytterdörren, ett nytt duschdraperi i samma färg som dom färgade kakelplattorna, fler spottar till vårt lampsystem i vardagsrummet, spotlights till filmhallen som är en sån som går att dra ut över det hela i taket. Jag hade tänkt vänta tills jag hittade nåt riktigt häftigt men vi måste ha skönt ljus i taket och jag köper en filmisk lampa till hallen där man tar av sig ytterkläderna istället. Sen köpte vi sånt som fattas för att få upp alla gardinstängerna så rummen är kompletta. Nu är alla gardinstänger på plats och det är bara att fixa gardiner så fort vi hittar nåt som passar. Jag tog inga bilder för vi var så trötta och ville bara åka hem så fort allt var klart.


 



Vi hittade en gardin i en kartong i källaren med en lång gardinkappa som vi hade i huset för några år sedan men när vi satt upp dom i detta vardagsrum så blev vi nästan deprimerade för det blev så tråkigt. Grundfärgen är lite gulbeige och så är väggarna också, än om det är färgklickar på gardinerna så blev det helt galet så vi tog ner dom igen. Vi hade tänkt gardinkappor eftersom vi vill ha in så mycket ljus som möjligt och det är mindre fönster i vardagsrummet än vi är vana vid.


                                                              

När vi hade gjort det vi skulle så hade jag tänkt blogga men det hände samma sak som i går och jag kom inte in på varken bloggen eller mejlen. Kom in ibland men då tog det 5 minuter mellan varje klick och vem orkar vänta på nåt sånt?...  Inte jag med mitt dåliga tålamod. Jag passar verkligen inte in i dataåldern för då måste man ha tålamod och kunna vänta och även lösa dataproblem utan att bli galen och bryta ihop...  


  


Vi har även fått upp dessa två filmaffischer på hallväggen som vi hade sen förut. Dom är tryckta 1978 och vi har köpt dom på nätet för några år sedan. Dom behöver ha ny passpartoe och ev nya lite mörkare ramar men det fixar vi när allt är klart. Nu är jag ute efter gamla filmrullar såna stora i plåt med ev lite filmbitar kvar på. Sen har jag beställt en stor filmklappa som min man och hans arbetskamrater skall tillverka åt mig men det kan ta lite tid för dom har andra jobb som måste utföras först.  Klicka här för att komma in på en sida som säljer filmaffischer

 

                                                

Den ena filmaffischen är en från en film med Marilyn Monroe som heter "The Seven Years itch" där hon spelar mot Tom Ewell. Klicka här för att läsa om Marilyn Monroe. Just nu porträtteras hon i en bioaktuell film. klicka här för att komma in på hemsidan för den filmen


Här är trailern till den filmen. Klicka här för att läsa om filmen



 
 
Maya

Maya

8 januari 2012 10:07

Vilka fina filmaffischer! Tror det blir jättefint med svarta ramar, IKEA har fina sånna med passepartout :) Filmrullarna lät spännande, vad är det för nåra? :)

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

8 januari 2012 11:53

Ja du vi är nöjda med dom för dom är lite ovanliga. Svarta ramar kommer att förhöja dom mer. Tack för tipset om IKEA. Då ska vi kolla nästa gång vi åker dit.

Såna rullar som dom körde storfilmer på förr. Inte dom nya digitala

kramar

 
Ingen bild

Petra

8 januari 2012 18:40

Så mysigt ni får det!! Du har mycket bra ideer!! :)Kram

Malin wiper

9 januari 2012 08:11

Vad kul att se dig Petra. Det ser ut som bloggen finns kvar men lösenordet funkar inte så jag kommer inte in. Tack för dom snälla orden

Hoppas allt är väl med dig och din familj

God fortsättning på det nya åren och ha en fin dag
varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards