Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 januari 2023

Carmen Curles Drama serie och Elvis Presley

Av Malin wiper - 8 januari 2023 10:00



                                  

    

Jag har sett en serie på SVT Play som heter Carmen Curles.. Det är en dramaserie med verklighetsbakgrund från 2022 i regi av Mette Heeno. Klicka här för att kolla rollistan

 

Serien handlar om den entusiastiske entreprenören Axel och den handelskraftiga bondhustrun Birthe. Dom drar igång Danmarks största arbetsplats på 1960-talet med hjälp av en liten elektrisk papiljott. Serien är inspirerad av verkliga händelser. Jag gillade serien som har med många bra danska skådespelare. Det var en nostalgitripp och lite feelgood

 

      

En liten trailer till serien.   

 

  

Så här ser Carmen Curles hårrullar ut men själv har jag aldrig använt såna. Mannen som ligger bakom dessa spolar heter Arne Bybjerg. Klicka här för att se vilka hårrullar som kommit tillbaka . Dom var populära på 1970-talet. Klicka här för att se värmespolar i uppdaterad form

 

Klicka här för att läsa om värmespolarna Carmen Curles och dess historia från 1960-talet. Klicka här för att läsa lite mer om dessa spolar

 

                                  

Printerest 

Min väninna Lena påminde mig om att Elvis Presley skulle ha fyllt 88 år om han levt i dag. Lena har följt min blogg sen 2009 och för ett antal år sedan så hörde hon av sig till mig och det resulterade i att vi blev väninnor men på håll för hon bor i Göteborg och dit har jag inte varit sen 2005. Vi har ringt varandra varje vecka nu i flera år. Sen har jag haft/har fantastiska bloggvänner och några har jag träffat genom åren. 

 

       

Därför väljer jag nu en låt med Elvis. Det blir denna som heter Little Sister för den har jag inte haft inne förut i bloggen. Den är även lite rolig, händelserik och har bra ljud och bildkvalitet. Han var bara 42 år då han dog. Han är så tidlös så han får nya generationer av fans hela tiden

 

                               

J Joom 

Det blev bara en promenad på 2,5 km i går för jag hade inte samma ork som i fredags då det blev 6 km men i två omgångar. Jag tycker att jag är lite mer tungandad också. Jag orkar inte med två inlägg/dag som jag hade inne förut utan det blir högst 1/dag tills jag mår bättre. Från helt snötäckt i går så har det regnat i natt och snön är nästan helt borta. Vi har 3 grader varmt så det går verkligen upp och ner. Ha det bra och sköt om er

 


 #Carmen #Mette #Arne #Elvis 

 
 
Ingen bild

Gunilla

8 januari 2023 11:10

Köpte sådana rullar när jag klippte håret kort och det blir fina lagom lockar, och fort blir det klart.Slippa gå med vått hår med spolar.Skall titta på den filmen.Lyssnade på Elvis och han röst är verkligen härlig.
Ser ni är duktiga på att packa skönt att ha tid på sig slippa stressa.
I går plogade maken en halv meter snö, kan undra varför i dag är det grusväg.
Ha en fin söndag och hoppas du kryar på dig ordentligt!
Kramar!

Malin wiper

8 januari 2023 12:25

Vad kul att du haft såna rullar och att man får reda på lite mer om dom. Ja du Elvis röst är verkligen unik. Nu har vi slut på kartonger så vi vilar i dag och hämtar fler i morgon. Oj! har ni så mycket snö. Vi hade rätt mycket i går men i natt har det regnat så det är bara blötsnö och lite ishalka

Det är mest ret- och torrhostan som är jobbig nu. Jag har ingen feber sen några dagar tillbaka.

Ha en fin söndag själv Gunilla
Kramar från Malin

 
wiolettan

wiolettan

8 januari 2023 12:13

Jag kommer ihåg dessa spolar.
Att gå sex kilometer, det var längesedan som jag kunde. Bra gjort av dig, men om det blir kortare sträcka någon dag, gör ju inte det något, kan jag tänka.
Elvis, gillade jag. Kommer ihåg hur ledsen jag blev då han avled. En härlig röst hade han.
Trevlig helg.
Varm kram och sköt om dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 januari 2023 12:27

Ja du dom spolarna kom man ihåg. Vi delade upp dom km på två gånger. Fast i dag har vi gått 3 km men det blir inget mer för jag fick sån hosta när vi kom hem igen. Huvudsaken är att man kommer ut lite

Ja du man blev jätteledsen då han dog och alldeles för tidigt. Han hade en unik röst

Ha en skön söndag och sköt om dig du också

Kramar från Malin

 
Ingen bild

Herbert

8 januari 2023 16:18

Hej och God fortsättning på 2023,jag har en tremänning som heter Erland..Här har det töat rejält idag,många gröna ytor nu,,+4,3 just nu..Haé Kram.

Malin wiper

8 januari 2023 16:56

God fortsättning önskar jag dig också. Erland är ett fint namn tycker jag. Här har det töat lika mycket så snart ser man hela gräsmattan.

Ha en fin kväll
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards