Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Familjen Ashton!

Av Malin wiper - 31 juli 2011 17:09


När vi släppte av våra vänner efter utflykten så fick jag äntligen se hennes senaste alster. Mrs  A-G är jättebra på att både virka, sticka mm. Vi är med i Mimmis stickcafé båda två. Hon har även virkat en dubbelt så stor som denna. Den är ju hur kul och läcker som helst.  Jag fick inte fram allt för den har som en liten man bak. Jag själv lessnar snabbt på allt jag företagit mig när det gällt virkning och stickning.  När stickcaféet börjar igen så skall jag brodera på en duk jag köpte i våras.



Jag fick låna tre DVD-boxar av A-G. Det är en serie som heter "Familjen Ashton" Det var en brittisk TV-serie  som gick 1970-1972. Handlingen utspelar sig  1938-1945 i Liverpool och fokuserar främst på de civilas liv och umbäranden under denna tid. Jag är inne på andra dvd:n av första säsongen och vad som slår en är att bildkvaliten var så mycket sämre då men man vänjer sig efter ett tag. Sen är tempot så mycket långsammare och det är man inte van i dagens värld....  Det tog ett tag innan jag kände igen serien. Man satt inte lika mycket framför tv:n på 70-talet som nu.


Klicka här för att se vart den finns att köpa


Klicka här för att komma in på "Farbror Sids" blogg och kolla lite gamla bilar 


Supermarine Spitfire var ett jaktplan från tiden under andra världskriget. Det är främst känt för sin insats under slaget om Storbritannien. Att jag sätter in detta klipp beror på att TV-serien utspelar sig under andra världskriget och man får se krigsflygplan.


Jag tar en helt bloggfri dag i morgon för jag har så mycket att fixa med och behöver även vila mig från datan lite.  Ha det bra och sköt om er...  

 
 
Sussi

Sussi

1 augusti 2011 00:57

Men vilken söt liten stickad sak. Perfekt present till en liten en..

Ha en trevlig bloggfri måndag. Det kommer det bli för mig med. Köksrenovering står på schemat..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

1 augusti 2011 07:27

Godmorgon min go´a vän :))
Vilket underbart Cafe´...Cafe´Timjan ...låter lika underbart som det ser ut ..underbara bilder , tack för att du delar med dig av dem :))
Vilken söt grön filur din vän A-k gjort ...vad duktig hon är ! :))
Man kanske skulle ta och bekanta sig med failjen Ashton ....tack för tipset !!:))

Ha en riktigt bra dag min kära vän , varma kramar i mängder :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Cattis

Cattis

1 augusti 2011 13:02

Har hört ett namn på djur som virkas men kan inte komma på nu vad det heter. Den här du visar upp är jättefin. Kan tänka mig vad kul att virka sådana i olika storlekar.

Sv: Jag tyckte du bodde jättemysigt. Hade jag haft ork så hade jag nog velat bo som dig vid en å och en sådan fin utsikt. Sen förstår jag att du kanske inte vill lägga massa energi på trädgården nu när ni ska sälja men jag såg dina fina blommor på trappan. Tänkte gå närmare huset men det kändes lite pinsamt ifall dina grannar sett mig. Fast i och för sig, jag kunde ju ha varit en husköpare om jag tänker efter nu. :)))
Hos mig ser det inte så fint ut längre för mycket har blivit förstört av regn och blåst. Men jag får njuta av de blommor som kommer på nytt nu efter hand.

Kram och ha en bloggfri dag.
Jag kommer nog också ta ett par för jag känner fortfarande av våra dagar vi körde runt.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

1 augusti 2011 16:45

Jag kan inte heller komma på vad det heter men skall fråga på Mimmis. Du är ju också jätteduktig på att virka och sticka. Våra blommor hade blommat ut så nu har vi inte lika fina som förut och inte lika många. Ja du det hade inte varit konstigt om då gått närmare huset för vi har det ju till salu ;))

Det har verkligen regnat och blåst mycket och växterna gillar inte för mycket av sånt väder.

Det kommer verkligen efter när man varit ute och åkt. Ni besökte rätt många ställen också.

Ha en fin kväll
kram

 
Vicke

Vicke

1 augusti 2011 18:06

den serien tyckte jag om när den gick, ha en fin kväll nu

http://samhalletifokus.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 augusti 2011 19:50

Kul att du sett den också.

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards