Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 september 2010

Vykort med recept!

Av Malin wiper - 7 september 2010 14:00

         

Recept från ett vykort som jag kanske testar själv. Nu har vi äpplen som har blivit mogna och jag skall baka äppelkaka men använda mig av samma smet som till päronkakan, det får bli ett test. Jag har massor av såna här vykort som jag köpt från vår spelbutik "konfekthörnan" man får 5 vykort för 20:-.  

 

   

Detta är baksidan av vykortet där det står hur man gör.  

 

   

Sist jag var in till samhället så fönstershoppade jag lite och detta är lite nytt dom satt ut i fönstret hos Mimmis Magasin. Det ser ut som en lampa och lite mosaikaktigt.          

 

   

Sen dessa två höga vaser i samma serie.     

 

         

 

            

Snygg klädensemble från "Selmas" med lila grovstickad kofta och vit blus. Dom har tyvärr ingen hemsida men ligger mitt i centrum.

 

   

Fin gröngrönska i förzinkad hink från "Akleja blomsterhandel"

 

 
 
christina

christina

7 september 2010 15:10

Hej, du har chansen på lördag att komma på ett liknande möte. 11 september på Selma Lagerlöfs Torg i Götebrg. Min dotter Linnea ska bla uppträda. Tyvärr så har media inte uppmärksammat evenemanget så mkt så jag gör reklam på alla möjliga vis. Kolla här! http://rodgronatorg2010.blogspot.com/p/11-september-selma-lagerlofs-torg.html

Kram Christina

http://christinaahl.blogg.se

Malin wiper

7 september 2010 15:41

Det hade varit jättekul men vet inte om jag har möjlighet till det än i alla fall. Tack för länken. Vad duktig din dotter är och även din andra som fotar. Tråkigt att inte media uppmärksammat det evenemanget.

Ha en fin dag
kram

 
Sussi

Sussi

8 september 2010 08:04

Vad mycket fint mimmis magasin har. Är helt säker på att jag hade trivts väldigt bra där ;)
Det som såg ut som en lampa var jättesnyggt. Det hade passat in här färgmässigt..

Jag är också jätteglad att halv åtta hos mig är tillbaka. Gillar också det programmet men tyvärr missade vi första och nästan hela andra..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

8 september 2010 08:14

Ja du dom har sånt bra sortiment och priser så folk kommer hit från andra städer och handlar. Det är ett nöje att vandra omkring i butiken och dom är så vänliga och behagliga som personer också. Jag måste kolla nästa gång så det är en lampa. Synd att ni missade så mycket av halv åtta hos mig. Så blir det ibland.

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards