Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 juni 2011

Vänd dem inte ryggen!

Av Malin wiper - 18 juni 2011 19:08

  


Jag har fått en fråga av en kille som lyder: Vet du vart man kan få tag på filmen "Blackbord Jungle" eller som den heter på svenska "Vänd dem inte ryggen".


 


Svar: Den finns att köpa på discshop.se. Jag är inte riktigt säker på om jag sett den så jag blev nyfiken. Har jag inte sett den så ämnar jag köpa den själv. Tack snälla du för för din fråga som blev ett bra filmtips....     Filmen är från 1955 och är baserad på en roman med samma namn av Evan Hunter. Klicka här för att läsa mer om filmen.

 

 

En bild från filmen.


Klicka här för att komma in på discshop.se. När jag nu ser trailern så känner jag igen filmen.



Free Clipart Images

 
 
Vicke

Vicke

18 juni 2011 20:40

den har jag sett, så har du inte gjort det så ska du göra det, den är bra, ha en fin kväll nu

http://enbloggomlivet.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 juni 2011 21:18

Kul att du sett filmen. Jag skall köpa den.

Ha en fin kväll själv
kram

 
ansepanse

ansepanse

18 juni 2011 20:55

det är rolligt att titta på gamla filmer
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

18 juni 2011 21:15

Ja det är kul att se såna filmer ibland

Ha en fin kväll
kram

 
Stevie

Stevie

19 juni 2011 08:11

CASABLANCA med Humpe & Bergman är min absoluta favorit. och Disney's Askungen förståss!
:)
Kram
Stevie

http://esthonianangel.blogspot.com

Malin wiper

19 juni 2011 10:10

Dom är också bra klassiker
kram

 
Ingen bild

Knegaren

20 juni 2011 07:24

Hej! "Blackboard jungle" är mest ihågkommen för att Bill Haley´s "Rock around the clock" spelas under förtexterna, vilket ledde till upplopp i biolokalerna när filmen kom till Europa.

Malin wiper

20 juni 2011 08:05

Hej brorsan!

Tack för den upplysningen. Den skulle jag haft med i inlägget. Tänk att det skulle anses så syndigt med den musiken ;) Stoppar in det i dagens inlägg.

Ha en fin dag
kram
syrran

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards