Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 januari 2010

Butik Ingelund!

Av Malin wiper - 16 januari 2010 13:37

  


Nu är vi hemma från "Butik Ingelund" och det var en fantastisk fin liten butik som ägarinnan inrett så passande med behagliga färger och luftigt. Alla hus på tomten inklusive hennes boningshus är byggda på mitten av 1850-talet och omsorgsfullt renoverade. Hon och hennes familj har bott i boningshuset i 10 år.

 

  

 

Här är butiksägarinnan Christina Randow. Hon och hennes mamma stod i butiken när vi var där och dom var hur trevliga och välkomnande som helst. Det var ett nöje att gå omkring där och hon hade gjort ett sånt bra urval till butiken av både dyra och lite billigare saker. Allt var hur fint som helst och jag hade velat köpa så mycket men fick nöja mig med några väl utvalda saker.

 

Klicka här för att besöka hennes fina hemsida.

 

  

 

Här står min man och skall betala det vi köpt. Kolla så fint, ljust och luftigt det är där.

 

   

Så här fina linnegardiner hade hon satt upp i fönstren och det kommer att komma hem nåt liknande i rutigt.   

 

   

 

Här är tvålavdelningen där det fanns mycket att välja på och det jag uppskattade var att lukterna var milda och behagliga så även en allergiker kan gå dit och hitta nåt som passar. Längst så står bruna flaskor som innehåller fransk flytande lyxtvål. Det fanns även krämer för torra fötter och kroppssmör mm.

 

  

 

Här en avdelning med marmelader, sylt, senap, vinbärsgele mm.

 

  

 

Här ser ni en fantastisk snygg brödburk lite retrokänsla.

 

  

 

I den serien finns även servetthållare som har servetter på båda sidor och vi köpte en sån. Hur läcker som helst. 

 

 

 
 
Vicke

Vicke

16 januari 2010 14:05

då ska jag ta en titt på hennes hemsida

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?ar

 
-Nena-

-Nena-

16 januari 2010 14:30

Vilken mysig butik och varierande sortiment.
Fräck servethållare.

Hoppas ni haft det bra på bion.
Kram

http://nena.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

16 januari 2010 15:07

Vilken rolig butik! Sådana butiker gillar jag :-) Vi har varit i Skene och Kinna idag. Tänkte på dig då. Vilken fin servettmanick ni hittade. Hoppas ni sitter och njuter på bion nu, har hört att filmen skall vara både bra och rolig. KRAMAR!!!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

16 januari 2010 17:07

Åh Wiper, du är helt fantastisk med att skriva på din blogg och lägga in många vackra foton. Jag hinner inte med i svängarna utan är alltid ute sent med mina kommentarer. Först och främst tack för kommentarer på min blogg. Alltid lika uppskattat, ska du veta:). Vilken mysig butik Ingelund verkar vara. Förstår att ni gärna strosade runt där och njöt av allt det vackra som finns att köpa. Smultronpuss, mmmm! Låter sommar och sol :)
Önskar dig och mannen en riktigt skön lördagkväll.
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

16 januari 2010 18:07

Vilken mysig butik. Och sakerna var jättefina. Men det är inte mer än att man blir nyfiken vad som hamnade i eran påse? ;-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Petra

Petra

16 januari 2010 19:59

Vilken härlig butik ,vilka vackra saker!!!

http://petrano1.bloggspace.se

 
wiper

wiper

16 januari 2010 21:21

vicke: Ja gör så ;)

Ha en fin kväll
kram

-Nena- Kul att du tycker det ;) det var så smakfullt därinne och luftigt. Vi hade det bra på bion men det var en skitfilm :(

Ha en fin kväll
kram

Pisan: Ja det var en fin och smakfullt inredd butik men fina grejer. Förstår att du gillar den för du brukar också besöka såna och har bra smak.

Ha en fin kväll
kram

Lambergsfrua: Vad gulligt och snällt sagt av dig ;). Det är ingen fara på taket kära du utan man kommenterar när man har tid.

Jag önskar dig och din man en fin kväll också
kram

Sussi: Ja den var verkligen fin. Det hamnade inte så mycket i påsen men blev rätt dyrt ändå ;)

Ha en fin kväll
kram

Petra: Ja det var det verkligen.

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards