Öppen Ridå

Alla inlägg under juli 2010

Av Malin wiper - 1 juli 2010 13:47

                     


Jag är så glad nu för jag fick tag på min akupunktör och har fått en tid redan i morgon i Jönköping där han håller till.  Han är en sjukgymnast som kan en massa olika behandlingsformer han är dessutom en trevlig prick...  . När han sätter nålar i nacke och ner mot axlarna så hjälper det på sikt för hela ryggen och hädanefter så skall jag gå regelbundet igen med jämna mellanrum. Väntar man för länge så tar det längre tid att få ordning på detta.  Han skall på semester om 14 dagar men då hinner jag nog gå 4 gånger åtminstone och sen komma tillbaka efter hans semester.  


               


Lite så här som på bilden känns det nästan hela tiden i huvudet.


Jag har såna koncentrationsproblem nu och glömmer saker ute överallt. Nu sist en trisslott som jag inte tog med mig från vår spelbutik. Jag hittar inte ord och är allmänt förvirrad. Sitter en skada i nacken så påverkar det huvudet och även öronen som värker till och från just nu. Att skriva ett inlägg tar längre tid också för jag måste rätta alla felstavningar.

 

             

 

Vi var tvungna att åka ner till Ritz konditori för att äta för jag fick inget gjort och mannen har ju projektdag i dag. Vi tog det goda med currykyckling som vi ätit förut och det är med sallad och en bakad potatis. Det är alldeles lagomt stor portion och jag avstår brödet som hör till.

 

   

 

Så här ser maten ut och det är verkligen gott.

 

    '

 

Det var mycket frestelser att mötstå. Dom hade precis två gårdagens bakelser för halva priset kvar och jag kände hur tandvattnet rann...  men vi lyckades motstå.

 

  

 

Jag fick i alla fall tillklippt en hög med klädnypeklänningar och skall om en stund fixa med förklädena. Sen sicksackar jag allt i morgon innan akupunkturen för sen blir det nog inget resten av dan. Då är det värsta gjort och att sy ihop är inte så ansträngande. Efter det lite dekoration bara.

 

        

 

Min man hade skickat efter ett tv-spel och då köpte han även denna film till mig...  han brukar överraska mig med filmer ibland och denna har fått en massa priser. Skall försöka se den i kväll och skriva om den i morgon. Det är en psykologisk Thriller.       

 

Ha en fortsatt bra dag allihopa.... 

Av Malin wiper - 1 juli 2010 08:56

      

 

Nu blev jag lite nostalgisk och sätter in en låt av Beach Boys från 1962. En riktig sommarhits på den tiden.

 

The Beach Boys, amerikanskt rockband bildat 1961 i staden Hawthorne, Kalifornien (precis utanför Los Angeles). De var (och är) en av de allra mest populära popgrupperna från 1960-talet och hade även efter storhetstiden sporadiska skivframgångar fram till slutet av 1980-talet. Nu finns det bara en orginalmedlem kvar tyvärr.

 

            

 

Klicka här för att komma in på Beach Boys hemsida



   


Klicka här för att komma in på sidan där jag hittade bilden ovan med surfbräda.       

Av Malin wiper - 1 juli 2010 08:14

  


Ja då är vi inne i semestermånaden och vädret är lite kyligt och ingen klarblå himmel men vädret varierar rätt mycket och det var samma i går men sen kom solen igen. Vi har nu klarat 3 dagar utan fettbildande mat och annat men nu i morse blev vi illamående för vi hade tänkt börja äta bacon och ägg på mornarna som håller lågt GI. Nåt fel var det på baconet. Vi hade köpt bästa och dyraste baconet som är Scans ekologiska och skall hålla till 8/7.

 

  

 

Så här ser paketet ut och vi hade köpt 4 st. Vi har ätit detta förut och då har det inte varit nåt fel utan jättegott. Nu kom det så mycket vatten ur baconen och det såg grådaskigt ut. Det kändes som nåt var fel men vi tog en tugga ändå för att testa och fick spotta ut direkt. Det var så salt att vi fick skölja munnen med massor av vatten men det sitter i än och jag kommer rinte att kunna äta bacon på ett tag nu.

 

      

 

Dom måste ha tappat saltkaret i och även tillsatt vatten, nåt fel har det blivit så min man skriver nu till företaget. Vi skall gå tillbaka med resten av paketen. Annars brukar vi äta Euroshopper som smakar jättegott och är lagomt salt, dessutom billigast. Köper man ekologiskt som är mycket dyrare då väntar man sig att det skall vara bättre.

 

           

 

Nu skall jag göra min morgongymnastik och sen klippa till lite klädnypeklänningar sen blir det långsam promenad innan lunch. Min man har sitt projekt i dag och dom bildar i dag idéell förening. Jag känner mig bättre till mods i dag och det känns toppen. Jag skall ringa min akupunktör i dag men risken är att han gått på semester. Som det är nu så kommer jag nog att få gå hos honom länge eftersom ryggen även blivit så mycket påverkad.

 

            

 

I går kändes det som om huvudet hängde på en skör tråd. Nu fick jag lite massage och lätt stretching av nacken i går av min man och det lättade än om jag är jätteöm i huden över hela ryggen. Jag är van vid detta och kan behandla det själv till en viss gräns men sen måste det till akupunktur som jag svarar bra på.

 

 

                 

 

Nu är det bäst man lägger på ett kol så det blir nåt gjort. Ha en fin dag ni alla gulliga bloggläsare...   

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards