Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 juli 2010

Timjan restaurang Café Örtagård del 3

Av Malin wiper - 20 juli 2010 13:19

  


Här ett litet lusthus där man kunde sätta sig ner och vila och njuta av omgivningen. 


  


Jag fortsätter mitt kåserande runt besöket i söndags på Timjan Restaurang och Örtagård. Vi skulle ha åkt till Jönköping i dag men jag orkade inte så mannen fick åka själv. Det är nämligen så att vi är ute efter bättre hopfällbara stolar att ta med på utflykt och Annelie var så snäll och tipsade oss om såna som nu är nedsattar från 145:-/st till att man får 2 st för 199:- på sportaffären Stadium. vi fick  undanlagda 2 st. Min man ringde nyss och sa att dom såg bra ut men dom är för låga för oss som har så mycket skador i kroppen tyvärr. Vi kommer säkert ner i stolarna men att komma upp är värre....  Dom är lite kamuflagefärgade och ser ut som ett mellanting mellan regissörsstol och läderlappenstol. 

 

     

 

   

Vi promenerade vidare mot en annan avdelning som var lite öppnare och mest besod av såna här krydd och blominhängnader.

 

  

 

Denna turkosa blomprydnad lyste verkligen upp i buskaget.

 

  

 

På sidan om restaurangen på en liten trädgång står detta lilla trekantiga bord med en vacker stol i samma material.

 

  

 

Grodprydnader finns det hur mycket som helst av.       

 

  

 

Jag har nog överdrivit mitt fotande nu och hade inte behövt sätta in så mycket bilder men kan inte låta bli för det var så vackert. Min son ringde och frågade: hur mår du egentligen...  han var rädd att jag skulle ta ut mig helt för han tyckte jag hade dragit på för fullt. Han hann inte med i svängarna den unge mannen...  som inte är så ung längre.

 

   

 

Nu kommer jag äntligen till sista anhalten av detta äventyr. Huset rätt fram inhyser lite saker man kan köpa till sin trädgård.


 

   

 

Här en hel vägg med krukor och annat.  

 

      

 

    

Två bord som jag själv skulle vilja ha. Dom var i plåt och gjutjärn, hur läckra som helst men jättedyra.    

 

    

Här i ett hörn av glashuset sitter nån och håller på med keramikarbeten.

 

Klicka här för att gå in på min svägerskas fina keramikblogg. Hon har hållit på med keramik ett bra tag och har en egen stil och allt jättesnyggt och häftigt.   

 

        

En läcker keramikbringare med en slingrande ormliknande sak runt. Den är häftig tycker jag.

 

       

Ännu en groda som är lite mer padda.

 

          

 

Dom sålde även toapapper som man hade på dass förr om man inte torkade sig med tidningspapper...  Jag blir verkligen nostalgisk för detta är ett sånt papper som är så glatt och tunnt att det var helt odugligt...  men vilken rolig grej och en deltalj som man kan skämta med och sätta ut på sin toalett...        

 

   

 

Fortsättning följer....................  Tur att jag inte är ute och fotar i dag utan bara tar det lugnt. Det är inte ansträngande att fota men att göra iordning alla foton. 

 

 

Secret Garden feat Elaine Paige.

 


Klicka här för att komma in på Secret Gardens hemsida.

 

Secret Garden är en norsk-irländsk musikgrupp som vann Eurovision Song Contest 1995 för Norge. Vid framträdandet i Eurovisionfinalen i Dublin stod Gunnhild Tvinnereim, Fionnuala Sherry, Rolf Løvland, Hans Fredrik Jacobsen samt svenska Åsa Jinder på scenen.

 

  

 
 
Petra

Petra

20 juli 2010 18:08

Underbra bilder..Blir så glad av att se dina bilder ...

http://petrano1.bloggspace.se

 
wiper

wiper

20 juli 2010 18:43

Petra: Tack snälla du ;) vad bra att du blir glad av dom, det gör mig glad också.

Ha en fin kväll kära du
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

21 juli 2010 12:35

Lusthuset ser ut att ha ett bra tak, så det blir skugga i hela huset. Sådant kan gå åt varma sommardagar. Synd att inte stolarna passar er, det var ju ett bra pris och ni åker ju runt en del så de skulle ju bli använda. Även här har du en massa fina bilder. Jag gillar bilden på den gula blomman starkt. Ser verkligen ut som en sol. Trevligt att din son hörde av sig också, jag får ont i nacken av att fixa mina ca 10 bilder per dag till min blogg så vad måste inte du ha efter dessa jätteinlägg. Jag gillar verkligen krukorna som är längst upp på hyllan, ser ut att vara nästan lite babyfärgat. Jag hade varit en fattig människa om jag hade gått in där! Hrm.. den blåa blomman i slutet gillar jag också, jättevacker!

Ang huset som kom med på filmen så tror jag det är huset snett emot. Det ligger liksom lite på tempos (spar in) parkering. Vi bor utmed Vingåkersvägen i samma hus som Ciro bla (om de fanns här på er tid).

Ha en fin dag. Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

 
fru-glad

fru-glad

21 juli 2010 16:39

Vilket fint litet lusthus jag bara älskar såna.Vi har några sådana i området där vi bor där vi brukar sitta och picknika ibland, med lite gott i glaset.Det är samma här ont i knän o lite överallt måste sitta lite högre för att om möjligt kunna komma upp.Önskar dej en skön kväll.
kram från fru glad







http://fru-glad.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

22 juli 2010 10:12

Sanna: Det var verkligen synd för stolarna hade varit så bekväma att ta med sig. Jag har börjat göra iordning bilderna eftersom i lugn och ro i fotoprogrammet och försöker att inte stressa längre. Krukorna är babyfärgade svagt pastell. Jag tror inte att det fanns när vi bodde där. Vi brukar åka igenom Katrineholm när vi åker till min son och mycket har blivit förändrat.

kramar

fru-glad: Jag älskar också lusthus och skulle vilja ha ett. Vad härligt att ni har såna som ni kan sitta i på gården. Ja då vet du hur det är att ha ont och skador i kroppen

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards