Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2011

Wahlbergs Ur & guld del 1

Av Malin wiper - 18 augusti 2011 13:30

 


Kl 10.00 slogs portarna upp till Wahlbergs Ur & Guld i Vaggeryd. Allt är så stilfullt och fint gjort från utsidan till insidan. Det var redan fullt med folk därinne och man hörde riktigt hur glad kunderna är att butiken öppnat igen efter ett långt uppehåll med reparation och ägarbyte. Dom har ingen hemsida än.


    


  Här ser ni några av ägarna. Tyvärr blev bilden lite urblekt så jag borde nog ha haft blixt. Det är ett familjeföretag och Rickard som står som nr 2 till vänster är barnbarn till förra ägarparet. Han är utbildad urmakare, dom är två som sköter den delen. När det gäller smyckena så har dom en samarbetspartner.  Tjejen längst till vänster med långt mörkt hår berättade lite för mig om detta och lite till. Alla var vänliga och serviceminded så det kommer säkert att gå jättebra. Jag har själv saknat en sån butik i samhället.



Dom har fått massor av blommor. från vår sportaffär fick dom denna roliga. Bara att komma på att trä en sportmössa över krukan är festligt. Vi tog också med en bukett från "Akleja blomsterhandel"



  Dom har ett bra urval av både klockor, glaskonst, smycken, dopsaker mm. montrarna är djupa och fint upplysta och inredningen fräscht vitt med lite mörkare golv.



En sån här "Mondaine" klocka skulle jag kunna tänka mig själv att ha. Stilren men ändå läcker och lite kul med den röda sekundvisaren.


   



  Fina montrar med massor av smycken i guld och silver.



Denna vinkork är jättefin och antagligen i nåt slags kristall?


         


Lite doppresenter och annat till små barn.


   



  När jag såg dessa dopskedar så blev jag lite nostalgisk. Dom såg snarlika ut som dom gjorde när jag var barn. Hade en själv men vet inte vart den tog vägen. Jag blev inte döpt som barn utan såg själv till att jag blev döpt före konfirmationen då jag även bytte tilltalsnamn från Margareta till Malin. 



Dom har några montrar med fina glassaker från glasbruk.


 


Den här skålen tror jag är från "Orrefors" . Den är verkligen vacker i sin annorlunda form



Vill man ha nåt mer färgstarkt så finns det också.


 


Fortsättning följer.................................. 

   

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards