Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 juli 2010

Timjan Restaurang Cafe och örtagård del 2

Av Malin wiper - 20 juli 2010 08:55

  


Detta var den ovanligaste trädågrdsdekorationen jag sett i form av ett stort badkarslikande kärl med en lustig skulptur liggande i karet och sprutar ut vatten genom munnen. Det såg närstan levande ut så vi hajjade till rejält....  

 

  

 

  

 

Så här lummigt är det överallt och man nästan tappar andan så fint är det.

 

  

 

Mitt på en stenbelagd gård så låg denna vattenspridare i form av en groda. Den hade man inte sagt nej till att äga.

 

  

 

Här en blompinneskylt med välkommen nedstucken bland blommor och blad. 

 

  

 

Bakom denna skylt fanns en jättefin idyllisk lekplats med gungor, sandlåda mm.  

 

   

Här ser ni min man fota för brinnande livet...  han har fått min gamla kamera och tycker det är lika kul som mig.

 

    

 

Ett fint litet fåglebad dök upp på marken där vi gick. 

 

   

Ytterligare en groda som dom ställt på en långbänk där man även kunde slå sig ner och njuta av omgivningen.           

 

   

 

Nu måste jag ta en liten paus för det tar på tur att jag fixade till korten i omgångar i går. Det finns mycket mer att visa så jag återkommer. Det kan tyckas att vi gjort så mycket dom senaste dagarna men inget har varit påfrestande utan bara lugnande och avslappnande. Har inte behövt bära nåt eller anstränga mig. Dessutom har min man kört bilen hela tiden för det funkar inte för mig just nu med nacken.

 

   

 

Ha en jättefin dag och sköt om er...    

 

   

           

 
 
Cattis

Cattis

20 juli 2010 12:08

Hejsan! Det ser helt underbart ut.
Dit vill jag åka.
Min kommentar när Nisse kommer sen är nog:
- Snälla Nisse, dit kan vi väl åka i helgen?
Vi brukar sitta tillsammans och kolla din blogg.
Nacke. Usch, jag vet hur du har det nu.
Jag orkar inte blogga alls. Värk värk och värk.
Jag börjar bli deprimerad nu med när det är så.
Och trött. Värken vandrar runt i kroppen och yrseln är jättejobbig just nu.
Ständigt rus känns det som. :))
Ha en jättebra dag.
Kram

http://www.bergbrink.blogg.se

 
wiper

wiper

20 juli 2010 12:37

Cattis: det var verkligen underbart. Vad kul att du och Nisse kollar min blogg tillsammans ;) Jag har för mig att du har samma skada som mig så du förstår precis hur det känns. Ja du när det blir uppspänt och värker så blir man även deppad och då spänner man upp sig ännu mer. Jag borde inte heller blogga nåt alls nu men jag vilar emellan och behandlar mig. Förut satt jag längre stunder men det går inte nu. Tråkigt att du också har sämre nu med din skada som medför så mycket yrsel och annat.

Ha en bra dag trots besvären

Varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

20 juli 2010 12:43

Tack snalla go,a du för kommentaren hos mig och allt gulligt du har skrivit! Jag blev jätteglad, ska du veta.
Tack också för alla fina bilder du visar från ert besök på Tímjan Restaurang, Café och Trädgård - vilket trevligt ställe och så mycket att se.
Var rädd om dig, så du orkar med att njuta av sommaren.
Soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

21 juli 2010 07:59

Lambergsfrua: Varsågod! ;) jag säger bara som jag tycker. Roligt att du gillar att titta på bilderna för ibland kan det bli lite för mycket och för långa inlägg. Jag lovar att vara rädd om mig ;) tack snälla du.

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

21 juli 2010 12:28

Hihi gubben i badkaret såg ju för skön ut. Man får nästan lust att ta sig ett dopp själv. Vattenspridaren gillar jag verkligen. Min morfar hade mycket groddekorationer i sin lilla trädgård (typ 3x3 m) och den får mig verkligen att tänka på honom. Vilka otroligt fina blombilder du har tagit. Du vet hur du ska få mig att bli glad iaf!
Hoppas att du får en underbar eftermiddag. Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

 
wiper

wiper

22 juli 2010 10:14

Sanna: Ja du han såg kul ut ;) Jag gillade också vattenspridaren. Vad kul att din morfar har trädgårdsdekorationer och grodor är ju så fina. Kul att du gillar blombilderna. Tack för dom fina orden ;)

Ha en underbar dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards