Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 juli 2011

Emil min svågers barnbarn!

Av Malin wiper - 1 juli 2011 07:54

 


I går fick vi bilder på lilla Emil som på bilden är 3 dagar. Det är min min mans brorssons barn. Det blev lite invecklat. Det är det första barnbarnet i släkten och det känns spännande och vi skulle vilja åka upp till norr men just nu finns ingen möjlighet. Vi får se tiden an.


   


  Nu är lille Emil 3 månader och oemotståndlig....  Man vill ju bara krama om honom. 


   


Vilka ögon...   Tack snälla D & L för att ni skickade dom fina bilderna på er underbara son....  Vi fattar bara inte att 3 månader gått så fort.   


       


Namnet förpliktar....   Klicka här för att komma in på en sida som handlar om Astrid Lindgren. klicka här för att läsa om Emil i Lönneberga


 




Det måste ha blivit nån förändring på nätet eftersom man inte kan ladda in animerade bilder längre. Dom blir stillbilder dom flesta. Sen står det att jag redan har bilden och vill du ersätta den. Bilden har inget namn så jag döper den men den blir ändå stillbild. Endast 2 bilder på två dagar har blivit animerade. Dom har jag tagit från mitt bildarkiv sen förut. Tappar nästan lusten att blogga. Nu måste jag lägga på ett kol för vi skall åka ut ett ärende och jag hinner inte komma in på era bloggar på förmiddagen.

 
 
Maya

Maya

1 juli 2011 08:50

Helledudanes då :)

Det låter som det kan vara Bloggplatsen som kanske har problem med uppladdning? Jag har dock inga problem med bilder...

Men vad menar Du med bara två har blivit animerade? På bloggen? Jag ser iallafall många flera animerade på bloggen och dom funkar att titta på. Har provsparat några av Dina animerade bilder och dom funkar för mej, både att ladda ner, spara och klicka upp så man kan se dom animerade (dom öppnas då via Internet Explorer för mej). Har Du möjligen nåt program på Din dator som har med animation att göra - som kanske krockar med bildfunktionerna (tänker högt så det knakar) i animerade bilder?? Förstår Du hur jag tänker?

Hoppas Du får bukt på problemet, bra att Du skriver (tänker högt) på bloggen om det så andra kan hjälpa till om det är nån som kommer på vad det kan vara för problem :)

Men inte ska Du sluta blogga, Dina egna foton räcker ju också för dom är ju jättefina!!!

Nu har jag i vart fall påbörjat att berätta om midsommar mm, fler inlägg kommer. Hann också skriva ett långt mailsvar till en tjej jag fått kontakt med via Facebooks grupp "Vi som lever med Trigeminusneuralgi", min nya sjukdom jag skrev om tidigare. Skönt att byta erfarenheter med någon likasinnad, dessutom bor hon bara ett par mil ifrån mej och är i samma ålder. Känns kul. Man är ju orolig när man inte vet så mycket själv om sjukdomen än.

Men NU blir det KAFFE!!! Ha en jättefin dag, verkar bli lika varmt här idag som igår och iförrgår! Puh! (Men jag klagar inte, värken är ju lite bättre i värmen)

KRAAAAM!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

1 juli 2011 15:05

Jag menar att det bara blev två animerade i dom sista inläggen. Före det så tog jag gamla animeringar. Detta har hänt bara på några dagar. Jag uttryckte mig lite otydligt ;)

Det är när jag tar in animeringar från sajter där det gått bra förut som det nu bara funkar med vissa. Sen blir det stillbilder.

Skönt att du har träffat en som har samma diagnos som dig då känner man sig inte så ensam och kan som du säger stödja och byta erfarenhet. Då kan ni ju träffas när ni bor så nära. Det låter toppen.

Här verkar det skina upp men har regnat en del och är hög luftfuktighet

Ha en toppendag
kramar

 
Cattis

Cattis

1 juli 2011 08:56

Jag förstår att du skulle vilja krama om honom.
Han är ju såååå söt. Vilka ögon.

Hoppas han får lite bus i sig precis som Emil i Lönneberga. :)))))

Kram och ha en bra dag

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

1 juli 2011 15:01

Ja han är ursöt ;) han kanske blir en liten bus Emil ;)

Ha en fin dag själv
kram

 
Stevie

Stevie

1 juli 2011 09:36

Min kompis Kim på Bornholm hade en morbror
som hette just EMIL.
:)
Ja Kim's mamma Iris var ju från Ystad,
fann Kärleken och flyttade till Danmark!

http://esthonianangel.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 juli 2011 15:01

Härligt för det är ett roligt namn

Ja du ser kärlekens vägar kan föra oss långt ;)

Ha det toppen
kram

 
Ingen bild

Mia

1 juli 2011 11:09

Tänk vad härligt att internet finns i alla fall så man kan följa på avstånd när man inte kan vara nära. En så härlig Emil. Ser så himla goer ut. Barn är underbara. Ja nu ska jag också ut på ärende. Får besök ifrån Dalarna idag så vad passar inte bättre än att bjuda på räkor, färska. Mums. Inte så ofta vi äter det trots att vi har möjligheten. Så det blir fest. Nån god sås till med. Ha en toppenhelg. Nu kom solen fram här igen efter att det regnat. Skönt med värmen igen. Kroppen gillar inte omslag. Kramar från Mia

Malin wiper

1 juli 2011 15:00

Ja verkligen.Ja du han ser så härlig och fin ut. Vad kul att du får besök. Dalarna är fint där har jag gått på utbildning. Färska räkor älskar jag och där du bor så finns det säkert extra fina. Det låter härligt att det blir fest hos dig.Vi har haft regnväder men nu skiner solen. Min kropp gillar inte heller omslag. Det är så kul att se dig

Ha det nu toppen i helgen och njut

varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards