Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 juli 2022

Av Malin wiper - 26 juli 2022 09:15



                            
    

Jag såg filmen The last letter from your loverNetflix i går. Det är en drama romance från 2021. För regin står Augustine Frizzell. I några av rollerna ser vi: Shailene Woodley, Joe Awyn, Felicity Jones, Jacob Fortune, Ncuti Gatwa mfl


Handlingen


Ett par sammanvävda berättelser som utspelar sig i dåtid och nutid följer en ambitiös journalist som är fast besluten att lösa mysteriet med en förbjuden kärleksaffär i centrum för en mängd hemliga kärleksbrev från 1965.

 

                                    

 

Recension

 

Jag anslöt mig till Netflix en månad för att se lite film jag inte sett förut. Denna film är en lättsmält historia men är man lite halvtrött och vill ha nåt småmysigt så passar den bra. Filmen har ett stråk av sorgsenhet och missade chanser så en liten tår bröt fram i mina ögon än om detta inte är bästa filmen i denna genre. Castingen av skådespelarna till denna film kan man inte klaga på. Det fanns en viss spänning i och med missade brev och händelser som kom emellan för att ett par skulle få återförenas. 

 

Jag ger filmen 3 kuvert i betyg av 5 möjliga.

 

     

 

       

Trailern till filmen. Man får onekligen lite 1960-talsvibbar vad gäller både kläder, interiör och musik i tillbakablickarna i filmen. Låten i början av trailerna heter Summer Wine och sjungs av Nancy Sinatra & Lee Hazlewood

 

                                                     

I går var det regngrått med duggregn men i dag bröt solen fram och det kommer att bli upp till 22 grader varmt. Min mans röst börjar komma lite åter än om heshetens slöja ändå ligger över den. Febern är borta men han hostar rätt mycket fortfarande. Vi har blivit tvungna att ligga i olika rum för jag får inte sova annars. Det gillar vi inte men vad gör man?. Tur att vi har en dagbädd/bäddsoffa i vardagsrummet som vi köpte för några år sedan. Jag kommer nog att bara kunna skriva ett inlägg/dag eller två korta nu i och med sämre syn på vänster öga. Tur att min man rättar stavfel och kollar upp bilderna. Nu skall jag promenera ut så jag får min dagliga motion. Sköt om er och ha en jättefin tisdag.

 

#letter #Netflix #Augustine #Trailern

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards