Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 juni 2024

Av Malin wiper - Lördag 29 juni 06:30


 

Äntligen några bilder på veteranbilar, men jag har inte tagit dom själv. Min son såg denna bil utanför ICA Maxi i Enköping. Det är en Chevrolet  Del Ray Brookwood från 1958. Kul att få se en som inte än var helt upprustad. Gissar på att den skall få en slutfinnich. Tack min son för detta bidrag till bloggen. Det verkar finnas mer veteranbilar hos honom än hos oss numera

 

          

Bobby Darin med Dream Lover. En av många låtar som snurrade på 1950-talets skivtallrikar

 

                                             

 

Bobby Darin, egentligen Walden Robert Cassotto, född 14 maj 1936 i New York, död 20 december 1973 i Los Angeles i Kalifornien, var en amerikansk sångare och skådespelare. Han dog på operationsbordet på grund av ett medfött hjärtfel i en ålder av 37 år. Klicka här för att läsa mer


 

Min man var ner till ICA Ettan i går och då såg han denna bil som han fotade till mig. Det är en Ford Fairlane från  1957


 

 

Häromdan gick vi förbi en hårfrisering som heter Bonnie & Clyde. Den fick mig att tänka på en film från 1967 som heter just Bonnie & Clyde


          

Georgie Fame med The Ballad of Bonnie and Clyde från 1968 med verklighetsbakgrund. Den handlar just om denna film. Klicka här för att ta del av texten 

 

                                        

Redbubble

I dag har vi hyrt en bil från GoMore för att åka och hämta upp min son. Vi skall åka mot Mariefred på lite äventyr. Jag trodde ett tag att vi måste ställa in denna dagstur som vi planerat ett tag i och med att jag inte visste/vet hur det går med ögat. Det blev denna lilla resa istället för till Birka som vi planerat i 3 somrar  nu men under den tiden har jag gått igenom 4 ögonoperationer. Vi får se om vi kan åka till Birka senare eller nästa år med min son. Det känns som man inte kan bestämma nåt långt i förväg längre

 

                      Då har vi lördag igen så jag önskar er en härlig helg

 

     

Minnesbild från vår förra balkong. Vi kallade vår balkong för  Café Minimal  då covid härskade som värst. Den och en liten kruka hängde på vår förrådsdörr på vår långa smala balkong. Där satt vi och fikade när det var som värst då man inte kunde gå ut och fika. Sen hade vi samma krukor men större på innerväggen och lite annan dekoration. På denna balkong vi har nu går det inte att göra så mycket för vi har inte mycket till väggar att hänga krukorna på. Vi hade olika blommor varje år i våra balkonglådor och dom  som höll sig bäst var pelargoner. Blommorna i våra balkonglådor denna sommar är redan borta för vi  har haft besök av en ekorre som  kommit till balkongen varje dag för att få  sig en måltid

 

                             


#Chevrolet #Bobby #Ford #Bonnie #Georgie #Minimal

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards