Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 februari 2010

Café Ritz!

Av Malin wiper - 27 februari 2010 12:59

  


I dag har vi verkligen överhäng av snö och is långt utanför hustaket och väntar nu bara på att det skall ramla av och få oss att hoppa till... Nu brakade det till för fullt och det känns skönt att bli av med tyngd från taket...  

 

   

 

  

 

Just nu har vi ingenstans att ställa våra cyklar så dom har blivit installationer...  funderar på att sätta ut en utställningsskylt så kanske man kan få sig en hacka för då är dom inte cyklar längre utan konstverk...        

 

   

 

När vi gjort oss i ordning för att åka ner till byn så kände jag tröttheten skölja över mig. Kroppen värker också efter att ha legat i sängen för mycket och yrseln har kommit som ett brev på posten. Tog mig i kragen och vi åkte ner till Café Ritz för att åtminstone få oss en fika, se folk och läsa varsin tidning. Jag trodde jag var piggare än så här men det tar nog några dagar till att komma i form.

 

   

 

Café Ritz är så populärt att det är så här tomt i smörgåsdisken när man kommer efter 11.00 en lördag. Som tur är så kan man se ut ett bröd och dom gör iordning en smörgås som man vill. Det är service på hög nivå.

 

   

 

Här skall vi nu till att sätta oss och njuta av vårt fika. Nu har ytterligare ett barn fått sätta sitt liv till efter att blivit hemskickad från sjukhuset. Vad är det som händer i samhället man blir ju mörkrädd. All neddragning av personal och annat gör att onödiga dödsfall kommer att hända mer än någonsin. Stackars dessa föräldrar som mist sitt barn helt i onödan. Det verkar inte självklart att få den bästa hjälpen längre.

 

   

 

Nu kommer en förödande lag snart att träda i kraft.  Föräldrarna skall få betala för  barnens tilltag. Minst 5000:- och då gäller detta snatteri. Andra brott blir dyrare. Vilka drabbas då? jo dom som har det sämst ställt och har sämst förutsättningar. Om dessa barn fångas upp i skolan och får den hjälp och det stöd dom behöver så skulle antalet minska drastiskt. Ibland kan inte föräldrarna rå över det som händer hur bra dom än gör ifrån sig. Detta kommer att bli rena katastrofen och är bara början på allt dåligt som kommer att hända i framtiden om vi inte drar i bromsen och tänker om i vårt val.

 

Det kanske inte är så bra att läsa dagstidning när man sitter och fikar...  det förtar stämningen mysfaktorn...    

 

                  

 

 

 
 
Sussi

Sussi

27 februari 2010 13:49

Oj det var mycket snö som dragit sig neråt. Det brukar som du säger, låta rätt så rejält när det väl kommer ner i backen..

Håller med. Bra service att dom faktiskt brer ordning bröd om man beställer efter allt tagit slut. Inte alla som gör det..

Ha en mysig lördag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

27 februari 2010 17:46

Sussi: Ja du det är en del nu som kommer ner från taken. Lite härligt dramatiskt.

Ha en mysig kväll själv
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Petra

Petra

1 mars 2010 12:15

Jag tycker det är ganska mysigt att fika och läsa tidningen och bara vara på ett fik :) !!!Hoppas du har det bra kram..
Om du har facebook hittar du mej där :)

http://petrano1.bloggspace.se

 
wiper

wiper

1 mars 2010 14:11

Petra: Det har du så rätt i ;) Ja jag har det bra och förkylningen håller på att försvinna helt. Tack för din omtänksamhet. Jag har inte facebook eftersom jag inte orkar med mer än bloggen, msn och WWR. Fast nu blir jag nyfiken att gå in på din facebook ;) så man vet aldrig

Ha en bra dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards