Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 juni 2024

Clowner, Totta Näslund, Volvo, blommor och The Kokomo Kings

Av Malin wiper - Lördag 15 juni 09:15

 

I går hade vi lite ärenden ner till centrum igen så vi promenerade ner och sen gick vi en sväng in på Myrornas second hand. Då såg vi en clownmask i porslin liggande på ett bord och då kunde vi inte låta bli att fota oss med masken. Inget vi köpte


Klicka här för att se när vi fotade oss häromdan där med en annan porslinsmask

 

         

Totta Näslund med låten En clown i mina kläder, så passande


 

Jag fotade lite blommor och annat när vi gick omkring utanför centrumkärnan i går


      

 

En tavla jag såg i fönstret hos Ekströms Konst

 

        

The smile of a shark med The Kokomo Kings. Detta klipp hittade jag på min svågers facebook och gillade det jag hörde. Tack för musiktipset. Klicka här för att läsa en biografi över denna musikgrupp

 

  

Nu har vi också fått blomkrukor uppsatta på några av våra lyktstolpar vi våra hus. Förra sommaren såg vi såna i några andra områden här på Skallberget.

 

En av många jag fotade 2023 och då hade dom satt blommorna i tomma konservburkar. Jag gillar när nåt sticker ut och fantasin flödar  

 

       

Här är lite mer av utsmyckning man kunde se här sommaren 2023. En det av det finns i år också. Klicka på bilderna så blir dom större

 

    

I eftermiddag skall vi följa med min mans bror och ta en öl på Ruths Ölhus & Restaurang. Svågern har varit är förut och gillar stället. Det är Sveriges största fatölsanläggning

 

 

Blir det lika fint väder som vi vaknade till så kan man ju sitta på deras uteservering. I dag öppnar dom 13.00 och stänger vid midnatt. Vi skall möta upp min mans bror i centrum på eftermiddagen och promenera till ölhuset

 

                Ha nu en både varm och svalkande lördag..     

 


#Myrornas #clownmask #Totta #blommor #Ekströms #blomkrukor #Ruths #  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 21 juni 08:30

  Då har vi fredag igen och en Midsommarafton som många firar med sina familjer. En del kanske gör som på muggen ovan och tar sig en svängom. Många kommer att grilla och en del håller till på stranden. Ännu en mugg jag fotade hos Myrornas. Klicka ...

Av Malin wiper - Torsdag 20 juni 09:00

     Dom borde haft en "Brainstorming" innan kommunen tog ett korkat beslut. I 2 månader kan man inte ta sig in till centrum med buss för dom har stängt av en lång gata för att som dom säger göra till gågata och sommarfint. Dom har byggt ut en ut...

Av Malin wiper - Onsdag 19 juni 10:15

  Nu har vi onsdag och då kan jag använda mig av en mugg jag fotade hos Myrornas secon hand för ett tag sen. Är det så här det blir i dag att jag springer ifrån min utmattade man som kommer långt efter. Tack och lov så är det inte så utan min man ...

Av Malin wiper - Tisdag 18 juni 16:15

    I dag tog vi bussen ut till Hälla Shopping för att handla lite på ICA Maxi, bland annat laxsida som det var extraprispå 159 kr/kg. Vi längtade efter att äta vår favorit som ni ser ovan, ungsstekt lax. När vi kom dit så fanns inte laxen dom h...

Av Malin wiper - Måndag 17 juni 10:30

  Jag såg en fiskmås på Aseatorget sittande högt upp på en skylt skrikandes. Fiskmåsens skrik skar genom luften. Vi kom för nära och det gillade den inte och jag filmade inte för den satt så högt upp och det skulle inte min nacke palla för   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards