Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 juni 2024

Fiskmås, Neil Diamond, Röda Korset och Timberkits

Av Malin wiper - Måndag 17 juni 10:30

 

Jag såg en fiskmåsAseatorget sittande högt upp på en skylt skrikandes. Fiskmåsens skrik skar genom luften. Vi kom för nära och det gillade den inte och jag filmade inte för den satt så högt upp och det skulle inte min nacke palla för


 

Sen gick vi lite längre bort och då hade den lugnat ner sig lite 


  

          

Neil Diamond med låten Stones. 


 

Sen började den leva om igen så vi promenerade iväg. Vi hade rätt många fiskmåsar i Hallstahammar i det område vi bodde i då. Dom byggde bo på ett garage så jag kunde ta många fina närbilder

 

        

Lite av alla bilder jag tog på fiskmåsar när vi bodde i Hallstahammar. Klicka på bilderna så blir dom större

 

Såna här blomsterlådor hängde på en uteservering fast olika i varje låda och som ni ser så hade det regnat då jag tog bilden. Jag har kännt regn i luften i flera dagar men sen har det ebbat ut


  Alltid vackert vid svartåns Faunapassage

   

Lite blomster inne i centrum


 

Såg denna picknickkorg på Röda Korset och den kostade 150 kr. Antar att det är 1970-tal. Klicka här för att se en liknande på Tradera

 

 

Nu säljer dom slipsar för 5 kr/st på Röda Korset

 

                                    

 

 

Vi har strålande sol i dag och 18 grader varmt. Vi skall åka ner till Röda Korset second hand och lämna lite saker vi rensat bort. Då tar vi bussen för det är lite att bära. Vi fixar till promenadtiden genom att promenera utanför centrum och sen hem igen. Vill gärna komma upp i minst 6 km helst 7-8. Jag håller på att fundera på om jag skall börja på gym igen till hösten eller gå med i nåt annat sammanhang. Saknar min träningskompis och vän A-G, så roligt vi hade det på gymmet i Vaggeryd. Jag gick på gym i Hallstahammar ett tag men det låg i en källare och det blev så ensamt.

 

      

Hittade ett kul klipp på Youtube i form av en dragspelare (accordion player) som vevas upp. Det går under namnet Timberkits . Med detta avslutar jag mitt inlägg och önskar er en härlig början på den nya veckan

 

                


 

#fiskmås #Neil #blomsterlådor #picknickkorg #slipsar #Timberkits

 
 
Maria

Maria

Måndag 17 juni 16:06

Så mysigt ni tycks ha, och jag imponeras av din förmåga att se det stora i det lilla. Fantastiskt, och fantastiska bilder.

Jag försöker gå på gym ett par gånger i veckan, har gjort det i två år snart. Ibland blir det längre mellan, om man är förkyld eller så, men jag försöker hålla i. Jag tycker det märks väl att man blir muskelsvag ju äldre man blir. Har ibland svårt att öppna burkar från affären - jag som släpat 40-kg höbalar utan någon större ansträngning för bara några år sen (tycker man i a f). Det är nog bra att hålla igång, det gör ni ju också om ni promenerar 6-7 km om dagen. Jag kommer ju också ut med anledning av mina hundar.

Ha en fin vecka, önskar Maria

http://www.storlurs.bloggagratis.se

Malin wiper

Tisdag 18 juni 08:21

Tack för dina snälla ord fina du. Vi har inte råd att resa på längre resor i och med mindre inkomst så vi måste för det mesta roa oss i närmiljön. Fast vi åker ju ibland till närbelägna städer och mest då vi bodde i Hallstahammar och hade bil

Vad bra att du går på gym. Jag gick 2 år på ett ställe och 1 år på ett annat. Saknar det jättemycket.

Ja du sätter man sig bara ner och inte gör nåt så är det kört. Så länge man kan så är det bra att röra på sig. Jag hade lindrig artros i knäna men av alla promenader så har jag inga besvär alls nu. Jag har tur som inte har benskörhet.

Jag har däremot svårt precis som dig att släpa hem tunga saker

Du får ju motion av att träna och promenera med dina hundar

Ha en härlig tisdag
Önskar dig Malin

 
Micke

Micke

Måndag 17 juni 17:53

Högljudda varelser det där, blev nästan påflugen av en sådan i veckan på väg ner till bussen, de hade ungar på taket till affären på torget, då är de inte roliga att ha och göra med. ;)
Passerar två gym på min väg hem varje dag, än så länge har jag inte "hittat in" dit men vem vet vad framtiden har i beredskap. ;)

Ha en fin kväll nu Malin.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

Tisdag 18 juni 08:24

Ja du dom är verkligen högljudda inget behagligt läte ;). Tur att du hann undan för dom är ju lite närgångna och har dom ungar så blir det värre

Det är aldrig för sent att gå på gym och man behöver inte ta ut sig fullständigt utan träna lagomt

Ha en härlig tisdag Micke
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 26 juni 08:15

             Bild lånad från Håkans Pop   The Shanes var en popgrupp som jag lyssnade mycket på när jag var ung. Nu har deras basist Svante Elfgren gått ur tiden och det i  en ålder av 79 år. På bilden ovan står han som nr 2 från höger. Svant...

Av Malin wiper - Tisdag 25 juni 08:15

   Jag hade tid hos Optalmica Ögonklinik i går i och med att synen blivit mycket sämre på höger öga där jag fått hål i gula fläcken. Remiss är ju skickad till Örebro där jag skall opereras. Sen fick jag för några dagar sen papper från Örebro att ja...

Av Malin wiper - Måndag 24 juni 07:30

  I går tog vi bussen till Erikslunds shoppingcenter för att hämta ett tangentbord hos Elgiganten vi lagt undan. Mitt har ju gått sönder men har hållit i 6 år fast jag är så hårdhänt. Fast först tog vi en fika hos Biltema och där utanför såg vi...

Av Malin wiper - Söndag 23 juni 09:00

    Vi inte bara var ute och fikade i går utan vi tog oss en öl på Kajplats 9 glassbar. Innan detta så gick vi omking i olika hamnar så jag har tagit många bilderoch filmat     Man kan även sitta utanför baren på dessa höga röda barstolar...

Av Malin wiper - Lördag 22 juni 11:30

    Vi tog en fika på Bread & Sweet By Jennie i går, och det var syrran och hennes man som bjöd på detta. Vi fick en slant i och med ett  jubileum. Tusen tack!.      Dom har så många kunder så redan då vi kom så var flera nya bakelser slu...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards